Schoenen horeca

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

R00s

Schoenen horeca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 12:38

Hallo :)

Dit is misschien een stomme vraag maar ik moet van de week beginnen in de bediening van een voetbalclub, in de businesslounge. Nu is het voorschirft dat je zwarte nette schoenen draagt. (geen gympen of werkschoenen) Nu ben ik een beetje op internet aan het kijken en kwam deze 2 schoenen tegen:

http://www.vanharen.nl/NL/nl/shop/00003 ... onInList=1

http://www.vanharen.nl/NL/nl/shop/00003 ... onInList=1

Welke van de 2 zouden jullie kiezen? Een hakje mag en ik kan er de hele dag op lopen dus maak je daar geen zorgen over. En ik weet dat het vrij goedkope schoenen zijn van misschien niet top kwaliteit, maar het gaat om 1 dag in de 2 weken werken. Ik was niet van plan om daarvoor super dure schoenen aan te schaffen :)

Groetjes!

EquiPhoto

Re: Schoenen horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:40

Bij ons in de horeca zijn hakjes niet toegestaan, dus ik zou voor optie 2 gaan. Sta je toch wat steviger als je staat te balanceren met 15 drankjes op je blad :)

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:42

Ik zou niet dit type schoenen nemen. Maar schoenen die je gemakkelijk met een doekje schoon kan maken.

Om even een voorbeeld te geven:
http://m.vanharen.nl/NL/nl/shop/home-da ... elsea.prod

Weet niet welke voetbalclub, maar in Zwolle waren nette zwarte sneakers (zolang ze geen mega witte zolen hebben en geen kleur), ook goed. Dit omdat je echt veel staat en vloeren glad kunnen worden.

Ik kreeg denk ik op een avond minimaal 1 liter bier over m'n schoenen (mensen die je dienblad omgooien, bierfust dat leeg is en spettert etc). Dan ben je blij als je gewoon een vochtige doek kan pakken en ze schoon kan maken.

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 12:45

Blue_flower schreef:
Ik zou niet dit type schoenen nemen. Maar schoenen die je gemakkelijk met een doekje schoon kan maken.

Om even een voorbeeld te geven:
http://m.vanharen.nl/NL/nl/shop/home-da ... elsea.prod

Weet niet welke voetbalclub, maar in Zwolle waren nette zwarte sneakers (zolang ze geen mega witte zolen hebben en geen kleur), ook goed. Dit omdat je echt veel staat en vloeren glad kunnen worden.

Ik kreeg denk ik op een avond minimaal 1 liter bier over m'n schoenen (mensen die je dienblad omgooien, bierfust dat leeg is en spettert etc). Dan ben je blij als je gewoon een vochtige doek kan pakken en ze schoon kan maken.

Dankje voor de tip! Is wel handig inderdaad dat ik ze snel kan schoonmaken.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:47

Ik werk eigenlijk altijd op Vans, ik zou geen 'hele rare' schoenen ineens gaan kopen. Ligt er wel een beetje aan waar je natuurlijk staat, als je echt puur bediening staat is een heel klein hakje opzich het grootste probleem niet maar ik kan daar gewoon geen 8 tot 10 uur op lopen :)

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:48

Plus ga ze wel even passen en stukje op lopen. Je moet er namelijk wel veel op staan en lopen. Het is niet wat dat je dan ontzettende zere voeten krijgt.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:52

Ik werk altijd op nette, zwarte ecco's. Lopen heerlijk(en ik loop echt veel op mijn werk), zijn met een doekje eenvoudig even schoon te maken en zijn gewoon netjes.

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik de schoenen hierboven stuk voor stuk enorm lelijk vind. Maar dat is persoonlijk :) .

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 12:58

Ecco's mogen niet ;)

Ja ga zowiezo vandaag of morgen de stad om verschillende te passen. Dit waren even voorbeeldjes, wist niet wat voor model handig was :)

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:58

Kijk bij Van Haren (en zowiezo goedkopere schoenen) uit voor imitatiematerialen. Ik doe ook deels horeca en zoek ook nog altijd goede schoenen om die vele uren op je voeten te overleven... Kocht bij ze laatst lage schoenen voor een klein prijsje, zitten ok maar niet zoveel steun als ik wilde, en vooral zijn ze warmer dan ik zou willen. Daar was ik wel een beetje bedacht op, ik kon niets anders vinden dus nam toch deze en voor nu is het ok. Je eerste link zegt 'imitatie suede' en de tweede zie ik ook. Dat past bij deze prijzen maar bedenk even of dit aspect voor jou ok is of niet.

Ik vind laarsjes fijn en leuk (voorheen kantoorbaan en droeg ik niets anders in de winter) maar tot nu toe draag ik ze niet in de horeca. Ik vind een goede (sport)schoen met veel steun fijn bij het werk (sta o.a. achter de bar en loop ook veel) en dat kan een laars(je) me volgens mij nooit bieden.

Edit: wat vaag dat je geen Ecco's mag dragen maar wel dit soort schoenen? Ecco's zien er steeds minder 'traditioneel Ecco-achtig' uit vind ik.

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 13:01

Het ''probleem'' is dat het maar werk is voor eens in de 2 weken, en vind het zonde om nu een duur paar schoenen te kopen en dat ik eerst 2 keer moet werken om alleen de schoenen al terug te verdienen haha.
Ik leg er ook mijn eigen zolen in, dit scheelt qua steun gelukkig al een stuk!

