Wat voor werk heb jij? (+/- 18 jaar)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wat voor werk heb jij? (+/- 18 jaar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:40

Hoi!

Gezien mijn fantastische kans als Divemaster in het buitenland niet door ging, ben ik op zoek naar een baan. Ik heb altijd ver van huis op school gezeten en ben nu net klaar, dus heb eigenlijk weinig tot geen werkervaring (op wat meehelpen op stallen na etc. maar dat is niet wat ik zoek).

Ik ben 18 jaar, heb een MBO 4 Sociaal Maatschappelijk Dienstverlener in mijn broekzak en heb geen idee wat ik nu eigenlijk wil doen. Geen auto tot mijn beschikking maar die zou er dus van kunnen komen dankzij salaris. Ik ben ook wel aan het kijken naar uit huis gaan dus ben wel op zoek naar iets wat een beetje betaald.

Zijn er mensen in dezelfde leeftijd, en zo ja, wat voor baantje hebben jullie? Wat verdien je? Is het leuk of raad je het af?

Oh edit: Ik ben dus niet op zoek naar een bijbaantje zoals in de supermarkt vakken vullen, maar een vaste baan. Ik heb mij al eerder ingeschreven bij een uitzendbureau maar kreeg alleen maar een-dags-taakjes...

Nala

Re: Wat voor werk heb jij? (+/- 18 jaar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:46

Ik ben ook 18 jaar en heb op dit moment een tussenjaar. Ik ben nu via via 40 uur per maand aan het werk bij het office post management departement van een groot medisch bedrijf. Ik vind het super leuk werk en heb dan ook geen probleem met de 8 uur per dag.

Ik adviseer je om je aan te melden bij de uitzendbureaus randstad en manpower, dat heeft mij ook geholpen.

Denk ook goed na over wat beter bij je past, met klanten bezig zijn of eerder office achtig baantjes. Ik heb in een speelgoed winkel gewerkt en was dan vaak al kapot na 3 of 4 uur terwijl ik de 8 uur op office makkelijk volhoud.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:52

Kan je niet alsnog als Divemaster aan de slag, maar dan ergens anders? Als buitenland geen probleem is... 'k ben lid van een FB pagina waar vaak oproepen staan voor duikinstructeurs: https://www.facebook.com/groups/39975981246/ Zo zullen er nog wel zijn. Het lijkt me alleszins wel een super leuke job! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:55

@Solleke_Noah, dat kan inderdaad, maar door de klap die ik nu heb gehad zie ik dat even niet zo zitten. Misschien later weer, maar niet nu. Bovendien zit mijn vriend nog een jaar op school. Ik denk dat ik er pas weer naar ga kijken als hij klaar is en mee kan (wil ook DM worden).

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:18

LZP -> STW

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:20

Ik wordt volgende maand 18 en heb momenteel een tussenjaar na mn havo.
Ik werk in een visrestaurant met winkel zo'n 30 uur per week en vind het erg leuk werk om te doen! Het is niet de bedoeling dat ik hier blijf werken omdat ik volgend jaar gewoon een hbo studie ga volgen die niks met de horeca te maken heeft, maar voor nu vind ik het erg leuk en het verdient aardig. :)

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:23

Ik heb ook een tussenjaar, ik werk op het moment bij een boekhandel. Dat was rond de feestdagen erg druk en leuk, nu word ik vanwege de rustige periode heel weinig ingezet. Daarom ben ik nu opzoek naar iets anders :). Wat maakt me niet heel veel uit trouwens.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:30

Danique, waarom ging het werk als Divemaster niet door? Ik zag op facebook dat jullie wel die kant op zijn geweest toch?

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:35

Op die leeftijd had ik vooral oppasbaantjes en hielp af en toe mee bij een hondenuitlaatservice.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:36

Ik ben bijna 17 ben blijven zitten. Zit nu in 4 vmbo alweer. Ik ben van maart tot september fulltime pologroom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 15:34

Francieen schreef:
Ik ben bijna 17 ben blijven zitten. Zit nu in 4 vmbo alweer. Ik ben van maart tot september fulltime pologroom

Dat is gaaf. Hoe ben je daar aangekomen?

