Avans communicatie en media design

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

thirteenn

Avans communicatie en media design

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 12:15

zijn er bokkers die deze opleiding volgen? Ik ben naar de opendag geweest tijdje terug en de opleiding word op 2 lokaties gegeven. Den Bosch en Breda, Den Bosch zou wat technischer zijn dan Breda maar op wat voor manier weet ik niet zo goed. Nou dacht ik vanaf het begin al aan Breda, maar nu vanwege de reistijd zit ik te twijfelen. Dus mijn vraag is of er bokkers zijn die me het vereschil in de opleiding kan uitleggen? of er over het algemeen wat over kan vertellen? *\o/*

Joy_Mennings

Re: Avans communicatie en media design

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 12:34

Ik volg even mee. Ik heb me ingeschreven voor deze opleiding in Den Bosch.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 12:50

Joy_Mennings schreef:

Als je meer weet buiten dit topic wil je me dan een berichtje sturen? :o

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 13:22

mirthheee schreef:
Joy_Mennings schreef:

Als je meer weet buiten dit topic wil je me dan een berichtje sturen? :o

Ik weet helaas ook niet veel. Ben alleen naar de open dag geweest. Ik ga in april een dag proefstuderen om te kijken of het echt iets voor me is.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 17:35

Zeker even rekening houden met de banenkans, die is op dit moment namelijk zeer laag.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 19:58

Doubtless schreef:
Zeker even rekening houden met de banenkans, die is op dit moment namelijk zeer laag.

Ik denk dat de banenkans bij veel opleidingen laag is. En als je klaar bent met de opleiding is het misschien alweer veranderd.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:01

Doubtless schreef:

Dit is nu juist een opleiding waar de banenkans goed van is :) echt een opleiding voor de toekomst en waar we nu middenin zitten. Ik ken meerdere mensen die dit hebben gedaan en allemaal snel een baan. Mijn man werkt ook in deze sector en vacatures genoeg.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 20:14

Doubtless schreef:

ik hield rekening met banen kans en koos verpleegkunde. grootste fout van mijn leven. Ik rond nu mijn mbo vormgeving af en zit helemaal op mn plek. Banenkans kan me niks schelen. *\o/*

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 17:44

Doubtless schreef:

Ik wilde net zeggen............. kans op een baan?? 0!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 17:44

mirthheee schreef:
Doubtless schreef:

ik hield rekening met banen kans en koos verpleegkunde. grootste fout van mijn leven. Ik rond nu mijn mbo vormgeving af en zit helemaal op mn plek. Banenkans kan me niks schelen. *\o/*

Opleiding tot werkloosheid dan maar? Opleiding tot uitkeringstrekker? Je kunt nu een leuke vier jaar hebben, maar wat heb je daar de rest van je leven aan?

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 18:22

Citaat:
Opleiding tot werkloosheid dan maar? Opleiding tot uitkeringstrekker? Je kunt nu een leuke vier jaar hebben, maar wat heb je daar de rest van je leven aan?

Zullen we deze discussie maar even laten? Daar gaat het in eerste instantie ook niet om. Niet banketstaaf bedoelt hoor! Maar ik heb liever informatie over de opleiding :o

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 18:59

mirthheee schreef:
Citaat:

Zullen we deze discussie maar even laten? Daar gaat het in eerste instantie ook niet om. Niet banketstaaf bedoelt hoor! Maar ik heb liever informatie over de opleiding :o

Ik ook ;) En volgensmij is de banenkans in de ict nog redelijk. En dan nog kun je niet in de toekomst kijken.

RosaGipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 21:11

Leuk dat je de opleiding CMD wil gaan doen TS! Ik volg de studie bij Avans in Den Bosch en ik zit nu in het tweede leerjaar. Aangezien ik toentertijd niet naar de open dag in Breda ben geweest, weet ik niet precies wat het verschil is tussen de opleidingen. Wel heb ik gehoord dat de opleiding in Breda meer gericht is op communicatie en minder op techniek. Maar in hoeverre dat klopt weet ik niet.

