Post NL vervalst handtekening?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mie123gie

Post NL vervalst handtekening?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-16 17:59

Ik heb een probleem, ik heb dit weekend een concert kaart aangetekend naar mijn vriendin gestuurd. Ze heeft deze nog niet ontvangen maar op track en trace word gezegd dat deze al geleverd is. Bij dit bericht staat een valse handtekening die niet van mijn vriendin of haar familie is. Wat moet ik nu doen? Post NL wil niks voor mij betekenen, zijn we nu de kaart kwijt? En ben ik mijn verzend verzekering kwijt?

BigOne

Re: Post NL vervalst handtekening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 18:03

Je track en trace code bewaren en op de facebook site van post.nl je beklag doen. Ze kunnen precies zien wie de bezorger is geweest. Aangetekend betekend ook verzekerd dus blijven tekeer gaan. Maar wel netjes.

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 18:11

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 16-02-25 01:35, in het totaal 1 keer bewerkt

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 18:14

beklag doen op socialmedia! dat is helaas het enige wat werkt!

staat ook een datum en tijd bij, dus ze kunnen precies achterhalen wie de bezorger was

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 18:25

Inderdaad, openbaar aan de schandpaal! Het is heel sneu maar toen ik het "offline" wilde oplossen werd er niets mee gedaan, en na online te zijn geweest was mijn pakket er prompt de volgende dag...

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 18:29

Van de week ook al een topic hierover, meisje had precies hetzelfde probleem!
Ging toen over een hoofdstel.
Wel teleurstellend van post NL

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 18:32

Topic was van Zoe_97. Inderdaad net zo'n verhaal. Zij heeft het toen 6 dagen later gekregen dan afgetekend volgens mij.

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-16 18:40

Laat maar het pakketje is net afgeleverd, wel een dag later dan afgetekend maar hij is terecht.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:39

mie123gie schreef:
Laat maar het pakketje is net afgeleverd, wel een dag later dan afgetekend maar hij is terecht.

En er was gister al voor getekend??? Dan hebben ze waarschijnlijk een bezorger met lange vingers betrapt maar dat zullen ze nooit toegeven.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:40

bigone schreef:
mie123gie schreef:

En er was gister al voor getekend??? Dan hebben ze waarschijnlijk een bezorger met lange vingers betrapt maar dat zullen ze nooit toegeven.

Bijzonder. Ik zou toch nog een klacht indienen hoor

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 15:58

Vervelend voor je ts dat het niet aangekomen is.

Zoals ik in een ander topic ook al aan gaf en om te reageren op andere voorbeelden in dit topic. Pakket bezorgers hebben het ontzettend druk. Soms tekenen bezorgers zelf omdat ze denken dat het bijvoorbeeld een pakketje van aliexpress of iets dergelijks is deze zijn namelijk altijd handtekening, maar hebben nauwelijks waarde. En pakketbezorgers tekenen dus uit tijdgebrek zelf. Een klacht indienen heeft weinig tot geen zin, enkele klachten bij 1 bezorger doet post nl niks mee, pas als de bezorger consequent tientallen klachten heeft krijgt hij/zij een waarschuwing maar ontslag zal bijna nooit gebeuren tenzij bijvoorbeeld bewezen kan worden dat de bezorger pakketjes steelt ofzo. Ik zie ontzettend veel klaag topics over post nl op bokt maar het blijft mensenwerk van mensen die van half 8 tot 11 werken en ontzettend hard werken.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 16:14

Dat geeft je imo geen recht om zelf te tekenen, bewijs dan maar dat het pakket daadwerkelijk is ontvangen. :\

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 16:15

litilaura schreef:

Zoals ik in een ander topic ook al aan gaf en om te reageren op andere voorbeelden in dit topic. Pakket bezorgers hebben het ontzettend druk. Soms tekenen bezorgers zelf omdat ze denken dat het bijvoorbeeld een pakketje van aliexpress of iets dergelijks is deze zijn namelijk altijd handtekening, maar hebben nauwelijks waarde. En pakketbezorgers tekenen dus uit tijdgebrek zelf. Een klacht indienen heeft weinig tot geen zin, enkele klachten bij 1 bezorger doet post nl niks mee, pas als de bezorger consequent tientallen klachten heeft krijgt hij/zij een waarschuwing maar ontslag zal bijna nooit gebeuren tenzij bijvoorbeeld bewezen kan worden dat de bezorger pakketjes steelt ofzo. Ik zie ontzettend veel klaag topics over post nl op bokt maar het blijft mensenwerk van mensen die van half 8 tot 11 werken en ontzettend hard werken.

