Apple computer (Macbook)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pompidou2602

Apple computer (Macbook)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-16 16:56

Hallo allemaal,
ik ben iemand van (binnenkort }:) ) 16 jaar. Ik krijg voor mijn verjaardag een Macbook laptop. Graag zou ik hier al jullie ervaringen en tips weten.
Ik heb mijn laptop nodig voor school: samenvattingen maken, schrijfopdrachten, draaiboeken maken voor mijn integrale opdrachten (is een richtingsvak van STW), ....
Maar ook voor in mijn vrije tijd: ik ben graag bezig met video's en foto's bewerken (op een 'professionele' manier, niet gewoon de kleur van je foto veranderen als jullie snappen wat ik bedoel :o )
Dus, welke raden jullie mij aan? Ik hou niet van TE kleine computers....

thanks & xxx :evaw:

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 16:59

Hier een Macbook van 17 inch..(en imac van 27inch) Zou persoonlijk niet kleiner gaan.. :) Ik ben heel blij met de werking en de software die apple gebruikt. Vind windows nu heel onhandig..

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:00

Ik ben heel tevreden over mn macbook! Zeker aan te raden :j De werkwijze van Apple vind ik zelf ook heel prettig

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:02

Ik werk zo'n 5 jaar met MacBooks. Heb onlangs mijn eerste vervangen na bijna 5 jaar gewerkt te hebben. Macbooks heb je in verschillende maten. Dus daarin heb je keuze zat. Ik ben er echt heeeel blij mee!

Ook ik heb mijn macbookje voornamelijk voor al het schoolwerk en hij werkt prima! Ik vind m heel fijn om mee te werken. Als je er eentje haalt raad ik je wel aan om 'm bij de winkel van apple zelf te halen. Je bent hier namelijk standaard 3 jaar verzekerd. Als er dan iets mee mankeert kun je 'm, meestal, kosteloos laten maken.

_Denise_

Re: Apple computer (Macbook)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:03

Wat is het budget?

pompidou2602

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-16 17:10

_Denise_ schreef:
Wat is het budget?

Ik denk dat ze mag 999 gaan geven. Als ik een duurdere versie zou willen, zou ik zelf moeten bijleggen. Maar dit begrijp ik zeker en vast! Vind het nog al duur voor een computer :(

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:13

Max 999? Dan moet je denk ik al snel gaan kijken naar een tweedehands. Of het goedkoopste model Air nemen maar die is wel erg klein.

Ik heb zelf toevallig een paar weken geleden mijn eerste MacBook vervangen na dik 5 jaar. Hij deed het nog goed maar voor zwaardere programma's werd hij toch wat langzaam. Dat was het instapmodel Pro.

Als je niet de 11" Air wilt zou je kunnen kijken bij Leapp voor een nette tweedehands Pro.

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:15

Voor 999 heb je inderdaad geen nieuwe macbook.
Ik heb die van mij nu al 3/4 jaar en nog altijd even tevreden.
maar die was nieuw dik 1100

luuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:20

De macbook air heeft maar erg weinig geheugen, als je echt voor een mac wilt gaan zou ik gaan voor de goedkoopste macbook pro, maar dat komt al snel boven de 999 uit. Tweedehands vind ik ze niks waard, dan zou ik eerder voor een andere merk gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:31

[LZP] > [HTT]

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:44

Als je foto's wil bewerken zou ik niet voor de 11 inch gaan. Dat werkt gewoon echt niet handig..

pompidou2602

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-16 18:03

heb het even besproken, en inderdaad vinden ze 999€ te weinig. Mijn vader heeft zelf een macbook voor zijn werk en heeft een van de duurste versies. Dat wil ik hun natuurlijk niet aandoen, maar ze willen me wel één geven van 1100-1600. Maar hier ga ik zelf nog bij meeleggen denk ik ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:33

Ik heb een 13 inch en vooral als je hem ook mee wilt nemen naar school op een gegeven moment zou ik niet heel veel kleiner gaan :) De 17 inch is mooi en erg handig voor thuis, maar om hem elke dag mee te nemen in mijn tas... Ik weet niet of ik dat nou wel zo snel zou doen

