Wiskunde sommen met 'lieve' uitkomst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bamii

Wiskunde sommen met 'lieve' uitkomst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 21:41

Vandaag zijn mijn vriend en ik 3 jaar bij elkaar, we hadden niet echt tijd om vandaag iets leuks te doen dus gaan we met valentijn uit eten. Ik probeer elke keer weer iets origineels te verzinnen om hem die dag te geven, maar meer dan een reep chocola wordt het vaak niet. Totdat ik gister een reken som tegen kwam met als uitkomst i <3 u en laat hem nou net een wiskundige zijn en dit ook heel leuk vinden :P. Vandaag heb ik dus deze naar hem toegestuurd en hij vertelde dat hij best wel trots was als ik hem zelf verzonnen had... euh nee dus. Ik wil hem graag dus op valentijn de hele dag van dit soort sommen geven, alleen ben ik ontzettend slecht in wiskunde en heb ik dyscalcullie (hoezo, tegenpolen zoeken elkaar op :+ ). De makkelijke sommen zou ik zelf nog wel kunnen bedenken, maar wil hem ook een paar moeilijke geven.

Dus zijn hier nog wiskundige bokkers die mij kunnen helpen? :D

Deze had ik hem overigens gister gestuurd: Afbeelding

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 08:35

Wat een leuk idee! Sommen zoals in jouw voorbeeld zijn wel erg ingewikkeld en daar kan ik niet je niet bij helpen, maar heb een ander idee dat je misschien leuk vindt!

Wat nou als je een brief schrijft en daarin de getallen laat ontbreken. En de ontbrekende getallen zijn uitkomsten van sommen die hij de dag door krijgt..

Dus bijv:
Op [datum] leerden wij elkaar kennen bla bla
Vanavond om [xx] uur gaan wij naar een locatie met huisnummer [xx] etc

Je geeft je vriend dan door de dag heen verschillende sommen waar antwoorden uitkomen die tussen de haakjes passen.
En aan het eind van de dag geef je het briefje en dan moet hij de antwoorden op de goede plek puzzelen zodat hij snapt wat er staat en waar jullie bijvoorbeeld heen gaan. En dan tussen de haakjes uiteraard niks invullen he, dit heb ik even gedaan voor het voorbeeld :')

Heb je er meteen een date aan vast en dit soort sommen lijken me iets beter te bedenken ;)

Catnip

Re: Wiskunde sommen met 'lieve' uitkomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 08:38

Niet helemaal wat je zoekt, maar ik gebruik wel eens het volgende in plaats van het afgezaagde hartje:

]-inf;2.999]

Als je het neerschrijft kun je de "inf" (infinity) vervangen door een platliggende acht, die kan ik niet typen op mobiel.

Polly
Moderator Algemeen

Re: Wiskunde sommen met 'lieve' uitkomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 09:03

Jemig als ik dit lees voel ik me echt dom, ik snap er niks van :o?

mayadeby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 09:07

Afbeelding

Misschien niet helemaal wat je zoekt, maar vond hem wel leuk