Alle krantenbezorgers verzamelen !

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AfricanLady

Alle krantenbezorgers verzamelen !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-16 00:01

Hallo medebokkers.

Ik heb mij aangemeld om 1 maand een krant rond te brengen in Harlingen
Namelijk de van wad tot stad.
Ik mag die op dinsdag en woensdag rondbrengen.
Ze worden dinsdagochtend geleverd tussen 9 en 11.
Ze zochten iemand voor februari dus het is maar 1 maand.
Het zijn 2 wijken van in totaal 800 kranten en helft ervaring met folders.
Hiermee verdien ik 15 euro per week.
Vandaag was de eerste keer en ben er 5.5 uur mee bezig geweest XD enorm harde wind en erg zoeken soms.

Vanaf maart krijg ik mijn eigen wijk de koningsbuurt en dit is een buitenwijk met 140 kranten.
Dit verdient 5 euro per week

Wie heeft er nog meer een krantenwijk ?
Vertel hier je ervaringen en tips

Hieronder mijn wijken voor februari
Ik moet het blauwe en roze gebied doen
Afbeelding

Afbeelding

IsabelHx

Re: Alle krantenbezorgers verzamelen !

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 00:04

huh, je verdient 60 euro per maand, voor het rondbrengen van twee krantenwijken twee dagen in de week?
Dat is toch bizar weinig? of ligt het aan mij?

Echt tips zijn er niet, o zet je fiets in het midden van de straat. Dan hoef je niet helemaal terug te lopen naar het begin mochten de kranten in je hand op zijn!

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 00:05

edit, eigen ervaring: ik deed altijd iene mine mutte welke straat de papierbak in ging := tot ik klachten kreeg O:)

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 00:13

IsabelHx schreef:
edit, eigen ervaring: ik deed altijd iene mine mutte welke straat de papierbak in ging := tot ik klachten kreeg O:)

Geen krantenwijk hier, maar heb smakelijk gelachen om deze opmerking. :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 08:36

IsabelHx schreef:

Dat vind ik echt schandalig. Doe het dan gewoon helemaal niet. Wat een mentaliteit :n
Mag hopen dat je er niet trots op bent?

TS, ik vind 800 kranten en dan maar 15 euro krijgen wel superweinig zeg!

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 08:47

Jemig....800 kranten voor 15 euro en daar 5.5 uur mee bezig? Ook al zou je straks de wijk kennen, dan nog is het veel te weinig betaald.

Krijg je rechts streeks betaald of wel vanuit de depothouder/krant? Ik heb bijna het gevoel dat je het zwart doet en betaald krijgt van de gene waarvan de wijk is. En dat deze je niet volledig betaald.

Zeker voor buitenwijken krijg je naast je betaling per krant ook een fietsvergoeding per km.

Ik vind echt dat je word uitgebuit, nu maar hopen voor je dat er geen sneeuw en ijzel komt, want dan ben je wel meer dan 10 uur bezig voor die 15 euro!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 08:49

Ik ben coordinator van een verspreidbureau, telt dat ook? Werken ruim 450 bezorgers die ik aanstuur
Aparte vergoeding, hier verdien je met een huis aan huis blaadjes wijk 0.025 per adres, overdag, 1 x per week, niks invouwen. dan zou je met 800 stuks al 20- euro per keer verdienen
Er is een groot verschil tussen vergoeding van de ochtendkrant en een weekblaadje, wat je overdag mag bezorgen
Vergeet ook niet dat een 13 jarige nog niks anders kan doen met bijbaan en minnimimloon van 15 jarige rond de 2.5 per uur ligt

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 08:54

Precies, mijn vader is assistent / vervangend depothouder geweest op aanvulling van zijn pensioentje.
Zelfs voor invouwen werd 1 cent geloof ik per krant gegeven. En dan 2 cent per krant en een fietsvergoeding per adres/km. Dit zijn wel bedragen uit mijn hoofd, ik betwijfel dus heel erg of TS wel eerlijk betaald word.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 10:55

800 kranten en dan maar 15 euro? En nog 5,5 uur bezig geweest ook. Ik zou het noooit voor dat bedrag doen. Ik had 250 adressen en verdiende 20 euro, was ongeveer 2 uurtjes bezig.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-16 11:57

Dit kreeg ik per mail van de redactie
Wijk 9- 475 kranten

€8,50 per week

450 folders

Per folderitem €2,- extra

· Wijk 14- 330 kranten

€5,50 per week

285 folders

Per folderitem €1,28 extra

· Beide wijken 805 kranten

€15,00 per week

735 folders

Per folderitem €3,31 extra

alleen er zitten bijna nooit folders bij
Ik werk niet zwart

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-16 11:59

Maar nu ik al jullie reacties zo lees ben ik erg aan het twijfelen om volgende week het weer te gaan bezorgen.
IK heb geen contract ondertekend dus ik kan zo stoppen neem ik aan ?

Wat vinden jullie van die buitenwijk 140 kranten voor 5 euro per week ?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 12:28

Staan de huizen dicht op elkaar met veel appartementgebouwen? Misschien scheelt dat omdat het een makkelijke wijk is?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-16 12:33

ik heb de plattengrond van de buitenwijk nog niet

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:08

De eerste keren zul je er altijd langer mee bezig zijn, je moet de wijk leren kennen, waar de brievenbussen zitten ed. Die 8 uur zullen bij een 2e keer bezorger al geen 8 uur meer zijn.

