Nette camera en fototoestel in één

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

millennium

Nette camera en fototoestel in één

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-16 15:58

Mijn vraag: bestaan die uberhaupt? Ben een echte leek op dat gebied en kom er gewoon niet uit.

Mochten ze wel bestaan, welke zouden jullie adviseren voor een prijs van rond de 150 / 175 euro?

Alvast bedankt!

Anoniem

Re: Nette camera en fototoestel in één

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 16:02

Voor die prijs vind je misschien iets tweedehands, maar zeker niet nieuw, vrees ik. :o

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 16:05

Ik heb een Fujifilm FinePix S8600, maar Fujifilm is alleen fijn als je weet hoe je er mee moet werken, anders krijg je een enorme ruis over de foto's :)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 16:07

Wil je voor een spiegelreflex camera gaan? Of voor een compact? Ik heb een compact camera Nikon Coolpic S9900. Erg fijn toestel die tijdens het filmen goed kan in zoomen en ook erg fijne foto's kan maken!

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-16 16:17

Maureen95 schreef:
Wil je voor een spiegelreflex camera gaan? Of voor een compact? Ik heb een compact camera Nikon Coolpic S9900. Erg fijn toestel die tijdens het filmen goed kan in zoomen en ook erg fijne foto's kan maken!

Dat is precies wat ik zoek! Filmpjes ook goed op pc te zetten?

Edit: alleen de prijs ligt wat boven ons boven budget hihi

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 16:28

Oh sorry! Daar heb ik overheen gelezen. Kan je niet nog iets doorsparen? Voor zulke camera's die jij zoekt heb je ze helaas niet voor die prijs :(

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 16:33

Ik neem aan dat je met camera bedoelt dat ie kan filmen? En het ligt eraan wat je precies verstaat onder netjes. Tot 200 euro heb je best wel redelijke simpele fototoestelletjes die best leuke plaatjes schieten en kunnen filmen. Zoiets misschien?
http://www.kieskeurig.nl/digitale_camer ... cificaties

Super en extreem goed zal het voor die prijs niet wezen maar leuke plaatjes en filmpjes schieten kan best, de kwaliteit is vaak best redelijk goed en is meer dan zat als je niet de behoefte hebt om ernstig professioneel te gaan werken.

Als je serieus gaat kijken voor een toestelletje kijk dan vooral naar het bedieningsgemak. Hoe makkelijk werkt ie, hoe makkelijk kun je dingen uploaden naar je computer/laptop oid, zit er software bij (eigenlijk altijd wel) en hoe makkelijk is dat, waar stop je de geheugenkaart, hoe laadt ie op en moet je daar nog iets voor bij kopen of niet? Want als je dan die leuke camera hebt is het natuurlijk nog leuker als je er ook gelijk echt iets mee kan.