Post NL vraagje, brievenbus te klein

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Post NL vraagje, brievenbus te klein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 22:24

Hallo,

Ik heb wat besteld via internet en dit zou door de brievenbus passen.
Nou kwam ik net thuis en vond twee papiertjes in mijn bus.

1 met daarop te kleine brievenbus.
28-1-2016 kon ik een poststuk niet bij u bezorgen.
Onderaan de bladzijde heeft een sticker gezeten, die zit er niet meer op.

De andere staat op bezorgbericht.
28-1-2016 trof ik u niet thuis aan.
Het betreft een zending die niet door de brievenbus kan, omdat uw brievenbus niet voldoet aan de standaard eisen. De voor u bestemde zending is daarom afgegeven bij uw buren op huisnummer
(En daar staat niks).

Ik vind dit dus raar, er ontbreekt een sticker, weet niet waar die voor was, en er is geen nr ingevuld. En er zijn 2 briefjes gebruikt?

Heb al gezocht op de postnl site maar wordt niet echt wijzer.
Iemand die dit zo weet?
Ik woon in een appartementencomplex dus even bij de buren langsgaan (dat kunnen er heel wat zijn) is nou niet meteen een optie voor vanavond.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 22:26

De sticker zit nu op je pakketje :)

De postbode moet laten weten dat je brievenbus te klein is.
Maar heel dom dat hij of zij geen nummer heeft ingevuld van welke buren.
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 29-01-16 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 22:27

Je kunt toch gewoon bij de directe buren links en rechts langs gaan? De postbode heeft je pakje echt niet helemaal aan de andere kant van het gebouw af gegeven hoor, dan nemen ze hem wel gewoon weer mee.

Andra_S

Re: Post NL vraagje, brievenbus te klein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 22:29

Hang een briefje op de voordeur met de vraag bij wie jouw pakketje is afgegeven.

Mnon1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 22:33

Over je brievenbus. Je woont in een appartement. Nu kan het pakketje waarschijnlijk de bocht niet maken om in de bus te vallen. Dan blijft hij dus aan de buitenkant er uit steken, op deze manier mag de bezorger het pakket niet in de bus doen. Door drukken is ook geen optie, je pakket raakt beschadigd.

Heb zelf als postbode gewerkt. En werd bij appartementen vaak raar aangekeken als ik het briefje door de deur deed over dat de bus te klein is.

En de sticker zit indd op je pakket.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 22:36

Froukje schreef:
Je kunt toch gewoon bij de directe buren links en rechts langs gaan? De postbode heeft je pakje echt niet helemaal aan de andere kant van het gebouw af gegeven hoor, dan nemen ze hem wel gewoon weer mee.

Dat zal ik maar niet te hard zeggen :D.

Heb die van mij ook wel eens 3 verdiepingen lager op mogen halen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 22:38

Ik snap je probleem niet zo. Het is toch duidelijk dat je brievenbus te klein is, daar gaat het toch om? :P
En normaal horen ze idd een huisnr in te vullen, kan een keer vergeten zijn dan maar even bij beide buren vragen :j En anders komen ze het vast wel even brengen...

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 22:38

Mnon1994 schreef:
Over je brievenbus. Je woont in een appartement. Nu kan het pakketje waarschijnlijk de bocht niet maken om in de bus te vallen. Dan blijft hij dus aan de buitenkant er uit steken, op deze manier mag de bezorger het pakket niet in de bus doen. Door drukken is ook geen optie, je pakket raakt beschadigd.

Klopt. Ik woon ook in een appartement en soms wordt een pakket helaas toch nog wel eens doorgedouwd. Onze brievenbussen hebben geen standaardvorm, maar zijn aan de binnenkant (waar het deurtje zit) smaller dan aan de voorkant (waar de klep zit). Dan zit je pakketje helemaal muurvast, want je krijgt het niet door het deurtje, maar terug naar buiten door de klep wil ook niet meer.

Anyway, ik hoop dat TS het hare gauw mag ontvangen.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 22:40

Als ik een pakje voor een der buren aan neem ga ik dat even brengen. Dus wacht het maar even af zou ik zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 22:41

Ja snap dat ie van mij te klein is.

Maar snapte niet helemaal waarom die sticker weg was en waarom er geen nr op stond.
Zal morgen even vragen hiernaast, ik kan alleen niet zo goed met hem hihi.
Kans dat hij het komt brengen is nihil, helaas.