Ik kan je wel wat meer vertellen over de opleiding in Den Bosch. De eerste twee leerjaren breng je op school door. Tijdens deze leerjaren komt er van alles aan bod, zoals het maken van websites, huisstijlen, applicaties, (video)commercials, animaties, smart producten etc. De leerjaren zijn verdeeld in vier blokken. Per blok krijg je een project en daarbij ondersteunende vakken. Zo moesten wij voor het project in blok 2 een responsive website maken. We kregen tijdens dit blok vakken die ons hielpen bij het maken van een responsive website.
In leerjaar drie ga je stage lopen en daarna heb je je minor. In leerjaar vier heb je een ‘verdieping’ en vervolgens ga je afstuderen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust :) .

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 11:20

RosaGipsy schreef:
Leuk dat je de opleiding CMD wil gaan doen TS! Ik volg de studie bij Avans in Den Bosch en ik zit nu in het tweede leerjaar. Aangezien ik toentertijd niet naar de open dag in Breda ben geweest, weet ik niet precies wat het verschil is tussen de opleidingen. Wel heb ik gehoord dat de opleiding in Breda meer gericht is op communicatie en minder op techniek. Maar in hoeverre dat klopt weet ik niet.

Ik kan je wel wat meer vertellen over de opleiding in Den Bosch. De eerste twee leerjaren breng je op school door. Tijdens deze leerjaren komt er van alles aan bod, zoals het maken van websites, huisstijlen, applicaties, (video)commercials, animaties, smart producten etc. De leerjaren zijn verdeeld in vier blokken. Per blok krijg je een project en daarbij ondersteunende vakken. Zo moesten wij voor het project in blok 2 een responsive website maken. We kregen tijdens dit blok vakken die ons hielpen bij het maken van een responsive website.
In leerjaar drie ga je stage lopen en daarna heb je je minor. In leerjaar vier heb je een ‘verdieping’ en vervolgens ga je afstuderen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust :) .

Ah top! ik dacht in eerste instantie dat de een wat zweveriger zou zijn dan de ander, maar datzal dan niet. Doen jullie veel conceptueel of krijg je ook opdrachten waarbij je het concept aangereikt krijgt? en met technischer neem ik aan dat jullie da meer ingaan op hoe het gemaakt word dan wat het cummuniceerd?

eind maart is er in Den Bosch een openavond en daar wil ik ook even goed om uitleg vragen over het verschil tussen de opleidingen en ik heb hoop dat eriemand van het sintlucas zit zodat ik kan vragen wat voor toegevoegde waarde deze opleiding heeft als vervolgopleiding.

waarom heb jij voor Den Bosch gekozen?

RosaGipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:46

In het eerste halfjaar van de opleiding kregen we nog concepten aangereikt, maar daarna moesten we vooral zelf concepten genereren en ontwikkelen.

Wat er precies bedoelt wordt met dat de opleiding in Den Bosch technischer is dan in Breda weet ik niet. Om die vraag goed te kunnen beantwoorden zou je eigenlijk beide opleidingen moeten uitproberen :P . Maar ik denk inderdaad dat er bij ons in Den Bosch meer aandacht wordt besteed aan de (technische) uitwerking van een product dan in Breda. En dat er in Breda meer gekeken wordt naar hoe jouw product informatie communiceert naar de doelgroep. Maar om het zeker te weten zou je het even moeten navragen tijdens de open avond in maart. Overigens wil ik wel even zeggen dat er bij ons op de opleiding wel degelijk aandacht geschonken wordt aan de communicatie. Het is dus niet zo dat wij alleen maar bezig zijn met het technisch uitwerken van producten/concepten.
Ik weet dat er bij ons op de opleiding ook een aantal van SintLucas afkomen. Ik hoop voor je dat in ieder geval één van hun straks aanwezig is op de open avond. Zelf heb ik hiervoor ook MBO gedaan, maar niet op SintLucas. Ik vind wel dat de opleiding van toegevoegde waarde is. Ik heb hier op het HBO veel meer geleerd over concepten creëren dan op het MBO. Ook op het gebied van coderen (websites, applicaties etc.) en techniek heb ik veel bijgeleerd.