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 10:49

Als je er ook mee moet gaan lopen sjouwen is een 13 inch prima idd :) OOK voor grafisch werk :) Ik heb HBO Multimediadesign overleefd met een 13 inch macbook. Thuis knalde ik er wel eens een extern scherm aan maar ook vaker niet dan wel eigenlijk :P Kleiner zou ik niet aan beginnen maar groter is ook niet nodig :)

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 10:52

Ik heb geen macbook, maar een Chromebook van 14 inch.
Zou zelf geen chromebook aanraden voor de dingen die je wil doen, maar ik ben zelf zeer tevreden over de groote van het scherm. Ik denk dat 13 of 14 inch (volgens mij heeft apple alleen 13 inch) zeer geschikt is voor naar school mee te nemen.
Zou zeker niet groten nemen!

edit: sorry zag dat degene voor mij iets soortgelijks zei!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 11:01

Ik zie hierboven staan dat je 'als je foto's wilt bewerken niet onder de 17" 'moet' gaan zitten'. Ik werk al jaren op een 13" Macbook Pro en ik heb nergens problemen mee :+ Vind het een heerlijk formaat naast mijn iMac die ik al een tijdje niet meer intensief gebruik, dus in dat opzicht is het ook echt wat je zelf prefereert. Voor wat je wilt gaan doen .. tja. Elke 'nieuwe' Macbook kan tegenwoordig redelijk wat Adobe programma's draaien (behalve Air, die hebben echt daar wat zwaarder mee).

ClaudiaDer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 11:08

Ik heb zelf een MacBook pro 15 inch, prima voor foto's bewerken en ik kan rustig lightroom, Photoshop én internet draaien. Heel tevreden mee!
ik heb er toen 2000 euro voor betaald, maar ik weet zo niet of er goedkopere versies zijn (vast wel :D)

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 11:12

Hier al 5 jaar tevreden gebruiker van een Macbook Pro 13". Once you go Mac you never go back ;)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 11:30

ik heb een 13" macbook pro. Ook met photoshop en lightroom vind ik hem groot zat :j

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 11:46

Ik heb een 13 inch macbook pro en ik vind het juist wel te klein voor Photoshop...
Maar was voordat ik deze voor mijn studie kocht dan ook gewend (en gehecht) aan mijn (mega) scherm bij mijn desktop van 25 inch.

En persoonlijk doe ik nogsteeds al het grotere werk qua photoshop liever op mijn desktop.. :)
Maar dat is een persoonlijke kwestie denk ik..

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 12:07

Oh dit hoort helemaal niet bij dit onderwerp, maar heb een IMac besteld.
Nu wil ik alleen niet dat al mijn foto's van mijn iphone naar de IMac gaan hoe kan ik dit voorkomen?

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 12:18

Ik heb een macbook air 13inch, echt fantastische om mee te nemen en om thuis op de bank mee te werken :D

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 23:38

Hier ook 13 inch MacBook pro. Ook voor Photoshop en lightroom. Af en toe hang ik hem aan een losse monitor voor extra beeld, maar dat is luxe en zeker niet perse nodig.

pompidou2602

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 21:44

Hehehe wow bedankt voor al jullie reacties! Ik denk dat de 13 inch het beste voor mij gaat zijn zo te zien. Welke zou ik dan nemen? Is de macbook Air geschikt voor mijn behoeften?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 21:47

Als je er verschillende (foto)editprogramma's naast elkaar op wilt draaien dan zou ik wel echt voor de pro gaan, met toegevoegd werkgeheugen zelfs. Ik draai voor school regelmatig InDesign, Photoshop/Lightroom, Audacity (audiobewerkingsprogramma) en Premiere Pro of Final Cut naast elkaar en daar had hij eerder toch wel moeite mee. Heb toen het werkgeheugen laten uitbreiden naar 8 gig en hij trekt het nu al een stuk beter.