Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ladybird schreef:Mee eens, ik kan daar ook echt niet tegen. ik kijk dat soort filmpjes ook gewoon niet.
Ik ontvriend mensen er ook wel eens om
Anoeska27 schreef:Ik zag dat filmpje ook voorbij komen, maar juist met heel veel positief commentaar. Wie zegt overigens dat ze gehandicapt is? Leek mij gewoon een hele vrolijke dame die bij mij ook een glimlach op mijn gezicht toverde. Althans, als we het over hetzelfde filmpje hebben, van die dame bij de bushalte.
Ragdollcat schreef:Ik snap helemaal wat je bedoeld, zag die filmpje ook voorbijkomen en ik werd er niet goed van en heb dan ook nergens op gereageerd.
En, ja sorry, ook de foto's van kinderen met syndroom van down vind ik vreselijk, men moet het niet gaan verheerlijken en of te kijk zetten, want dat is het hoe dan ook. Voor de ouders is het niet altijd leuk en met het oog op de toekomst, van wie gaat er voor zorgen als de ouders er niet meer zijn.
Moeten wij dan gaan roepen van ooh wat lief, wat schattig, doe effe normaal zeg!
Het is niet altijd leuk en makkelijk om een kind met het syndroom van down te hebben.
Ik blokker het altijd, weg ermee, ik wil het niet zien en hoef het ook niet te zien te krijgen.
Joolien schreef:Nee, ik vind dat je gelijk hebt. Beetje lachen over andermans beperking vind ik nooit gepast. Soms wanneer ze er zelf een grapje over maken ok, maar ook dat eigenlijk niet.
Wie zegt ook dat ze het er zelf op heeft gezet... Of met welke intenties ze het filmpje heeft geplaatst.
git schreef:Ook mensen met een mentale beperking verdienen respect. Ik krijg op mijn werk ( taxi)regelmatig met mensen met een verstandelijke beperking te maken en kan alleen maar vrolijk van deze mensen worden. Vaak maken ze grappen over hun eigen beperking en hebben velen van hen een behoorlijk gevoel voor humor. Wat ik wel merk is dat bij sommige van hen de remmingen in het leven weg zijn. Geen gevoel van schaamte als ze dansen(of wat dan ook ondernemen) ze maken plezier. Geen oordelen maar plezier maken. Misschien valt hier voor velen van ons nog wat te leren.