Ik heb voor Den Bosch gekozen omdat het voor mij veel dichterbij is. Als ik naar Breda zou gaan zou ik ruim 1,5 uur per dag extra aan reistijd kwijt, dus de keuze voor Den Bosch was snel gemaakt.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:58

[/quote]
ik hield rekening met banen kans en koos verpleegkunde. grootste fout van mijn leven. Ik rond nu mijn mbo vormgeving af en zit helemaal op mn plek. Banenkans kan me niks schelen. *\o/*[/quote]

Hoop voor je dat je dat ook nog zegt als je straks een jaar lang hebt gesolliciteerd na je opleidin g :')

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 18:02

verootjoo schreef:
Doubtless schreef:

Dit is nu juist een opleiding waar de banenkans goed van is :) echt een opleiding voor de toekomst en waar we nu middenin zitten. Ik ken meerdere mensen die dit hebben gedaan en allemaal snel een baan. Mijn man werkt ook in deze sector en vacatures genoeg.

Voor junioren ook? Ik ken namelijk ook een boel mensen die deze opleiding hebben gevolgd (mijn oud klasgenoten) & er zijn er maar enkelen die binnen hun werkgebied aan de slag kunnen gaan. Ligt misschien ook aan de regio.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 19:49

Ik denk dat jullie beter over de banenkans kunnen stoppen. Volgensmij gaat dit topic over informatie over de opleiding en niet over de banenkans.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 19:53

@joy al besloten wat je gaat doen? ik ging in eerste instantie voor breda maar heb me nu toch ingeschreven voor den bosch! *\o/* binnekort intake

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:22

mirthheee schreef:
@joy al besloten wat je gaat doen? ik ging in eerste instantie voor breda maar heb me nu toch ingeschreven voor den bosch! *\o/* binnekort intake

Ik ga waarschijnlijk naar de fotovakschool als ik aangenomen wordt.

Cmd is mijn 2e optie. Had een positief advies gekregen bij de intake.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 09:20

Ah oke ook leuk!

Nikkylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:44

Deze opleiding wordt ook in Amsterdam gegeven (en leeuwarden).
Ik studeer dit jaar af aan deze opleiding. Dus mocht je nog geen definitieve keuze hebben
gemaakt en toch erover na zitten te denken om naar Amsterdam te gaan, kun je mij een berichtje
sturen :P.

(Heb trouwens hiervoor ook een jaar de fotovakschool in Amsterdam gedaan. Dat was hem dus echt niet.. maar misschien is die in Breda (?) beter)

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:39

Nikkylove schreef:
(Heb trouwens hiervoor ook een jaar de fotovakschool in Amsterdam gedaan. Dat was hem dus echt niet.. maar misschien is die in Breda (?) beter)

Venlo haha. Wat vond je er niet leuk aan als ik vragen mag?

Nikkylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:04

Stuur je ff een PB :P

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 11:53

Arabesk schreef:
Doubtless schreef:

Ik wilde net zeggen............. kans op een baan?? 0!

Het is echt wat je er zelf van maakt. Als je in de middenmoot blijft hangen > duizenden andere met jou. Maak je een discipline eigen en doe niet 'alleen' de schooldingen, doe dingen in je vakgebied buiten je school om, bouw je netwerk op.

Ik ben totaal niet bang dat ik straks geen baan vind :) Elke studie heeft momenteel een lage banenkans, ik heb destijds alles vergeleken. Verpleegkunde, maar ook bouwkunde, advocaat, noem het op. Alles was laag :)

Daarbij zie ik Fotovakschool langs komen. Dat vind ik dan wel weer een onzinnige studie (ik spreek uit ervaring). Je gaat er niet leren fotograferen en het geld wat je voor die studies neerlegt is echt idioot.