Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

. Daarna in de gele vrachtwagen (zie linkje) gestapt: http://www.vliehorsexpres.nl/reddinghuisje/. Bij het huisje konden de gasten op viskisten zitten. Wij zaten op een zelf getimmerd houten bankje. Het echte ja woord geef je elkaar in het huisje, daar mochten ook de getuigen mee naar binnen om te tekenen. En daarna mochten wij onze namen en de trouwdatum op een balk zetten.
Solleke_Noah schreef:Wij hoeven niet perse te trouwen, vooral door al het gedoe eromheen (feest, wie nodig je uit, enz). Nu kwamen we erop uit dat we beiden op een boot trouwen nog wel leuk zouden vinden! Niet een cruiseschip maar een leuke vissersboot (of nog liever het wetenschappelijk onderzoeksschip waar ik vaak mee vaar).
Gewoon een simpele ceremonie aan boord (ideaal door de kapitein, maar vind maar eens een kapitein die je mag trouwen) en dan met enkele gasten (dichte familie, evt ook dichte vrienden) de Noordzee op, vogels en zeezoogdieren spotten..
Wie weet komt het er wel eens van
Hele fijne dag, getrouwd in Balinese en westerse kleding. Als je me zou vragen, zou ik het zo weer op dezelfde manier doen! ASolleke_Noah schreef:Wij hoeven niet perse te trouwen, vooral door al het gedoe eromheen (feest, wie nodig je uit, enz). Nu kwamen we erop uit dat we beiden op een boot trouwen nog wel leuk zouden vinden! Niet een cruiseschip maar een leuke vissersboot (of nog liever het wetenschappelijk onderzoeksschip waar ik vaak mee vaar).
Gewoon een simpele ceremonie aan boord (ideaal door de kapitein, maar vind maar eens een kapitein die je mag trouwen) en dan met enkele gasten (dichte familie, evt ook dichte vrienden) de Noordzee op, vogels en zeezoogdieren spotten..
Je zou dus bij wijze van getrouwd kunnen worden door een ieder die je maar wilt in dat geval. Wellicht het navragen waard. 
Rianne_ schreef:Solleke_Noah schreef:Wij hoeven niet perse te trouwen, vooral door al het gedoe eromheen (feest, wie nodig je uit, enz). Nu kwamen we erop uit dat we beiden op een boot trouwen nog wel leuk zouden vinden! Niet een cruiseschip maar een leuke vissersboot (of nog liever het wetenschappelijk onderzoeksschip waar ik vaak mee vaar).
Bij sommige gemeenten mag je zelf iemand aanwijzen als ambtenaar voor 1 dagJe zou dus bij wijze van getrouwd kunnen worden door een ieder die je maar wilt in dat geval. Wellicht het navragen waard.
ZusJacobs schreef:Mijn ouders zijn er erg origineel in geweest. De kinderen waren boefjes, er was een rechter, en een advocaat, er zijn zakken poeder (nep natuurlijk) over de toonbank gegaan. Er waren getuigen en ze zijn dus veroordeeld tot levens lang
Wegrijden gebeurde in een zwarte limo en ouders waren gekleed in het zwart. Oh.. en het was vrijdag de 13de![]()
Ouders zijn nog altijd gelukkig getrouwd!!
).
...
We zagen ons zelf namelijk niet in 'apenpakkie' voor de hele familie staan, sterker nog dat vooruitzicht was reden genoeg om een huwelijk uit te stellen. En toen waren we eens aan het rondkijken naar alternatieven toen we zagen dat je ook in een heli tijdens de vlucht kunt trouwen.. helemaal top want we hebben wel wat met Vegas (nu 14x geweest) en wat met helicopters (zo'n 10x in gevlogen) ...
) en geen dansen of iets dergelijks, want daar houden we niet van. Gewoon een gezellig kletsfeestje, wat we ook in onze eigen schuur/tuin hielden.