Wij betalen vrij veel voor bezorging. 0.025 gemiddeld per adres voor het krantje, en
Hier is dat 0.015 per adres voor een eerste folder 0.0125 voor een 2e en 3 en meer 0.01 per adres

Jouw eerste wijk verdiend 0.018 per adres en de 2e 0.016. Ik vermoed dat wijk 1 huizen verder uit elkaar heeft liggen en wijk 2 meer rijtjeshuizen/ flats en heeft.

Folders verdienen €0.00449 per adres bij maar dat zijn volgens mij vrij normale vergoedingen bij de meeste verspreiders. Dat krijg je voor het invouwwerk.

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 18:18

Cayenne schreef:
IsabelHx schreef:

Dat vind ik echt schandalig. Doe het dan gewoon helemaal niet. Wat een mentaliteit :n
Mag hopen dat je er niet trots op bent?

TS, ik vind 800 kranten en dan maar 15 euro krijgen wel superweinig zeg!

Tuurlijk ben ik er niet trots op, was een 13 jarige puber die alles stom vond.
Het ging echter wel om folders niet om kranten, dus de meeste mensen wilde ze niet eens.
Maarja het kan natuurlijk niet, en ben wel veranderd daarin hoor!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 18:23

Ik had een wijk van 125 huizen (mijn broer en ik deelden een wijk) en daar kreeg ik 3.50€ voor per week. Gemiddeld was ik daar 5 kwartier mee bezig. Aan het begin is het erg zoeken en storm vertraagd ook flink, maar op zich vond ik het fijn werk en ik heb het tot ik uit huis ging (met 17 jaar) gedaan.

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 18:26

Ik loop in 45/50 minuten mijn kranten (324 huizen) en krijg er €5,38 voor. Dat is per maand zo'n €21.
Ik vind het altijd zo gênant als ik kranten ga lopen en mensen doen net dan de deur open. Zo van; uhhh hallo :o

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 18:40

Mag ik me ook melden? Ik doe de ochtend krant 6 dagen in de week

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-16 19:13

Caitlin_Me schreef:
Ik loop in 45/50 minuten mijn kranten (324 huizen) en krijg er €5,38 voor. Dat is per maand zo'n €21.
Ik vind het altijd zo gênant als ik kranten ga lopen en mensen doen net dan de deur open. Zo van; uhhh hallo :o

Ik deed gisteren een krant Door de bus en zag een naakte vrouw staan whahah we moesten beide lachen.
Zit nu wel te twijfelen of ik zal stoppen met de wijk.
Ookal is het voor alleen februari ik heb geen zin mijn Helena ervoor op te offeren.
Nu ik weet dat het zolang duurd moet ik mijn schoolochtend van 9 tot 12 voorlopig opzeggen omdat ik anders in het donker loop

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 20:04

De eerste keer duurt altijd langer dan normaal. Je moet nog zoeken, en tactiekjes ontwikkelen.
Probeer het een paar keer en dan zie je dat je steeds sneller word!

Chantalx249

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 20:15

ik had ook een krantenwijk, maar echt NOOIT meer :')
wat een hel was dat zeg _O-
is een keer toen stond er echt heel veel wind, ik had net een nieuwe lading folders in mijn krat gedaan en ging weer op pad, ik had ik mijn fiets tegen de muur aangezet omdat ik hem nergens anders kwijt kon, en ja hoor valt mijn fiets om |o al mijn folders vielen eruit en kon ze weer opnieuw vouwen _-:( en 9 van de 10 keer kreeg ik commentaar.

ik kreeg ongeveer 9 tot 15 per week maar dat verschilde nog vaak omdat ik de ene keer meer of minder kreeg. (ongeveer 180 folders en ongeveer 5 soorten folders)

succes +:)+
Laatst bijgewerkt door Chantalx249 op 03-02-16 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 20:16

Ik heb een half jaartje een gratis middagkrant bezorgd maar vond het echt verschrikkelijk. Ik deed ongeveer 200 huizen (maar wel allemaal losstaande huizen met voortuin) en kreeg daar niet meer dan 30 euro per maand voor, terwijl ik het drie keer per week deed.

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 20:33

Of van die mensen die de duur open doen en zeggen dat ze dan krant niet willen. Neem dan gwn een stikker scheelt mij ook weer moeite |o

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-16 20:55

Hier hebben somige mensen een brievenbus voor de oprit staan dus dat scheeld weer een paar meter zou je denken.
Maar somige plakken een papier erop hier alleen post, folders en kranten in de brievenbus.
Na 15 van de dingen had ik er echt schijt aan en deed het gewoon in die brievenbus ipv naar het huis te lopen

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:19

Caitlin_Me schreef:
Of van die mensen die de duur open doen en zeggen dat ze dan krant niet willen. Neem dan gwn een stikker scheelt mij ook weer moeite |o

Dan drukken ze hem er net zo hard in. Hier al paar keer klacht ingediend omdat ze gewoon hardleers zijn. En ja wij hebben een sticker