Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
mirthheee schreef:Joy_Mennings schreef:Ik volg even mee. Ik heb me ingeschreven voor deze opleiding in Den Bosch.
Als je meer weet buiten dit topic wil je me dan een berichtje sturen?
Doubtless schreef:Zeker even rekening houden met de banenkans, die is op dit moment namelijk zeer laag.
echt een opleiding voor de toekomst en waar we nu middenin zitten. Ik ken meerdere mensen die dit hebben gedaan en allemaal snel een baan. Mijn man werkt ook in deze sector en vacatures genoeg. mirthheee schreef:Doubtless schreef:Zeker even rekening houden met de banenkans, die is op dit moment namelijk zeer laag.
ik hield rekening met banen kans en koos verpleegkunde. grootste fout van mijn leven. Ik rond nu mijn mbo vormgeving af en zit helemaal op mn plek. Banenkans kan me niks schelen.
Citaat:Opleiding tot werkloosheid dan maar? Opleiding tot uitkeringstrekker? Je kunt nu een leuke vier jaar hebben, maar wat heb je daar de rest van je leven aan?
mirthheee schreef:Citaat:Opleiding tot werkloosheid dan maar? Opleiding tot uitkeringstrekker? Je kunt nu een leuke vier jaar hebben, maar wat heb je daar de rest van je leven aan?
Zullen we deze discussie maar even laten? Daar gaat het in eerste instantie ook niet om. Niet banketstaaf bedoelt hoor! Maar ik heb liever informatie over de opleiding
En volgensmij is de banenkans in de ict nog redelijk. En dan nog kun je niet in de toekomst kijken.
. RosaGipsy schreef:Leuk dat je de opleiding CMD wil gaan doen TS! Ik volg de studie bij Avans in Den Bosch en ik zit nu in het tweede leerjaar. Aangezien ik toentertijd niet naar de open dag in Breda ben geweest, weet ik niet precies wat het verschil is tussen de opleidingen. Wel heb ik gehoord dat de opleiding in Breda meer gericht is op communicatie en minder op techniek. Maar in hoeverre dat klopt weet ik niet.
Ik kan je wel wat meer vertellen over de opleiding in Den Bosch. De eerste twee leerjaren breng je op school door. Tijdens deze leerjaren komt er van alles aan bod, zoals het maken van websites, huisstijlen, applicaties, (video)commercials, animaties, smart producten etc. De leerjaren zijn verdeeld in vier blokken. Per blok krijg je een project en daarbij ondersteunende vakken. Zo moesten wij voor het project in blok 2 een responsive website maken. We kregen tijdens dit blok vakken die ons hielpen bij het maken van een responsive website.
In leerjaar drie ga je stage lopen en daarna heb je je minor. In leerjaar vier heb je een ‘verdieping’ en vervolgens ga je afstuderen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.
. Maar ik denk inderdaad dat er bij ons in Den Bosch meer aandacht wordt besteed aan de (technische) uitwerking van een product dan in Breda. En dat er in Breda meer gekeken wordt naar hoe jouw product informatie communiceert naar de doelgroep. Maar om het zeker te weten zou je het even moeten navragen tijdens de open avond in maart. Overigens wil ik wel even zeggen dat er bij ons op de opleiding wel degelijk aandacht geschonken wordt aan de communicatie. Het is dus niet zo dat wij alleen maar bezig zijn met het technisch uitwerken van producten/concepten. verootjoo schreef:Doubtless schreef:Zeker even rekening houden met de banenkans, die is op dit moment namelijk zeer laag.
Dit is nu juist een opleiding waar de banenkans goed van isecht een opleiding voor de toekomst en waar we nu middenin zitten. Ik ken meerdere mensen die dit hebben gedaan en allemaal snel een baan. Mijn man werkt ook in deze sector en vacatures genoeg.
.
Arabesk schreef:Doubtless schreef:Zeker even rekening houden met de banenkans, die is op dit moment namelijk zeer laag.
Ik wilde net zeggen............. kans op een baan?? 0!
Elke studie heeft momenteel een lage banenkans, ik heb destijds alles vergeleken. Verpleegkunde, maar ook bouwkunde, advocaat, noem het op. Alles was laag