Loonhefkorting ja of nee ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Priscilla_90

Loonhefkorting ja of nee ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 01:08

Hoi

Vanaf maandag begin ik aan mijn 20 weken durende stage.
Hiernaast kan ik zelf aangeven bij een uitzendbureau of ik wil gaan werken of niet
hierbij heb ik wel loonhefkorting aangediend.

Nu zal het zo zijn tijdens mijn stage dat ik niet tot nauwelijks voor het uitzendbureau zal gaan werken ( =0 uur contract)

Kan ik dan loonhefkorting toepassen op mijn 20 wekende durende stage of niet ?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 01:10

Van UWV:

U mag de loonheffingskorting maar bij 1 werkgever of op 1 uitkering toepassen. Als de loonheffingskorting dubbel of nog vaker wordt toegepast, betaalt u te weinig belasting. Het verschil moet u later terugbetalen aan de Belastingdienst.

Je kan wel je loonheffingskorting stopzetten bij het uitzendbureau en dan bij de stageplek inzetten. Kleine moeite :)

Priscilla_90

Re: Loonhefkorting ja of nee ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 11:45

Bedankt wist niet bdat dat kon

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 13:02

Je kunt t idd omdraaien. Je kunt ook volgend jaar gewoon aangifte doen en dan krijg je t teveel betaalde terug van de belastingdienst. Maar goed dan moet je er dus nog wel poos op wachten.

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 13:10

ik zou de loonheffingskorting aanzetten bij het bedrijf waar je het meeste gaat verdienen.
sinds december heb ik een nieuw bijbaantje waar ik minimaal 400 euro per maand ga verdienen.
voor mijn stage krijg ik maar 250 euro per maand

vandaar dat ik het toepas op mijn bijbaantje, de afgelopen maand heb ik daar ruim 100 uur gewerkt en verdien 10 euro per uur.

Pepper32

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 13:13

Ik heb dit voor mijn werk vaak bij de hand.
Ik weet niet of je een stagevergoeding krijgt? Neem aan van wel. Als deze belast is dan kan je inderdaad kiezen.
Je moet altijd de korting laten toepassen waar je het meeste verdient, dan heb je er het meeste aan. Doe je het op allebei, moet je als je aangifte doet geld terugbetalen, doe je het op alletwee niet, dan krijg je geld terug als je aangifte doet.
Je kunt het elk moment wijzigingen, zelfs met terugwerkende kracht in een lopend jaar.
Als je stagevergoeding dus hoger is dan de uren die krijgt uitbetaald van het uitzendburo laat je de heffingskorting daar toepassen. Stopt je stage dan laat je hem weer bij het uitzendburo toepassen.
Maar bij bedragen bruto onder de 500.- per maand doet het er nog niet zoveel toe.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 16:05

Dan moet je de loonheffingskorting omzetten. Je moet dan naar dat uitzendbureau een formulier van loonheffting invullen en dat moeten zij naar de salarisadministratie sturen. Je geeft aan hier weinig tot niets te gaan verdienen dus is het niet slim om hier korting op te zetten. Aangezien je maar 1 werkgever loonheffingskorting mag stellen, moet je bij je stage aangeven dat je loonheffingskorting wilt ontvangen.
Kortom: hij moet van het uitzendburo af, (je moet daar zelf een formulier voor invullen) en hem op je stage zetten omdat je daar het meeste verdiend.