Welke buggy?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jenny21

Welke buggy?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 21:22

Vraag voor de vele moeders onder ons :D

Ik ben opzoek naar een buggy ( evt tweedehands) en ik zie door de bomen het bos niet meer!

Mijn eisen:

- comfortabel rijden en zitten
- klein opvouwbaar
- ligstand of in iedergeval achterover, hoeft niet geheel plat
- geschikt voor lange mama (quinny is bijv geen optie)

Ben benieuwd, brandt maar los :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 22:51

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 22:53

Is de quinny Zapp xtra ook te laag?

Ik heb juist het probleem dat alles te hoog is. Gebruik dus nog steeds m'n kinderwagen.

Edit: is een maclaren niks? Dat is echt een hele fijne buggy. Vriendin heeft die en die is er echt super blij mee.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Welke buggy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 23:08

Over de Maclaren hoor ik veel positieve verhalen. Wij hebben een Koelstra Simba T3 en die bevalt ons goed. Kan ook op de fiets aan een drager mee wat voor ons een vereiste was.

Op zwangerschapspagina.nl lopen hier ook meerdere topics over waar je tips uit kunt halen.

JackenJill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 23:15

Wij hadden een Maclaren. Heel fijne buggy waarvan de hoes ook te wassen is. Maar ik denk dat hij aan de lage kant is. Hoe lang ben je? Ik 1.73 en dat ging prima.

Lieverdje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 23:16

Ik heb een Koelstra die aan al jouw eisen voldoet, weet alleen het model niet. Hij ligt bij mij altijd in de achterbak van de auto voor als we eens onverwacht ergens een langer stuk moeten lopen. Hij heeft ook al een aantal vliegvakanties overleefd zonder enige schade, dus hij is ook goed stevig.

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 23:40

Quinny zapp xtra nog niet geprobeerd, weet niet of die hoger zijn? Ik hen het oude model en is echt te laag. Plus feit dat rot inklapt.

Mac laren en Koelstra zal ik eens gaan bekijken.

Ik ben 1.85 vaak is het niet alleen de hoogte van de duwstang maar door de grotere passen schop ik tegen de onderkant van wagen aan...

Edit: in bovengenoemd topic gaat het meestal over de grotere wagens. Die heb ik ook maar zoek, nu hij groter is, echt een makkelijke buggy.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 23:44

Mijn schoonmoeder van 1.80 kon er fijn mee lopen. Vind ze alleen belachelijk duur. Heb nu een prenatal buggy omdat dat de enige is die echt laag is en fijn stuurt. Heb nog een Chicco liggen maar die stuurt beroerd.

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 23:45

Moet eerlijk zeggen dat me rot schrik van de prijzen :x Daarom zal het waarschijnlijk een tweedehandse worden.

Hij is nu 1,5 weet niet hoelang hij echt in wagen wilt.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 23:47

Mijn dochter van 3,5 zit er graag in. M'n nichtje wou met 2 jaar al niet meer. Ligt echt aan je kind.

Tweedehands zijn ze nog duur hoor. Want de gewone quinny Zapp kan niet in ligstand.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 01:55

Nuna Pepp, ik heb 6 kinderen, en heb de Nuna pepp voor de jongste (hoewel ik voornamelijk de duowagen nog gebruik) maar wil nooit meer een andere buggy dan dat.
Licht, verstelbare duwstang, kan geheel plat, stuurt zeer makkelijk, vouwt klein op.
Zapp Extra is net zo laag als de gewone zapp, Maclaren is okay, maar de meeste hebben geen verstelbare duwstang (dan kom je al op de duurdere modellen uit). Geen fan van koelstra (wij hebben een winkel gehad met tweedehands kinderwagens, dus heb ze allemaal wel gezien)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 02:13

Ik heb zelf 2 mutsy buggy's 1 driewieler ( de spider)en 1 mutsy transporter met 4 wielen de spider heeft geen verstelbare stang maar ik met mn 176 heb daar geen last van , de transporter is een gele fijne die heeft wel een verstelbare stang en kan vrij klein opgevouwen worden doordat de wielen eraf kunnen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 09:02

JackenJill schreef:
Wij hadden een Maclaren. Heel fijne buggy waarvan de hoes ook te wassen is. Maar ik denk dat hij aan de lage kant is. Hoe lang ben je? Ik 1.73 en dat ging prima.

De nieuwe Maclaren buggies zijn hoger dan de oudere modellen, daar zit een verschil in.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 09:10

Quinny zapp xtra is volgens mij gewoon hetzelfde frame als de quinny zapp.
ik heb een zapp en ik heb het zitje van de xtra los erbij gekocht.
Je kan ook voor de xtra het zitje van de gewone zapp los kopen en erin doen. Dus wat dat betreft zijn se volgens mij hetzelfde.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 09:52

Wij hadden een prenatal buggy. NOOIT MEER :n

qua hoogte kon mijn vriend er fijn bij ( 1.93) maar dat ding is heel snel lam. laatst zat dochter van net 12 kilo er even in en klapt hij gewoon in terwijl ze erin zit :7
ook de wielen gaan rollen erg stroef en soms draaien ze helemaal niet. kregen nieuwe wieltjes maar precise hetzelfde probleem.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 09:55

Ik vind de Zapp superfijn sturen doordat het een driewieler is. Ik zou kijken of er meer driewielers zijn die wat hoger zijn eventueel.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 10:11

Waarom ga je niet gewoon uitproberen in de winkel?
Dat lijkt me toch de beste methode. De ene wagen van hetzelfde merk kan heel anders zijn dan de andere.

