Niet tevreden over nieuwe telefoon

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Niet tevreden over nieuwe telefoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 20:50

Hallo

Ik heb 2 weken geleden mijn abonnement verlengt en een nieuw toestel gekregen. Ik ging naar de winkel met in mijn hoofd geen Samsung te willen. Ik heb er niks mee en had iets anders in m'n hoofd wat ik wou. Na een tijdje gepraat te hebben met een medewerker over contracten ed heb ik het abonnement gevonden wat ik wou. Nu het toestel nog. Weinig keus , veel Samsung. Hij liet me wat toestellen zien(samsung's ) en uiteindelijk 1 die ik er wel mooi uit vond zien. Een Samsung a3 2016. Net twee weken uit. Dus toch een Samsung. Ik dacht laat ik het een kans geven...

Nu twee weken verder ben ik absoluut niet tevreden. Toestel zit steeds vast en k kan er gewoon niet aan wennen. Morgen ga ik terug naar de winkel maar wat zijn mijn rechten?

Hoop dat jullie me kunnen helpen

Groetjes nienke

KimD

Re: Niet tevreden over nieuwe telefoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:53

Ik weet niet of je er nog iets mee kunt, maar het kan ook zijn dat het toestel niet naar behoren werkt. Zou je niet gewoon moeten wennen?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 20:54

Wennen moet ik absoluut. Ik bedoel ook echt niet dat het toestel slecht is ofzo hoor. Maar een toestel van 2 weken dat continu vast zit,geluid valt weg ed....

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:54

Je hebt geen rechten. Je hebt zelf de telefoon uitgezocht en gebruikt.
Volgende keer niet naar uiterlijk kijken, maar naar mogelijkheden.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:55

Wettelijk gezien heb je twee weken bedenktijd op een aankoop. Of dat ook met een mobiel is met een contract weet ik niet zeker(maar dacht het wel).

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:55

Klinkt mij in de oren als een telefoon die vol zit met kinderziekten. Is er geen update voor deze telefoon?
Meestal zijn na het draaien van de update een hoop problemen verholpen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:57

Ik heb ook a de3 sinds een paar weken maar echt geen last van hangen ed

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:57

eilleen333 schreef:
Wettelijk gezien heb je twee weken bedenktijd op een aankoop. Of dat ook met een mobiel is met een contract weet ik niet zeker(maar dacht het wel).

Dat klopt, maar dan moet het wel ongebruikt zijn. Zodra de doos van de telefoon open is geweest, kan je er niet meer mee terug.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 20:58

Ik heb nog geen melding over een update gehad. Zal ik morgen ook naar vragen

Wellicht dat dit toestel niet goed is. Hoeft niet te betekenen dat de andere a3 2016 ook slecht zijn hoor :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:59

Lynn_Nikita schreef:
Ik heb ook a de3 sinds een paar weken maar echt geen last van hangen ed

Daarom denk ik dat TS een blauwe maandag toestel heeft, TS ik zou vragen of ze hem kunnen opsturen voor reperatie of je een nieuwe kunnen geven.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 21:01

WinSel schreef:
Wennen moet ik absoluut. Ik bedoel ook echt niet dat het toestel slecht is ofzo hoor. Maar een toestel van 2 weken dat continu vast zit,geluid valt weg ed....

Zeker even mee teruggaan...

Zie hier: http://www.galaxyclub.nl/samsung-galaxy-a3-2016/

Hoewel geen absurd goede processor, moet door de TouchWiz alles prima vloeiend blijven draaien, zolang je er niet te veel op zet.

Ter vergelijking, mijn Samsung Galaxy S4 (dus van 2013 als ik het goed heb? Pas in december 2014 gekocht) heeft 2GB werkgeheugen, jouw telefoon 1,5GB.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 21:06

Bedankt voor de link :)

Morgen ga ik naar de winkel terug. .

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 21:15

Dat de doos open is en je er niet meer mee terug kunt is de grootste onzin, er is namelijk zoiets als consumentenrecht en je geeft aan dat hij problemen geeft. En heb je niet het recht om 2 weken te proberen, dat had ik toen wel met mn samsung, beviel niet en overgestapt na 2 weken op iphone.
Er zit een garantie van 2 jr op je toestel en heeft de winkel 3x de mogelijkheid om deze te repareren, daarna zijn ze verplicht je telefoon terug te nemen. Succes, voor mij nooit meer een samsung iig.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 21:18

Yavanna schreef:
Dat de doos open is en je er niet meer mee terug kunt is de grootste onzin, er is namelijk zoiets als consumentenrecht en je geeft aan dat hij problemen geeft. En heb je niet het recht om 2 weken te proberen, dat had ik toen wel met mn samsung, beviel niet en overgestapt na 2 weken op iphone.
Er zit een garantie van 2 jr op je toestel en heeft de winkel 3x de mogelijkheid om deze te repareren, daarna zijn ze verplicht je telefoon terug te nemen. Succes, voor mij nooit meer een samsung iig.

