Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Als je tips wil hebben van me, vraag het maar!

Zelfs moeilijke tentamens is geen stok achter de deur om te gaan leren. Mezelf beloningen geven werkt niet, want dan vind ik dat ik na 5 minuten alweer genoeg gedaan heb en dan geef ik mezelf alsnog die beloning
Nu is het bij mij wel zo dat leren heel moeilijk gaat als de te leren stof moeilijk of onduidelijk is. Op dit moment moet ik leren voor een statistiek tentamen, het is ontzettend veel stof, maar super onduidelijk wat je nou precies moet weten. Daardoor raak ik gedemotiveerd
Daarnaast zit ik ziek thuis, wat het leren natuurlijk ook niet bepaalt helpt..11AFotograaf schreef:Wat vaak goed werkt is om een 'beloning' tegenover datgene wat je moet doen te zetten. Bijvoorbeeld: je moet studeren voor je examen. Dan ga je nu een uur studeren en daarna mag je X doen. Maar alleen als je ook echt een uur gestudeerd hebt.
Of je verwend jezelf bijvoorbeeld met X als je een 7 hebt gehaald voor je examen. Dan moet je dus wel aan de slag om die 7 te halen, want anders krijg je het niet.
Om het extreem te maken zou je ook nog een 'straf' kunnen bedenken voor als je het niet doet, maar het moet wel motiveren om aan de slag te gaan
Ghostattack schreef:Jep, echt hopeloos hierZelfs moeilijke tentamens is geen stok achter de deur om te gaan leren. Mezelf beloningen geven werkt niet, want dan vind ik dat ik na 5 minuten alweer genoeg gedaan heb en dan geef ik mezelf alsnog die beloning
Nu is het bij mij wel zo dat leren heel moeilijk gaat als de te leren stof moeilijk of onduidelijk is. Op dit moment moet ik leren voor een statistiek tentamen, het is ontzettend veel stof, maar super onduidelijk wat je nou precies moet weten. Daardoor raak ik gedemotiveerd
Daarnaast zit ik ziek thuis, wat het leren natuurlijk ook niet bepaalt helpt..
Bij deze: ik ga nu tot 20:00 serieus leren voor mijn tentamen!