Natuurlijk werken ze hard maar een aangetekend pakket wat als afgetekend staat en dan pas de volgende dag bezorgt word, dat mag niet. De geadresseerde moet tekenen.

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 16:22

litilaura schreef:

Aangetekend verzenden is een extra service en die moet gewoon geleverd worden. Daarnaast is het niet postnl die niets doet met de klacht, postnl zelf, zet de klacht door naar de verantwoordelijke. Dit is een coördinator van de ZZp-ers. En pas daar gaat het fout. Helaas blijkt dat de constructie met zzp-ers dus niet zo goed te werken. En ook hier geld, de goede (ja, die zijn er echt)moeten onder de kwade lijden.
Dus gewoon blijven klagen, als er over een bezorger te veel klachten komen, word hij uiteindelijk wel de laan uitgestuurd.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 16:24

litilaura schreef:

Dat is allemaal best leuk en aardig, maar ze worden gewoon betaald om hun werk te doen..
Als je een pakket verstuurt moet je al 6,95 betalen. Als je dan zeker wil weten dat het écht bezorgd wordt moet je extra betalen. Dat is natuurlijk eigenlijk al van de zotte. Dan kies je ervoor om die toeslag te betalen zodat je zekerheid hebt. En dan wordt daar alsnog mee geknoeid.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 16:27

litilaura schreef:
En pakketbezorgers tekenen dus uit tijdgebrek zelf.

En daarmee maken ze het probleem erger en niet beter. Het kost zowel de verkopers als de kopers gigantisch veel frustratie en veel geld omdat een deel van die pakketjes ook werkelijk zoekraken. Niet aanvaardbaar.

Kan het werk niet in de juiste tijd? Ga staken, sluit je aan bij een bond of collectief, documenteer alle problemen, maak een hashtag op twitter, maar wat je niet kunt doen is de bedoel flessen door valse handtekeningen te zetten en te zeggen dat het bezorgd is als dat niet zo is.
Ik heb veel begrip voor bezorgers, maar niet voor fraude.

Ik hoop overigens dat mensen juist blijven klagen, elke keer weer, zodat we ooit weer gewoon een goede bezorgdienst krijgen.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 16:34

Post nl's gemiddelde van 20 huizen per uur gaat er van uit dat je 3 minuten over een adres doet... Ga er van uit dat ongeveer 1 op de 3 deuren niet opengedaan wordt. Dat red je gewoon echt niet. En begrip voor postbezorgers is ver te zoeken mensen die gaan bellen naar post nl dat er op internet staat dat hun pakketje bezorgd is en het dan 5 minuten later pas daadwerkelijk bezorgd wordt hoppa weer een klacht. Of dat bedrijven een tijd aangeven dat het bijvoorbeeld tussen 2 en 4 bezorgd wordt dat zegt helemaal niks want een postbezorger mag namelijk zelf weten hoe hij de route rijdt dus hoppa weer een klacht postbezorgers krijgen meedere klachten per dag en daar wordt niks mee gedaan. Mijn vriend doet het niet, maar er zijn genoeg postbezorgers die zelf een handtekening zetten al jaren lang.. Fijn dat het een extra service is maar in de praktijk kan het gewoon niet waargemaakt worden het is een schijn garantie.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 16:37

