Politie is je beste vriend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Politie is je beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-16 13:33

:D

En nee ik bedoel het niet sarcastisch :P Al zijn er natuurlijk momenten dat je ze liever niet tegenkomt, maar vanmorgen was ik maar al te blij dat ze mij wakker belde!

Gisteren heb ik gewerkt van 13:45 tot 22:45. Dit houd in dat ik mijn scooter dan op het station neerzet rond 12:45 en dat ik weer terug kom om 23:05. Zo ook dus gisterenavond. Alleen stond mijn scooter niet meer op mij te wachten -O- Ik ben zeker 5 x rondjes gaan lopen, twijfelen of ik hem wel echt daar had gezet etc. Nog een vriend gevraagd maar nee. Tot de conclusie gekomen dat die echt weg/gestolen was... -O- Heb dus afgelopen nacht alle instanties afgebeld voor aangifte van diefstal, politie, vbv en de verzekering. Uiteindelijk gaan slapen met een gat in mijn hart, want dan merk je wel dat je best afhankelijk bent van je trouwe tweewieler :+

Gelukkig in slaap gevallen rond een uur of 05:30 en rond 11:00 ging opeens bruut mijn telefoon af. Onbekend nummer? Ik neem dan altijd gewoon heel simpel op met "hallo". En daar klonk een vrolijke meneer aan de andere zijde die mij vertelde dat mijn scooter gevonden was in een wijk niet ver van de mijne. Dat ze hem wel even zouden langs brengen.... *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Ik was echt flabbergasted, gewoon mijn scootervriendje terug en nog niet eens beschadigd := Alleen een onderdeel van het slot ontbrak, maar hell, hij start gewoon verder! Welke klootviool het ook geweest was die mijn scooter had "geleend"... Ik ben blij dat diegene hem in het zicht heeft neergezet en de politie hem zo snel al gevonden had! *\o/* *\o/* *\o/* Politie uitbundig bedankt voor de goede service en heb hem meteen voor mijn deur op dubbel slot gezet goed in het vizier.

Bedankt politie 8-)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 06-02-16 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom

Re: Politie is je beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 13:36

Kijk, dat is fijn! Gefeliciteerd!

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 13:36

Hebben ze het bij jou een stuk netter gedaan !

Toen die van mij gestolen was , hadden ze hem terug gevonden in een park.
Werd opgebeld dat hij daar stond.
En ze zijn gewoon weer vertrokken.. voor het zelfde geld was er dus iemand anders weer mee vandoor gegaan _-:(

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-16 13:38

even als toevoeging, scootervriend is uit 2014, dus echt nog nieuw en ben de eerste eigenaar. Dan komt het extra hard aan als die opeens weg is :=

dravergekkie, wauw, dat is erg :') Ja misschien had ik geluk omdat ze met een busje waren op dat moment ofzo?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 13:44

Fijn dat je scooter er weer is.
Servicedat de politie hem thuis brengt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-16 14:12

Absoluut :D
Nu alleen even hopen dat ik niet teveel word staande gehouden dit weekend :') want ik begreep dat het wel even kon duren voor de aangifte verwerkt is in de zin van dat die weer terecht is :P Dus de kans is groot dat ik staande gehouden ga worden :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 14:20

Nou dat is ook wel leuk om een keer te horen, netjes van ze zeg! +:)+

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 14:32

Wat een opluchting! En leuk om te lezen, zo'n positief berichtje!

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 14:34

geweldig zeg!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 14:38

Wat fijn voor je :-) Echt lekker dat je gelijk je scooter weer terug hebt en dat hij thuis is afgeleverd +:)+

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 14:40

Ik had helaas minder geluk, die van mij is permanent verdwenen, net als die van mijn ouders.
Fijn dat die van jou terug is *\o/*

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-16 19:26

Dit is inderdaad een verhaal wat zelden voorkomt := Voornamelijk omdat scooters meestal voor onderdelen worden gestolen! Ik was echt ontzettend verbaasd dat ik hem gewoon de volgende ochtend alweer terug had!

Mijn broertje zijn scooter was ook een keer gestolen, een vespa, hij was alleen eff heel snel iets boven gaan halen in zijn huis en toen die beneden kwam was die weg. Nooit meer iets van terug gezien. Ik ben toch wel blij dat de mijne all-risk was, scheelt toch weer een hoop!

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 19:34

ahh dat is fijn!!
vandaag is het precies 2 jaar geleden dan onze trouwe luxe auto is gestolen, nooit meer wat van gehoord :(

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-16 19:37

Lisette1987 schreef:
ahh dat is fijn!!
vandaag is het precies 2 jaar geleden dan onze trouwe luxe auto is gestolen, nooit meer wat van gehoord :(

Jezus dat lijkt mij ook vreselijk zeg... Mijn scooter vond ik al poedersuiker, laat staan een auto die wel wat meer kost... Ik vind het walgelijk, het stelen van andermans spullen... Gelukkig was ik nog all-risk verzekerd wat toch best een opluchting is, maar stel je bent het niet, zie dan maar vervangend vervoer te kopen als je al krap bij kas zit...