De zapp en zapp xtra zijn idd op hetzelfde frame gebouwd, de jazz is eerder lager dan de zapp. In die lijn zou je evt de maxicosi mura kunnen proberen, beetje gestoeld op hetzelfde principe, maar dan toch anders.

Goede vergelijkbare merken zijn joolz, stokke en buggaboo. Wel ook allemaal vrij aan de prijs, al zul je de stokkes mss ook 2e hands hebben, dat weet ik niet.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 10:15

Zou eens naar BabyPark oid gaan en vanalles uitproberen. Kan je altijd nog kijken of je hem tweedehands kan vinden :)

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 10:35

Hier uiteindelijk voor een koelstra simba gegaan. Op zich een heel fijn, stevig en comfortabel ding. Kan goed plat en dochter slaapt er als het moet heerlijk in (tijdens een dagje dierentuin bijvoorbeeld).
De kleur valt alleen wat tegen. Omdat het niet een supergoedkopie was wilde we een neutrale kleur en zijn we voor de grijze gegaan. In het echie is de kleur een stuk donkerder en blauwiger dan op sommige internetplaatjes. Dat vond ik wel jammer.
Toen we op vakantie gingen naar Menorca (buggy island he) moesten er 32 buggys ingeladen worden bij de gate, waarvan er minstens 12 grijze simbas waren, haha.

Mijn dochter is nu bijna 2 en vanaf 1,5 jaar gebruik ik hem niet vaak meer. Meestal loopt ze zelf. Maar voor als je een middagje de stad in gaat oid is het echt nog wel handig.
Mijn ouders hebben trouwens een tweedehands heel simpel paraplumodelletje. Kan niet ver plat, dus slapen gaat er niet in, maar rijdt verder prima en is handig mee te nemen. Niet luxe en geen extra's dus alleen.
Laatst bijgewerkt door Cerilene_ op 05-02-16 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 10:37

liesJ schreef:
Wij hadden een prenatal buggy. NOOIT MEER :n

qua hoogte kon mijn vriend er fijn bij ( 1.93) maar dat ding is heel snel lam. laatst zat dochter van net 12 kilo er even in en klapt hij gewoon in terwijl ze erin zit :7
ook de wielen gaan rollen erg stroef en soms draaien ze helemaal niet. kregen nieuwe wieltjes maar precise hetzelfde probleem.

Welke prijsklasse zat die van jou? Mijne was 39 euro ofzo en die rag ik al 2 jaar af :') overigens kan je met die van mij niet lopen als je groter dan 1.70 bent. Dan trap je telkens achterop de buggy. Maar ik ben echt niet zuinig en die heeft dat nog nooit gedaan haha.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 10:38

Mijn moeder heeft een Koelstra. Die vind ik zo vreselijk zwaar sturen in vergelijking met m'n Zapp. Wel fijn qua laadvermogen. :+

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-16 22:17

Zoveel buggy's , zoveel ervaringen zie ik al Inderdaad maar eens binnenstappen bij babywinkel. Nuna ben ik al vaker tegen gekomen, maar ook tweedehands nog vrij prijzig .

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 21:04

_Nadia_ schreef:
Nuna Pepp, ik heb 6 kinderen, en heb de Nuna pepp voor de jongste (hoewel ik voornamelijk de duowagen nog gebruik) maar wil nooit meer een andere buggy dan dat.
Licht, verstelbare duwstang, kan geheel plat, stuurt zeer makkelijk, vouwt klein op.
Zapp Extra is net zo laag als de gewone zapp, Maclaren is okay, maar de meeste hebben geen verstelbare duwstang (dan kom je al op de duurdere modellen uit). Geen fan van koelstra (wij hebben een winkel gehad met tweedehands kinderwagens, dus heb ze allemaal wel gezien)

Eens, bij de tweede de Nuna Pepp aangeschaft en dit is zo'n fijne buggy!
Verder hebben we nog een MacLaren altijd in de auto liggen om even snel in de supermarkt of zo te gebruiken.

hidsiiiggg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 17:55

Mocht je nog geen keuze gemaakt hebben.... ik ben het eens met bovenste berichten. .. ik heb de nuna pepp luxx en nog geen moment spijt van gehad... super fijn en wagen:) ik heb gisteren een koelstra simba besteld voor een vliegvakantie. ... ben benieuwd :p

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 01:17

Ik ben idd rond aan het kijken voor een Nuna Pepp