Hoe schoolopdrachten goed inplannen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoe schoolopdrachten goed inplannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 18:34

Hoi!

Ik volg op dit moment een MBO opleiding. Ik moet best veel opdrachten, toetsen en verslagen maken/inleveren. Het liefst wil ik graag een beetje voorop lopen zodat je niet steeds achter de feiten aan loopt en je wat meer kunt genieten van andere dingen dan alleen maar school.

Hoe plannen jullie je opdrachten in? Ik heb nu een lijstje gemaakt met wat ik de komende twee weken af wil hebben. Maar dan plan ik bijvoorbeeld iets in voor woensdag avond en dan denk ik: "Ja, maar als ik dat nu doe is het klaar." Maar dan ben ik die hele dag met school bezig, terwijl ik ook wel een beetje vrije tijd wil hebben. Hoe doen anderen dit?

Destination

Re: Hoe schoolopdrachten goed inplannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 18:36

Maar als je het op dat moment doet heb je toch gewoon woensdagavond niks, of zie ik dat verkeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 18:37

Destination schreef:
Maar als je het op dat moment doet heb je toch gewoon woensdagavond niks, of zie ik dat verkeerd?

Klopt, maar dan kan ik woensdag avond weer met wat anders bezig.
Vanmiddag ben ik de hele middag met een ander vak bezig geweest. Ik heb voor woensdag avond een ander vak ingepland, maar dan denk ik als ik dat van woensdag nu alvast maak, kan ik woensdagavond weer met wat anders bezig. Maar door dat ik al de hele middag bezig ben geweest ben ik ook wel weer gaar.

Ik wil zorgen dat ik lekker voorop raak met school zodat ik meer tijd heb voor paardlief. Maar dat is best een opgave!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-02-16 18:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 18:38

Dat is prima toch? Je kan het maar alvast af hebben. Ik snap eigenlijk niet wat je probleem nu is om heel eerlijk te zijn.
Zo te lezen kun je prima plannen en zelfs op je eigen planning vooruit werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 18:40

Goof schreef:
Dat is prima toch? Je kan het maar alvast af hebben. Ik snap eigenlijk niet wat je probleem nu is om heel eerlijk te zijn.
Zo te lezen kun je prima plannen en zelfs op je eigen planning vooruit werken.

Ohh! Er is ook geen probleem hoor! Ik kan goed plannen! Maar ik was benieuwd hoe anderen dat doen met school. Verschillende opdrachten inplannen ect.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 18:47

Ik schrijf altijd alle deadlines in de agenda, en schrijf 3 dagen daarvoor dat de deadline eraan komt :+
Ook houd ik dagen vrij in mijn agenda dat ik niks mag afspreken/doen omdat ik dan moet leren of aan school moet werken. Nu ben ik aan het afstuderen dus zal het nog belangrijker worden om mijn tijd goed te verdelen :)) Goed dat je er al mee bezig bent!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 16:03

Ik heb tentamenweken. wat inhoud dat ik 2 weken geen rooster heb en dan tentamens worden ingeplant. Maar veel tentamens moeten op de eerste dag van die weken ingeleverd zijn. Dat betekend dat ik 2 weken van tevoren begin met vormgeven van die tentamens. Ik ga in die weken ook weinig naar school, tenzij ik nog vragen heb. Ik ga minder werken, en zet de andere sociale dingen even on hold.
Ik werk dan per dag ongeveer 4 - 5 uur aan mn tentamens. En de week voor de tentamens schroef ik dat op naar 7-8 uur per dag. Ik zorg altijd dat ik het weekend voor de tentamens klaar ben zodat ik alles nogmaals door kan lezen en woorden kan tellen etc. Meestal laat ik mn vriend alles nog doorlezen. Zondagavond lever ik in.

Kwestie van plannen. Volgens mij kan je dat of je kunt het niet.