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 19:41

Gefeliciteerd :D Heel erg fijn dat hij terug is :D

De keren dat ik de politie nodig heb gehad stonden ze klaar en hielpen ze waar ze konden <3 Heel erg hartverwarmend vind ik het, iemand die zich 100% inzet voor iemand anders!

Mijn portemonnee is een keer gestolen uit mijn zak, laatst zijn wij het water ingereden en in Tjechië was de achteruit ingetikt en moesten we daar ook aangifte doen. We stonden eerst voor het verkeerde bureau (verkeer) en die mensen hebben ons naar het goede bureau gebracht waar ze ook een tolk en alles hadden geregeld!

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 20:47

lifaya schreef:
Lisette1987 schreef:
ahh dat is fijn!!

Jezus dat lijkt mij ook vreselijk zeg... Mijn scooter vond ik al poedersuiker, laat staan een auto die wel wat meer kost... Ik vind het walgelijk, het stelen van andermans spullen... Gelukkig was ik nog all-risk verzekerd wat toch best een opluchting is, maar stel je bent het niet, zie dan maar vervangend vervoer te kopen als je al krap bij kas zit...

Wij waren ook all risk verzekerd, maar je moet de politie een maand de tijd geven om je auto te vinden, en daarna had de verzekering nog een maand nodig zo ongeveer om ons uit te betalen -O-

Wij hebben net als jij nog lopen zoeken, naar de auto, de gewoon geparkeerd stond op onze oprit bij huis, alsof ie zichzelf naar de andere oprit zal rijden :')

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 21:34

lifaya schreef:
even als toevoeging, scootervriend is uit 2014, dus echt nog nieuw en ben de eerste eigenaar. Dan komt het extra hard aan als die opeens weg is :=

dravergekkie, wauw, dat is erg :') Ja misschien had ik geluk omdat ze met een busje waren op dat moment ofzo?

Geen idee.. was ook echt not amused op dat moment.

Heb wel ook al eens een gestolen scooter gevonden en deze werd met een oplegger opgehaald.

jebuurmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 21:53

Daarom zet ik mijn scooter altijd op dubbel slot vast aan het hek. Maar als ze hem echt willen jatten dan gebeurd dat vast wel. Ik heb een poosje terug mijn sleutel in het contact laten zitten, van 06:30-17:00 op een druk station waar heel veel gestolen wordt, en hij stond er nog :wow: wat een geluk had ik toen!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-16 22:12

jebuurmeisje schreef:
Daarom zet ik mijn scooter altijd op dubbel slot vast aan het hek. Maar als ze hem echt willen jatten dan gebeurd dat vast wel. Ik heb een poosje terug mijn sleutel in het contact laten zitten, van 06:30-17:00 op een druk station waar heel veel gestolen wordt, en hij stond er nog :wow: wat een geluk had ik toen!

Bij mijn station is de optie er niet om hem zo vast te zetten. Veel te vol met scooters en fietsen die er helemaal niet mogen staan (het zijn scootervakken maar het is 2/3e fiets wat behoorlijk frustrerend is) anders zou je het inderdaad ergens aan vast kunnen zetten. Toen ik nog bij de BK werkte stond er ook een prachtige runner voor de tent met sleutel er in :+ Merkte we ook pas later op maar hebben de sleutel er toen maar uit gehaald en toen de stressende eigenaren na een paar uur terug kwamen hebben we de sleutel maar gegeven :')

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 22:57

Goed werk en netjes van de politie!

Mij gelukkig nog nooit overkomen dat er iets gestolen was en dat ik de politie nodig had. Nou zouden ze mijn fiets niet willen hebben hahah.
Lijkt me wel enorm schrikken! En dat je dan ook aan jezelf twijfelt waar je hem hebt gelaten

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 23:00

VivaByoux schreef:

Mij gelukkig nog nooit overkomen dat er iets gestolen was en dat ik de politie nodig had. Nou zouden ze mijn fiets niet willen hebben hahah.
Lijkt me wel enorm schrikken! En dat je dan ook aan jezelf twijfelt waar je hem hebt gelaten

Nou, vergis je niet, de fiets van m'n vriend is pas gestolen en die viel half uit elkaar.

Fijn dat je je scooter terug hebt TS!

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 23:22

Selina schreef:
VivaByoux schreef:

Nou, vergis je niet, de fiets van m'n vriend is pas gestolen en die viel half uit elkaar.

Fijn dat je je scooter terug hebt TS!

Zo bedoel ik het ook niet, want zo werd een fiets van een vriendin ook gejat. Viel ook uit elkaar, maar ik bedoel eerder dat of hele mooie fietsen worden gejat of fietsen die niemand zou missen (kwa uiterlijk en staat) en die van mij hangt er tussenin. vandaar hahah

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 09:42

Dat is nog eens vrolijk nieuws! Wat enorm fijn! :D

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 21:31

dravergekkie schreef:
Hebben ze het bij jou een stuk netter gedaan !

Toen die van mij gestolen was , hadden ze hem terug gevonden in een park.
Werd opgebeld dat hij daar stond.
En ze zijn gewoon weer vertrokken.. voor het zelfde geld was er dus iemand anders weer mee vandoor gegaan _-:(

Als ze daarna weer weggeroepen werden voor een spoedgeval, dan is het misschien zuur voor jou maar wel begrijpelijk :P

Super ts!