Paardenbeul is geen mens?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hielkebro

Paardenbeul is geen mens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 23:42

hoop dat het hier goed staat

In HvNL was een stukje over de paardenbeul. Ze dachten dus dat het merries onderling waren die elkaar verwonden.

Ik vind dat er wel iets in zit, maar ik weet het ook niet.

Wat denkt bokt?

Hier een linkje: http://www.kijk.nl/sbs6/hartvannederlan ... staat-niet

Donna89

Re: Paardenbeul is geen mens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 23:44

Ik zal niet zeggen dat de paardenbeul niet bestaat
Maar zal ook zeker niet uitsluiten dat in veel van de gevallen verwondingen in de wei door paard zelf of mede weidegangers veroorzaakt worden!

Ik zie er genoeg gehavend de wei uit komen, paarden waar je echt niet met een mes bij in de buurt komt hoor

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 23:45

Een deel zal zeker door andere paarden of omgeving komen, maar ik ken ook een paard waarbij de snee echt diep zat.

Er loopt hier al een topic over geloof ik overigens.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 23:46

Ik geloof niet dat de merries dit zelf doen, het klopt toch ook dat een paard in een stal verwond is geraakt, hoe kan dit dan?

vind het allemaal wel erg toevallig, zoveel merries met allemaal dezelfde dingen..

ik denk dus dat er wel degelijk een vreselijk mens achter zit :n

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 23:46

Oh jee wat een stommeling die dit in het nieuws heeft gebracht. Straks gaan ze niet meer naar de eventuele paardenbeul(en) zoeken.

Een deel zal wel paardenbeul en een ander deel ongelukjes zijn.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 23:47

@Azmay, heb je een link van het topic ?

Had er overigens nog niet zo bij stil gestaan dat het door de weidemaatjes zelf zou kunnen komen.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 23:48

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 23:49

hielkebro schreef:

Had er overigens nog niet zo bij stil gestaan dat het door de weidemaatjes zelf zou kunnen komen.

Mijn weidegenootje stond erbij dat haar merrie een trap kreeg tegen de vagina en dus ook een snee had. banketstaaf maar kan gewoon gebeuren.

[VN] Dierenartsen: "Paardenbeul bestaat mogelijk niet"

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 23:56

Ook een paard in een stal kan zichzelf lelijk verwonden door een schrikreactie oid.
Vorige week nog 1 gezien die zo schrok ergens van, zijn hele deur er uit drukte in paniek. Gelukkig geen verwondingen maar dat had heel anders af kunnen lopen!

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 23:57

Azmay schreef:
hielkebro schreef:

Mijn weidegenootje stond erbij dat haar merrie een trap kreeg tegen de vagina en dus ook een snee had. banketstaaf maar kan gewoon gebeuren.

[VN] Dierenartsen: "Paardenbeul bestaat mogelijk niet"

Hier ook een merrie die een abces had door een heel kleine wonde (waarschijnlijk zelfs gewoon een beet van een daas oid.) aan haar vagina. Abces was niet zichtbaar tot het opensprong en een snee werd van een 10-15 cm lang. En stond 3 cm open Er waren toen ook mensen die riepen dat het een paardenbeul geweest was. Maar bleek toch echt wel gewoon moeder natuur geweest te zijn.

Ik ben er zeker van dat er wel een gek, of meerdere zijn, die paarden toetakelen. Sommige wonden konden echt niet anders. Maar niet alle wonden zijn door iemand aangericht. Vroeger zou het nog niet eens in iemand hoofd komen om te denken dat een mens dat gedaan zou hebben, maar omdat het nu wel iemand is die het doet zijn mensen bang dat dat bij hun ook gebeurd is.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 00:01