En daar moeten klanten onder lijden? Hoe vaak ik het hier niet heb dat het pakket op maandag als afgeleverd staat maar pas dinsdag of zelfs komt. Daar wordt ik langzamerhand furieus van!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 16:39

litilaura schreef:
Post nl's gemiddelde van 20 huizen per uur gaat er van uit dat je 3 minuten over een adres doet... Ga er van uit dat ongeveer 1 op de 3 deuren niet opengedaan wordt. Dat red je gewoon echt niet. En begrip voor postbezorgers is ver te zoeken mensen die gaan bellen naar post nl dat er op internet staat dat hun pakketje bezorgd is en het dan 5 minuten later pas daadwerkelijk bezorgd wordt hoppa weer een klacht. Of dat bedrijven een tijd aangeven dat het bijvoorbeeld tussen 2 en 4 bezorgd wordt dat zegt helemaal niks want een postbezorger mag namelijk zelf weten hoe hij de route rijdt dus hoppa weer een klacht postbezorgers krijgen meedere klachten per dag en daar wordt niks mee gedaan. Mijn vriend doet het niet, maar er zijn genoeg postbezorgers die zelf een handtekening zetten al jaren lang.. Fijn dat het een extra service is maar in de praktijk kan het gewoon niet waargemaakt worden het is een schijn garantie.

Het is geen 'extra service' het is een dienst waarvoor betaald wordt en die dus ook geleverd moet worden.

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 16:40

litilaura schreef:

Maar het ligt dan toch niet aan de klant dat PostNL ervoor zorgt dat het niet haalbaar is?

Handtekening zetten voor welk pakket dan ook is not done :n
En ja er zullen altijd mensen blijven die voor bijna niks een klacht indienen maar dat geeft het recht toch niet om zomaar alle regels aan de laars te lappen en te zeggen ja maakt toch niet zo veel uit zolang het maar bezorgd wordt? Belachelijk, echt belachelijk.

Begrip voor bezorgers heb ik zeker en als het wat later is, geen probleem maar op deze manier zowel klant als bedrijven het moeilijk maken, nee sorry dat gaat er bij mij niet in. Dan moeten de bezorgers bij PostNL gaan klagen voor betere voorwaarden/gemiddeldes. En al helemaal als er flink extra voor neergelegd moet worden.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 16:46

Een bezorger gaat echt niet klagen want voor hem 10 andere. Zoals al eerder gezegd ze doen uit alle macht alles dat ze kunnen, jammer dat jullie de schuld bij bezorgers leggen maar die kunnen niet anders, want het werk niet afkrijgen is ook geen optie.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 16:47

Ik heb laatst ook een klacht ingediend bij TNT post, omdat ook hier een aangetekend stuk door de postbesteller was afgetekend, te zien aan de zogenaamde handtekening, een groot kruis op de scan van de afleverbon. Het was maar een klein pakje en had de bezorger in onze eigen brievenbus gedaan. Gelukkig wel, want het bleek een erfstuk (sieraad) te zijn, waarvan ik niet wist dat het (al) aan mij verzonden was.
Tot op heden geen enkele reactie teruggehad van TNT.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 16:48

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 16:49

litilaura schreef:
Een bezorger gaat echt niet klagen want voor hem 10 andere. Zoals al eerder gezegd ze doen uit alle macht alles dat ze kunnen, jammer dat jullie de schuld bij bezorgers leggen maar die kunnen niet anders, want het werk niet afkrijgen is ook geen optie.

De bezorger is toch echt de enige die hier fraudeert door handtekeningen te vervalsen anders, en nee dat kan er bij mij gewoon niet in, ook niet als het werk niet afgekregen is aangezien er dan toch gewoon getekend kan worden als men nog een keer aanbied (wat toch moet aangezien het nog niet bezorgd is).

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 16:56

Nog een keer iets aanbieden betekent dat de bezorger niet alleen op die dag zo'n eerst naar jou huis moet rijden, pakketje pakken, naar jou voordeur lopen, weer terug naar de bus lopen, een briefje scannen waarop staat dat je niet thuis was, dat in de brievenbus gooien dat pakketje weer mee naar het depot nemen, het de volgende dag weer bij het depot ophalen, dan weer naar jou huis rijden, dan weer aanbellen met een beetje pech ben je weer niet thuis, dan weer een briefje ingooien, pakketje afgeven bij het postkantoor en zo is ie toch al gauw 10 minuten kwijt aan alleen jouw pakketje.

Ipv zelf een handtekening zetten pakketje door de brievenbus duwen klaar