Uiteraard gaat dat erom dat ts niet tevreden is met het type dat ze heeft.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 21:23

Yavanna schreef:

Dus jij kon na 2 weken nog overstappen op een ander toestel ?
Morgen heb ik het toestel precies 2 weken... Ik ga morgen naar de winkel

Hoop dat we er uit komen, dit toestel werkt iig niet goed

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 21:24

Die twee weken gaan over koop op afstand. Dat is niet hetzelfde als in de winkel kopen.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 21:26

Ik ben inderdaad wel naar de winkel gegaan :) Om ruilen naar een ander toestel hoeft niet, maar ik wil wel graag dat ie gewoon werkt :)

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 21:31

Ik denk dat er toch een fout zit in je toestel. Heb je gewoon garantie op!
Ik weet niet waar je woont, maar je zou naar een samsung store kunnen gaan. Daar zijn ze super vriendelijk (in Amsterdam) en kijken ze je telefoon aan en repareren ze kosteloos!

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 21:31

Zeker mee terug gaan. En mocht je niet meer van model mogen ruilen omdat je 2 weken om zijn, dan sowieso een andere zelfde toestel eisen, want deze is zo te lezen technisch absoluut niet in orde.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 11:06

Er lopen hier wat dingen door elkaar over de rechten.

Twee weken bedenktijd geldt voor aankopen op afstand. Dus als je iets bestelt via internet. Je hebt dan 2 weken, vanaf het moment van ontvangst, om het toestel te bekijken zoals je ook in de winkel zou kunnen, om te beoordelen of het wat is. Dat betekent dus dat de doos wel geopend mag worden. Besluit je het toestel niet te willen, dan dien je je geld terug te krijgen (geen tegoedbon ofzo.) Inclusief in de meeste gevallen de oorspronkelijke verzendkosten. De kosten voor het terugzenden kunnen wel voor jezelf zijn.

Als je een aankoop in de winkel doet, heb je die 2 weken bedenktijd niet. In principe is koop dan koop. Ruilen omdat het je toch niet zo bevalt kan dan alleen als de winkel dat toestaat. Dat kan dan ook via een waardebon zijn, of ruilen voor iets anders.

Je hebt echter altijd recht op een goed werkend product. Als je telefoon het niet goed doet en steeds vastloopt, dan hoort de winkel dat probleem te herstellen: in eerste instantie door een goed product te leveren (in dit geval dus bv vervanging door een ander van zelfde model), maar als dat het probleem niet oplost moet er een andere oplossing komen, zoals een ander model of uiteindelijk ontbinding van de verkoop en je geld terug.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 11:12

eilleen333 schreef:

TS zit al over de twee weken, dus ze heeft heel l*llig gezegd gewoon pech. Ze zit er dus aan vast

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-16 11:13

Vandaag zit ik op 2 weken. Dus nog niet er overheen
Maar zoals ik lees in de post van shadow is dat alleen als je 't via internet koopt.
Ik hoor het vanmiddag wel :)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 00:09

HorseTopShop schreef:
eilleen333 schreef:

Dat klopt, maar dan moet het wel ongebruikt zijn. Zodra de doos van de telefoon open is geweest, kan je er niet meer mee terug.

Dat is niet zo, je mag het product uitpakken om het te beoordelen. Maar ruilen kan alleen met originele verpakking en alles wat daarbij hoort. Omdat de telefoon bij het abinnement hoort, moet je het abonnement ontbinden en daarmee gaat ook de telefoon terug.
Echter, zomaar een abonnement ontbinden zal waarschijnlijk niet zonder kosten zijn.

Als het toestel niet werkt kun je sowieso terug omdat het aangeschafte product goed moet functioneren, dat moeten ze in elk geval voor je oplossen.

Als een product binnen 6 maanden na aanschaf stuk gaat is het een zgn gebrekkig product en wordt verondersteld dat het bij aankoop al niet goed was.
Dus zeker terug gaan. Je krijgt waarschijnlijk geen nieuwe en zeker geen ander merk, maar ze moeten dit toestel wel goed werkend maken.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 16:59

Ik ben gisteren heen geweest naar de winkel waar ik de telefoon gekocht heb. Hij heeft de telefoon getest en uiteraard zat ie toen niet vast. Terwijl toen ik de winkel in liep de telefoon alweer twee keer vast zat. Hij kon geen foutmelding of iets vinden in de telefoon dus kon niks voor me betekenen. Ik moest maar weer komen als het zo bleef. Daar sta je dan....

Ik was het hier niet mee eens dus ben naar dezelfde winkel in een andere plaats gegaan. Heb alles uitgelegd en het was absoluut niet de bedoeling dat ik zomaar weg gestuurd werd bij die andere winkel. Dit zouden ze ook nog horen van hoger hand. Deze man heeft mij heel goed geholpen en nam de problemen serieus. Telefoon heeft hij gehouden en wordt na gekeken en tot die tijd heb ik een leentoestoel :)