Bedankt! :D

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 22:44

Die eerste met een sticker is voor herstel. Daar staat waarschijnlijk ook op dat het poststuk binnen een paar dagen door de pakketservice opnieuw wordt aangeboden.

Die sticker zorgt er voor dat de pakketservice weet dat het voor hen is.

(Ws had de bezorger eerst de sticker geplakt en zag toen buren die thuis waren en gooide er een tweede briefje achter aan)

entless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 22:45

De postbode had maar 1 briefje in de bus mogen doen.
Of het pakketje is bij de buren afgegeven op nummer... (wat hij/zij had moeten invullen).
Of De brievenbus is te klein, dan word het pakketje later opnieuw aangeboden, maar dan door de pakketdienst.

Bij twijfel kan je ook altijd de klantenservice bellen als je vragen hebt, die nemen dan contact op met de postbode.

@Paaty14, Officieel mag er maar 2x worden aangebeld, de naaste buren of overburen maar verder niet. Soms wil het gebeuren dat de postbode iemand tegen komt die hem aanneemt en dan kan het een paar verdiepingen schelen.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 22:46

Ja pakketje komt vast wel terecht maar ik zou ook graag willen weten waar het pakketje is ipv afwachten tot de buren het komen brengen. Kan het dan veel beter bij hun komen halen :j Buurvrouw zou het ons nooit komen brengen hoor.
Dat er geen huisnummer is ingevuld kan ik niet bij. Is iets wat je niet zou moeten vergeten als pakketbezorger. Laatst hier gewoon het pakketnummer niet op die kaart ingevuld. Kleine moeite even die kaart langs gaan om te kijken of je alles hebt ingevuld.. (als die van ons al niet luiheid was).
Ik zou inderdaad je directe buren even proberen, met een beetje geluk is hij daar bezorgt. Anders even ergens op een centrale plek (trap of lift misschien) een briefje plakken met dat je je pakketje zoekt. Eigen voordeur lijkt me niet handig als het pakketje 2 verdiepingen lager bezorgt zou zijn.
Kan je postnl niet zelf even opbellen?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 22:46

@luckyboy: Dat is gewoon niet waar. Er is een briefje waarop uitgebreid staat beschreven waarom die brievenbus te klein en is en welke afmetingen die precies dient te hebben. Het andere briefje staat wel op dat de brievenbus te klein is maar is vooral bedoeld om aan te geven dat het pakketje bij de buren is gebracht.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 22:50

Heb ook wel eens zo'n briefje gevonden waarop stond dat ie was afgeleverd bij buren. Hokje ervoor was niet aangevinkt en geen nummer ingevuld.

Regel eronder stond: afgeleverd bij postpunt in de buurt + adres en daar was t hokje wel aangevinkt. Kon dus eerst naar postkantoor om pakje op te halen.

Staat dat niet op dat kaartje van jou?

En ik woon zelf ook in flat (2e etage) en heb wel eens pakje voor iemand op 4e aangenomen. Paar dagen later afgeleverd, toen ik toevallig zag dat ze thuis was even heen gelopen. Helemaal niet raar dus als hij evt op andere etage is gekomen. Zou gewoon even briefje in centrale hal hangen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 22:58

Ik krijg inderdaad geregeld pakketjes voor 4 deuren verderop, omdat ik dan de enige ben die wel thuis is. Ik ga die overigens ook echt niet zomaar meteen langsbrengen - zijn niet mijn pakketjes, ik zie niet wanneer mijn buren thuiskomen, ik ben ook geen bezorgdienst, dus ik zou het zeker een paar dagen laten staan voor ik daar zelf wat mee zou doen.

Overigens: ik zou zeker contact opnemen met zowel postnl als de winkel waar je het besteld hebt, want die kunnen dan weer contact opnemen met PostNL als opdrachtgever.
De winkel is over het algemeen aansprakelijk tot het pakketje bij jou is geleverd (en die moeten het dan weer regelen met de bezorger), en dat is het nog niet.

