De 'grote beslissing' komt voor mij nu toch steeds dichter en dichter, maar ik merk dat ik er nog steeds niet helemaal uit ben voor welke studie ik ga.
Ik weet niet wat ik later wil worden en dat maakt de keuze nu niet bepaald makkelijker. Maar goed, ook zonder te weten wat ik precies wil worden moet het goed mogelijk zijn om een studie te vinden.
Ik weet namelijk wel dat ik enorm veel hou van schrijven en vertellen, zij het een fictief verhaal of een blogpost. Ook dingen als fotograferen, filmen en bewerken liggen me heel erg. Ik denk dat ik dan toch naar een creatief gerichte opleiding moet kijken.
Journalistiek leek een optie, maar was voor mijn gevoel wat te specifiek, aangezien ik nog niet precies weet wat ik wil later, wil ik een brede opleiding hebben. Eentje waarmee ik zelfs nog les of trainingen (eventueel met een bijscholing) zou kunnen geven moest ik dat willen, zonder dat dit met heel veel moeilijkheden gaat.
Internationaal vind ik ook een groot pluspunt, aangezien een kans op werkervaring in het buitenland me erg aanspreekt.
En na wat research zijn er voor mij 3 studies overgebleven
- Communicatie
- International Media and Entertainment Management
- Media, Communicatie en Informatie
Nu, na dit hele verhaal ook maar eens mijn vraag. Nou ja, eerder vragen.

Zijn er mensen die een van deze opleidingen doen en wat meer kunnen vertellen en misschien zelfs weten of de opleiding wel of geen goede keus zou zijn?
Of denken jullie misschien zelf nog aan een opleidingen die goed zou zijn?
Alvast enorm bedankt!
Journalistiek is allang niet meer leren hoe je verhaaltjes moet tikken die correct genoeg zijn voor in de krant. Dat was tot een poosje terug inderdaad zo, maar juist met oog op de concurrentie binnen de sector (heel veel journalisten zijn werkloos) hebben ze de opleiding veel breder getrokken.