Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Eh, je bent nog maar 14. Volgens mij kunnen je ouders je er niet zomaar uit zetten.
Is jeugdzorg of een andere hulpinstantie in beeld? Heb je een vertrouwenspersoon op school waar je mee kunt praten?
Heel veel sterkte meid. Ik vind het heel vervelend dat je je zo ongewenst voelt
Shirley schreef:Heb je geen familie waarbij je terecht kunt?
Tijdelijk bij een vriendin logeren misschien?
har166 schreef:Je kunt aan iedere willekeurige docent vragen wie de vertrouwenspersoon is op school. Heeft je school ook een zorgteam? Dat is een groep mensen die niet allemaal lesgeven maar wel leerlingen begeleiden binnen en soms ook buiten de school.
Kashmino schreef:Het kan zijn dat er her en der spelfouten zijn. Ik heb dit allemaal op mijn mobiel getypt. Ook weet ik het probleem niet echt goed te verwoorden, sommige dingen komen er daarom wat raar of onlogisch uit.
Damned schreef:Kan je anders niet naar een internaat gaan?
Destination schreef:Damned schreef:Kan je anders niet naar een internaat gaan?
Een internaat is hier niet zo standaard als in België
Wat al gezegd is, ga inderdaad in gesprek met een vertrouwenspersoon op jouw school. Wat je ook nog zou kunnen proberen is een psycholoog. Echter zal deze ook gesprekken willen met je ouders; systeemtherapie kan dan een optie zijn. Dit is therapie gebaseerd op het gezin, waarom doen je ouders bepaalde dingen? Welke reactie lokt dit bij jou uit? Wat kan er veranderd worden en hoe?
Citaat:'Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.'