werken als uitzendkracht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

silvericathy

werken als uitzendkracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-16 12:09

hallo,

ik open dit topic zodat wij uitzendkrachten onze verhalen kunnen delen, onzekerheden samen kunnen oplossen, en elkaar kunnen steunen in moeilijkere tijden met betrekking tot uitzendwerk.

Iedereen staat vrij om dingen te vragen!

ik zal alvast het topic openen met een aantal dingen die op dit moment door mijn hoofd spoken.

Ik ben begonnen bij een bedrijf met als uitzendbureau tempo team, begin januari is het bedrijf van tt naar Manpower gegaan.
De uitzendkrachten ging niet meteen over, er moest eerst nog een aantal weken voor tt gewerkt worden wat betreft de uitbetaling van het salaris, de rest zoals werktijden werd wel al door Manpower gedaan.
vorige week kreeg ik onverwachts het contract van Manpower en of ik die meteen kon komen tekenen.

ik heb gevraagd of ik voor dat ik dit contract ging tekenen, ik de mogelijkheid had om het mee naar huis te nemen en daar eens op mijn gemak door te kunnen lezen. (ik begrijp niet zo goed wat er allemaal staat en mijn vriend kan me hier bij helpen)
maar ik mocht hem niet mee naar huis toe nemen en moest hem nu meteen tekenen.

er blijken nu best wat haken en ogen aan dit contract te zitten en ben er eigenlijk niet zo blij mee.... maarja getekend is getekend.. :-(

daarnaast heb ik dus niet tijdig kunnen regelen dat tempo team mij de reserveringen uitbetaald. zoals: kort verzuim, vakantiedagen in geld, vakantiebijslag.
inmiddels heb ik tempo team hierover gemaild en ik hoop nog recht te hebben op dit geld... en wanneer ik hier recht op heb hoop ik dat ze me dit ook gaan betalen.

ook loop ik tegen een ander probleem aan... toen ik mijn contract tekende bij tt ben ik ermee akkoord gegaan dat ik eens in de drie a vier weken reserve zou komen te staan... dus drie dagen werken, twee dagen reserve..
zonder overleg of wat dan ook heeft Manpower de regel.. als je twee dagen werkt, sta je automatisch die andere drie dagen op reserve.
zelf vindt ik dit zeer vervelend, ik weet niet waar ik aantoe ben, kan geen afspraken plannen, en ben verplicht om te komen wanneer ze bellen. ik heb geen moeite met reserve staan... maar niet 3 dagen in de week.

dat is het voor nu even...

Icrack

Re: werken als uitzendkracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 12:16

Ach manpower, spreek me er niet van. Hun handelswijze is altijd anders, maar over het algemeen is de UK (uitzendkracht) de pineut. Ik hou niet zo van de vage voorspellingen en regeltjes van MP

Wat jou reserveringen en vakantiegeld aangaan, daar heb je gewoon recht op. Je hebt daar voor gewerkt en dmv 8% inhoudingen het zelf opgebouwd. Al jouw reserveringen zijn dus van jou en niet van het uitzendburo.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 12:18

Bij mijn weten betalen uitzendburo's de reserveringen automatisch uit na 8 weken niet gewerkt te hebben. In jou geval werk je nog wel, maar nieg meer voor TT.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-16 12:34

daarnaast stond er bij het tekenen van mijn contract een bedrag bij uurloon dat dus niet bleek te kloppen... dit werd handmatig nog even snel gecorrigeerd, en uiteraard in mijn nadeel. het bedrag op papier was namelijk €1,68 meer.

over vier weken ga ik dit bedrag wel verdienen aangezien ik dan een half jaar bij het bedrijf werk...

maar toch, er zitten veel haken en ogen voor mij aan het contract, en manpower mag iets dat hun niet bevalt blijkbaar op het laatste moment nog even handmatig aanpassen.....

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 12:37

Ik neem dat het loon aangepast wordt omdat je dan inlenersbeloning dient te ontvangen?

Let er op dat uitzendbureaus vanaf 30 maart 2015(!) verplicht waren vanaf dag 1 inlenersbeloning te betalen.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-16 18:27

het loon dat ik dan ga krijgen is een soort bedankje van het bedrijf omdat ik dan langer in dienst blijf. het bedrijf wisselt zo vaak van uitzendkrachten dat ze een beloning geven als je langer dan een half jaar werkzaam bent.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 18:32

Ohh manpower.... verschikkelijk wat een uitzendbureau...
Klinkt wel bekend zoals dat gaat met het contract.
Ik zou je in ieder geval aanraden Kijk heeeeel goed je loonstrook na!! en ook wat je krijgt van ze. En sta op je strepen als ze niet betalen of er iets niet klopt....

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 11:07

Dat van dat handmatig het uurloon wijzigen op het contract - hebben jij en zij daarbij een paraaf gezet? Anders is dat volgens mij niet rechtsgeldig en zijn ze dus gewoon verplicht jou dat hogere uurloon te geven. Vraag het anders even na bij het juridisch loket.