ik heb een voorlopige aanslag gehad en daar deze maand ook al geld van gekregen en de zorgverzekeringswet al betaald.
Nu ben ik de voorlopige aanslag aan het wijzigen omdat de situatie ook is verandert. Nu staat er een vakje met de vraag: eerdere voorlopige aanslag 2016.
Bij het vraagteken staat kies dit als u al eerder een bedrag betaald heeft of ontvangen. Dus ik dacht dat heb ik. Echter bij de volgende vraag moet ik dus invullen wat ik totaal heb ontvangen of totaal heb moeten betalen. Er staat bij het vraagteken vul het totale bedrag in dat u over 2016 moet betalen of terug krijgt.
Echter als ik het totale bedrag invul lijkt het te worden berekend of ik al het gehele bedrag wat daar staat ontvangen is door mij waardoor ik veel zou moeten betalen, maar ik krijg het bedrag verdeeld over 12 maanden en heb pas een maand ontvangen. Ik heb al 2 x eerder aan de telefoon gehangen met de belastingdienst, maar nu zijn ze dicht en ik wil er heel graag vanaf zijn voor het weekend
kan ik ervoor kiezen het niet in te vullen met het risico dat ik slechts een maand misschien terug zou moeten betalen? Of alleen het bedrag invullen wat ik daadwerkelijk tot nu toe heb gekregen en heb betaald?Stel voor ik zou 100,- terug krijgen op de oude voorlopige aanslag. Als ik dat niet invul zou ik voor dit jaar 25 euro terug krijgen. Als ik het wel invul zou ik nu 75 euro moeten betalen. Terwijl ik dan nog pas (krijg per maand dus 100/12) 8,33 heb gehad van de maand januari.

zvw is geen zorgtoeslag of wat dan ook.
.
Was vroeg en niet goed gelezen.