Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ayasha schreef:Als jij in je recht bent kan je toch prima een expert van jouw verzekeraar nemen gezien het de andere zijn/haar verzekering is die moet betalen?
VickyS schreef:Ayasha schreef:Als jij in je recht bent kan je toch prima een expert van jouw verzekeraar nemen gezien het de andere zijn/haar verzekering is die moet betalen?
De eerste expert die komt,is diegene waar mijn verzekeraar mee samen werkt.Hier heb ik geen vrije keuze in.
De autoverzekeringen in België werken volgens de RDR-overeenkomst.Tot een bedrag van 8500 €,geloof ik,betaalt mijn eigen verzekering de kosten.Dus kiest mijn verzekering de voor hen goedkoopste oplossing.Al zullen ze dat nooit toegeven natuurlijk.
Iemand die het hele verhaal wil lezen?Dan plaats ik dit even.

Brainless schreef:Je hebt technisch total los, dan mag/kan je niet verder rijden.
Je hebt economisch total los, dan is de schade meer dan wat de auto waar dis.
Meestal is dat al bij 50-75% van de dagwaarde.
Dus stel; je auto is 2500 E waard en de schade (om netjes/nieuw) te repareren is 2750E, dan is hij technisch total los.
Dan kijken ze wat de auto nu waard is met schade: bv 1500E, dan krijg je het verschil uit betaald (2500-1500) 1000E.
Want dat is je verlies.
Je kan dan zelf je wagen evt goedkoper laten maken.
Wil je je auto niet meer, dan krijg je de dagwaarde uit betaald (let wel: de dagwaarde is vaak minder dan de aankoopwaarde).
Alles valt en staat bij hoe TS verzekerd is.
En hoe lang haar adem is want in geval van zo'n "geschil" is het niet op 2 dagen opgelost.