LuckyBoy: pakketjes afgeven aan mensen die langslopen is eigenlijk helemaal een slecht idee, dan heb je helemaal geen idee wie die mensen zijn en is het achteroverdrukken van pakketjes wel heel makkelijk voor die mensen. Het is heel verleidelijk, dat snap ik, maar het is wel ook een flink risico.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 22:59

Wij hebben laatst ook een brievenbuszending eruit gedaan. Voldeed aan de afmetingen. Bij de ontvanger paste deze dus niet in de brievenbus. Er zat een track and trace code bij, waar bij vermeld stond dat het pakket bezorgd was. Wij post nl gebeld en die kwamen met de volgende uitleg;
Als een pakket niet door de brievenbus past dan word deze op bezorgd gezet omdat hij terug moet naar het sorteercentrum. Daar word hij ingeschaald in pakket post. Om dan vervolgens met de pakketservice thuisgebracht te worden. Dat is een traject van enkele dagen. En na een paar dagen kregen wij ook te horen van de gene voor wie het pakketje was, dat de pakketbezorger deze afgeleverd had.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 23:01

vervelend dat hij of zij geen nummer heeft opgeschreven.

ik heb mijn brievenbus al eens kapot gehad omdat ze der een te grote pakket in hadden geduwd.. alle gewone post lag geplet onderin en het pakket kreeg ik er amper nog uit, brievenbus was gescheurd... (zon standaard groene plastice die van boven open kan)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 23:09

kiwiwitje schreef:
Als een pakket niet door de brievenbus past dan word deze op bezorgd gezet omdat hij terug moet naar het sorteercentrum. Daar word hij ingeschaald in pakket post. Om dan vervolgens met de pakketservice thuisgebracht te worden.

De bouwers van het systeem moesten zich schamen -> als een brief niet bezorgd kan worden, verdient dat een keurige status 'niet bezorgd', zodat iedereen begrijpt wat er bedoeld wordt. Niet dat gegoochel met dingen die niet zijn wat ze lijken. Je bouwt een informatiesysteem met trackingcodes zodat je kunt, nou ja, tracken waar iets is en waarom.
Mijn beroepsdeformatie spreekt, maar ik krijg uitslag van dat soort slechte ontwerpen :=

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 23:10

Ik woon in een flat met 230 buren en heb het ook gehad uiteindelijk is iemand van 7 verdiepingen verderop hem komen brengen ja kan moeilijk iedereen langsgaan

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 23:12

Shadow0 schreef:
kiwiwitje schreef:
Als een pakket niet door de brievenbus past dan word deze op bezorgd gezet omdat hij terug moet naar het sorteercentrum. Daar word hij ingeschaald in pakket post. Om dan vervolgens met de pakketservice thuisgebracht te worden.

De bouwers van het systeem moesten zich schamen -> als een brief niet bezorgd kan worden, verdient dat een keurige status 'niet bezorgd', zodat iedereen begrijpt wat er bedoeld wordt. Niet dat gegoochel met dingen die niet zijn wat ze lijken. Je bouwt een informatiesysteem met trackingcodes zodat je kunt, nou ja, tracken waar iets is en waarom.
Mijn beroepsdeformatie spreekt, maar ik krijg uitslag van dat soort slechte ontwerpen :=

Ben ik volledig met je eens, wij waren echt al boos op die persoon waar het pakje voor was, want ja wij konden toch zien dat het afgeleverd was. Incl tijd.. totdat postnl dat uitlegde en zij inderdaad een berichtje stuurde een paar dagen later dat het binnen was..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 00:38

Ze hebben het bij mn bovenburen gebracht, ik kwam hem net nog toevallig tegen en heb mn pakje nu!
Bedankt maar weer bokkers :D

entless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 11:02

@saskiakefie helaas moet ik die briefjes zelf maar al te vaak gebruiken, ik ben postbezorger bij PostNL.
Nou scheelt het wel per teamleider/depot of/hoe het uitgelegd en gaat het helaas vaak genoeg nog fout.
Maar de bedoeling is maar een van de 2 briefjes te gebruiken om verwarring te voorkomen.

@Shadow0 het gebeurt helaas nog veel te vaak en mag officieel niet. Om die reden bezorg ik pakketjes nooit bij buren, er zijn zo veel mensen die onderling ruzie hebben.
Nu heb ik wel het geluk dat ik mijn wijken al anderhalf jaar elke dag loop en de mensen goed ken, maar zelfs dan bel ik liever later nog een keer aan dan het bij de buren af te geven.

@ts fijn dat je pakketje terecht is!