Buitenlandse minor (hbo)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

iloonaa__

Buitenlandse minor (hbo)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 21:54

Hee hoi allemaal!

Ik ben op het punt beland waarbij ik mag zoeken naar een geschikte minor.
Nu volg ik een opleiding (tuin- & landschapsarchitectuur) waarbij de engelse taal redelijk belangrijk is. Toch heb ik het idee dat dit bij mij nog veel kan verbeteren en daarom zit ik te zoeken naar een minor in engelse taal. Dit kan een minor zijn die betrekking heeft tot de engelse taal maar dit kan ook een andere minor zijn waarbij het in het engels gegeven wordt.

Nu wil ik mijn minor gebruiken om ook meteen mijn vleugeltjes uit te slaan naar het buitenland, dus mijn vraag is of iemand enig idee heeft naar een leuke minor in het buitenland? ik sta vrij open voor verschillende dingen. Heeft iemand wellicht een idee waar ik op internet meer info kan vinden over buitenlandse minors? Zelf kom ik namelijk niet echt ver met vinden.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, en alle tips zijn welkom! :D

Marieke_K

Re: Buitenlandse minor (hbo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 22:09

Vraag informatie op bij je opleiding. Zij hebben wellicht contracten/tips. Kan je gelijk na gaan of iedere minor is toegestaan. Bij ons moet er wel raakvlak zijn met de opleiding. Een student werktuigbouw kan niet zomaar een minor kinderdagverblijf volgen bijvoorbeeld.

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 22:30

Begrijp ik, maar ik hoor graag ervaringen van anderen zodat ik verder kan zoeken

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 22:40

Is er geen database vanuit school? Als je al niet weet wat je wilt doen qua minor, dan kan je ook niet echt gericht vragen stellen aan eerdere studenten.

Bij ons hoefden de minoren trouwens totaal geen raakvlakken te hebben met de opleiding.
Ik studeer pedagogiek en er waren ook minoren beschikbaar van totaal andere (niet-sociale) opleidingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 21:45

Je minor in het buitenland doen is bij de meeste hogescholen gewoon meer dan mogelijk :j De meeste opleidingen hebben wel een buitenlandbalie of een kantoor waar ze je daar meer informatie over kunnen geven.

Het belangrijkste om te bedenken is idd of je een minor gerelateerd aan je studie wilt doen, of een minor voor de Engelse taal. Die laatste is vrij makkelijk te vinden, in eigenlijk alle landen wel, maar die eerste is wat lastiger. Ten eerste moet hij in het buitenland in het Engels aangeboden worden, en ten tweede moet jouw hogeschool aangesloten zijn op die school. Als dat niet zo is kan je er mogelijk wel studeren, maar moet je daar apart collegegeld betalen.. Dat loopt in sommige landen (waaronder Amerika) enorm hoog op zonder beurs.
Jouw opleiding lijkt mij persoonlijk erg breed, wat in principe goed is.. Maar een minor is dan eigenlijk wel een aangewezen kans om je wat meer te focussen op 1 specifiek vakgebied en daar misschien wat meer specialiteit in te ontwikkelen. Vooral bij brede opleidingen wordt dit vooral erg aangemoedigd.

Een Engelse minor zou ik zelf niet zo heel snel doen omdat Engelse minors vaak gericht zijn op studenten die amper Engels spreken, behalve als je naar een Engelstalig land gaat. Ook daar zijn de minors Engels vaak weer gericht op studenten die van buitenaf komen en wat bijscholing nodig hebben. Anders ga je de literatuur kant op en ik weet niet of je daar nou weer iets aan hebt in je vakgebied.