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 15:40

Ik help bij een geitenmelkerij met het opfokken van de lammetjes! Echt super leuk werk, wel lichamelijk zwaar en je moet een sterke maag hebben. Maar voor mij op dit moment echt super! En verder zou ik ook nog niet weten wat ik met mijn leven wil gaan doen :o :=

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 15:47

Danique schreef:
Francieen schreef:

Dat is gaaf. Hoe ben je daar aangekomen?

Viavia hahah

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:34

Misschien kan je eens op Yard en Groom kijken, paardenbaantjes in binnen en buitenland:D

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:38

Ik werk 30 uur in de week in een supermarkt, maar dan all round en met leidinggevende taken soms. Ik ben 20 en studeer op zaterdag. :)

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:40

Kan je niks met je diploma? Toen ik 18 was studeerde ik HBO MWD maar flexde ik al als (woon)begeleider binnen een grote zorgorganisatie. Was fijn te combineren met school en verdiende ook fijn.
Inmiddels ben ik 23 maar werk ik nog steeds binnen dezelfde organisatie, alleen nu vast.

Welke regio woon je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:59

Kan en wil niks met mijn diploma, helaas. Er is niks te vinden en alles waar ik voor heb gestudeerd is ondertussen vrijwilligerswerk geworden. Ik woon in de omgeving Rotterdam en heb geen auto. Wel een scooter.
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 04-01-18 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Plaatsnaam verwijderd

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 18:44

Ik ben 19, maar doe sinds mijn 18e een duale studie, HBO verpleegkunde in de psychiatrie.
Daarvoor werk ik 32 uur per week in een ziekenhuis op een psychiatrische afdeling als leerling verpleegkundige.

Wellicht is een duale opleiding wat voor je?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 13:50

Ik heb in een zwembad gewerkt toen ik 18 was. Vooral toezichthouder en schoonmaak. Later ook zwemlessen gegeven (heb een sportopleiding gedaan).

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 13:00

Ook ik had op mijn 18e een jaar tussen VWO en uni omdat mijn studie waar ik aan begonnen was niet beviel. Ik kon toen aan de slag bij een gemeente, eerst als secretaresse van de afdeling sociale zaken, later als assistent van de gemeentesecretaris. Ik ben destijds ingerold via een uitzendbureau. Beide functies hebben me een schat aan ervaring opgeleverd waar ik nu nog profijt van heb.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 13:02

Oh zoiets lijkt me heel fijn Kaka!
Ik ga nu ook via een uitzendbureau beginnen, maar dan productie werk. Niet helemaal een droombaan maar iets is beter dan niet, en het is toch maar tijdelijk!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 13:08

Ben wel iets ouder, 24, maar wel nog studerende en heb dus bijbaantjes. Ik geef paardrijles op de stal waar mijn eigen paard in pension staat en ik werk 8 uurtjes in de week bij een groothandel. Beide leuke baantjes!

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 13:10

Telefoniste bij een grote autohandel (21 jaar).

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 13:14

Ik doe ook die opleiding en denk dat de kans dat je daar werk in vind ontzettend klein is. Haast alles wat je kunt gaan doen is vrijwilligers werk. Zie je het niet zitten om door te studeren? Daar heb je altijd nog iets aan en zit je niet de rest van je leven aan alleen dat ene (waardeloze) smd papiertje.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 13:15

finnens schreef:
Ik doe ook die opleiding en denk dat de kans dat je daar werk in vind ontzettend klein is. Haast alles wat je kunt gaan doen is vrijwilligers werk. Zie je het niet zitten om door te studeren? Daar heb je altijd nog iets aan en zit je niet de rest van je leven aan alleen dat ene (waardeloze) smd papiertje.

Ik zou persoonlijk ook voor dit gaan :) Doorstuderen, bijbaantje ernaast zoeken en vervolgens met een papiertje waar je wat aan hebt (en leuk vindt) een vaste baan zoeken :)