Ja vond het ook vreemd, maar ze zei liever geen veterschoenen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:03

Ecco's zijn er ook zonder veters hoor.

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 13:08

Ja klopt had het net gezien op hun site! Alleen komen ze wel boven mijn budget wat ik eraan uit wil geven.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:12

Ik vind dat je nette keuzes hebt gegeven, ze kunnen ook nog leuk staan onder je normale kleren (de 2 in de openingspost). En voor eens in de twee weken, dan is het geen ramp dat ze ''warm of dun of weetikwat'' zijn

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 13:15

Aight schreef:
Ik vind dat je nette keuzes hebt gegeven, ze kunnen ook nog leuk staan onder je normale kleren (de 2 in de openingspost). En voor eens in de twee weken, dan is het geen ramp dat ze ''warm of dun of weetikwat'' zijn

Ja daarom. Omdat het voor eens in de 2 weken is vind ik een goedkopere schoen prima :)

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:19

R00s schreef:
Het ''probleem'' is dat het maar werk is voor eens in de 2 weken, en vind het zonde om nu een duur paar schoenen te kopen en dat ik eerst 2 keer moet werken om alleen de schoenen al terug te verdienen haha.
Ik leg er ook mijn eigen zolen in, dit scheelt qua steun gelukkig al een stuk!

Ja vond het ook vreemd, maar ze zei liever geen veterschoenen.

Oei, je hebt steunzolen? Best kans dat die helemaal niet in die schoenen passen.
Hoe goedkoper de schoenen, hoe slechter de originele binnenzool eruit wil. En dat moet eigenlijk wel als je steunzool er nog bij in moet passen (heb al jaren ervaring).

Trouwens ik zou een probleem hebben als ik geen veterschoenen zou mogen dragen. Heb een hoge wreef en daardoor klemmen schoenen zonder veters mijn voeten vaak teveel af.

En "liever geen veterschoenen" betekent dus niet dat het niet zou mogen.

En een paar nette zwarte schoenen is nooit weggegooid geld natuurlijk. Kun je nog jaren mee toe.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:23

Ik werk zo'n 15 uur pw in de horeca en heb deze schoenen (vb want kan ze niet meer vinden op de vh site:
http://www.itsyrlifestyle.nl/fashion/black-boots/

Ik koop ook altijd goedkope schoenen, want ben nogal lomp. Deze zomer 60 uur pw gewerkt en 3 paar schoenen gesloopt (bijvoorbeeld door met mijn hak achter een deur te blijven hangen en meer van dit soort domme dingen).

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 13:25

Mijn steunzolen passen in bijna alle schoenen van van Haren gelukkig. Maar weet nog niet zeker of het deze worden, was meer om een model te laten zien :)

Dat het goedkope schoenen is zeker, ga geen dure schoenen aanschaffen die ik later toch niet meer draag.

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:28

Ik droeg altijd mijn jodphurs, mijn rijschoenen dus. :+ Het voornaamste nadeel daarvan is de gladde zool, niet heel handig op natte stenen vloeren.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:55

Enig idee wat je werktijden zullen zijn?

Ben namelijk heel erg benieuwd of je op schoenen van 24,95 12 uur lang kunt werken zonder je hele lijf naar de klote te helpen :+ .

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:01

ik werkte ook in ene sportclub (tennis) en deed bar, bediening en terras in mijn eentje als het druk is. Ik raad je toch ana tegen je zin dure schoenen te kopen. Je raast je hele lijf naar de knoppen met die goedkope zooi (in het normale leven al, in de horeca zeker).

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 15:33

Mijn werktijden zijn gepland op 8 uur op een dag, maar de eindtijd is fictief (ligt er maar net aan hoe druk het wordt)
Nouja het is voor maar 1 keer in de 2 weken en met mijn steunzolen in de schoenen help ik dan echt niet al mijn lichaam naar de klote :+

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:38

Waarom koop je geen schoenen die je ook buiten werktijden om kunt dragen? Snap niet dat je ze alleen op het werk aan wilt. Is een leren veterschoen niet goed?

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 15:40

Yvette81 schreef:
Waarom koop je geen schoenen die je ook buiten werktijden om kunt dragen? Snap niet dat je ze alleen op het werk aan wilt. Is een leren veterschoen niet goed?

Daarom juist zon type schoenen als je had gelezen hebben ze liever geen schoenen met veters, en die draag ik in mijn vrije tijd ook niet vaak. Meer het soort wat ik hier al heb laten zien.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:43

als je al steunzolen hebt is het net nog belangrijker goede schoenen te kopen ;) je hebt die dingen niet omdat je voeten perfect in orde zijn he ;) (ik heb er ook hier komen absoluut geen flutschoenen erin, maar herelijke river woods, scapa.... die geven tenminste steun.

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 15:45

Zoe_97 schreef:
als je al steunzolen hebt is het net nog belangrijker goede schoenen te kopen ;) je hebt die dingen niet omdat je voeten perfect in orde zijn he ;) (ik heb er ook hier komen absoluut geen flutschoenen erin, maar herelijke river woods, scapa.... die geven tenminste steun.

Ik snap wat je bedoelt hoor. Maar zoals ik al vaker heb aangegeven ga ik geen dure schoenen aanschaffen voor de hoeveelheid die ik moet werken :) (niet aanvallend bedoelt ofzo)