Toekomstige psychologen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Noblesse_

Toekomstige psychologen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 18:52

:wave:

Ik heb me vandaag ingeschreven voor de studie Toegepaste psychologie aan de hogeschool.
Zijn er nog meer mensen die een gelijkaardige studie volgen :D? Ik vind het erg spannend :+ , vooral omdat ik als nieuweling in een groep kom die elkaar al kent := -O- .

Laat maar horen :D!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:00

Hoi :wave:

Leuk dat je toegepaste [studie] gaat studeren! Ik snap dat je het spannend vind, maar denk maar zo, voor iedereen is het waarschijnlijk spannend. En over het algemeen is het zo dat de meeste studenten geen/weinig anderen kennen. Heb je je ook ingeschreven voor een introkamp of iets dergelijks? Als dat er is zou ik zeker mee gaan als ik jou was, dat heeft mij (tot op de dag van vandaag) hele goeie vrienden opgeleverd :D. Daarbij is mijn ervaring dat de meeste psychologiestudenten van zich zelf ook erg sociaal zijn, dus contacten leggen gaat vrij makkelijk.

Even over mezelf: ik heb vorig jaar mijn bachelorstudie [studie] afgerond aan de universiteit en ik ben nu met mijn master bezig. Wel een hele andere richting dan wat veel psychologiestudenten zullen kiezen, namelijk cognitieve [studie] en psychofysiologie. Maar desalniettemin kan ik hier vast wel mee kletsen en vragen beantwoorden. :j

Brand vooral los als je vragen hebt! :)

Noblesse_

Re: Toekomstige psychologen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 19:04

Bedankt! Volgens mij zijn er nu geen introkampen oid omdat het midden het jaar is dat ik instap.
Ik heb inderdaad m'n hoop gericht op 't feit dat het een sociale richting is en dat iedereen dan wel een beetje sociaal zal zijn.

Wat is dat precies, cognitieve psychologie en psychofysiologie? Niet dat ik het zou willen volgen hoor :') puur uit interesse, een master is te hoog gegrepen voor mij :+ .

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:05

Hee,

Wat leuk dat je Toegepaste Psychologie gaat doen. Ik heb ook getwijfeld of ik die opleiding ging doen, toen het met mijn Propedeuse niet helemaal ging zoals gepland. Uiteindelijk heb ik mijn Propedeuse gehaald en zit ik in het derde jaar van mijn bachelorstudie aan de Uni.

Waarom kom je als nieuweling in een nieuwe groep? Aan het begin van een nieuw jaar kent toch bijna niemand elkaar :) ?

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 19:06

Het is niet het begin van 't jaar. Jaar begint in september, dus er is al één semester geweest. Ik stap in in het tweede semester, en neem m'n vakken van het eerste semester mee naar volgend jaar.

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:07

Ah sorry. Verkeerd gelezen!
In mijn hoofd had ik al bedacht dat je je vandaag had ingeschreven en dat je dan in September start :)

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 19:07

Geen probleem! :D

deWolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 18:42

Hoi! Wat leuk dat jullie ook allemaal psychologie (gaan) doen aan de uni of hogeschool. Ik meld mij ook, ik heb me ingeschreven voor de ba psychologie aan de Erasmus.

@Elmo, wat leuk dat je cognitieve psychologie studeert! Dat is ook de richting die ik graag op wil. :j

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 18:53

Succes Purrrfection! :D

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 18:56

Ik zat heel toevallig net te googelen of die opleiding iets voor mij zou zijn!

Ben benieuwd wat je er van vind straks. :)

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 18:59

Leuk topic!
Ik heb me ook ingeschreven voor de bachelor psychologie op het Erasmus, voor zowel de Nederlandse als de internationale versie :)

deWolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 19:03

Char_lotte schreef:
Leuk topic!
Ik heb me ook ingeschreven voor de bachelor psychologie op het Erasmus, voor zowel de Nederlandse als de internationale versie :)

Ik alleen voor de Nederlandse versie, omdat de eisen voor de internationale veel hoger waren als je internationaal instroomt :+

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 19:09

Purrrfection schreef:
Char_lotte schreef:
Leuk topic!

Ik alleen voor de Nederlandse versie, omdat de eisen voor de internationale veel hoger waren als je internationaal instroomt :+

Oh oké! Ja klopt. Ik heb me daarvoor ingeschreven omdat ik nu IB doe (tweetalig) en ik erover nadenk om mijn master in het buitenland te gaan doen.
Maar de Nederlandse versie is nu geen loting meer, dat is wel fijn :D Dus ik heb me voor beide ingeschreven!
Laatst bijgewerkt door _Lot op 27-01-16 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 19:09

Hebben jullie ook al plannen wat jullie hierna er mee denken te willen gaan doen? Ik twijfel namelijk ook nog heel erg over deze opleiding

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 19:11

Char_lotte schreef:
Leuk topic!

Hé wat leuk. Ik twijfel om ook op het Erasmus te gaan studeren (Nederlandse versie dan). Ik ben bijna klaar met mijn HBO opleiding SJD en wil graag Psychologie gaan studeren, ik weet alleen nog niet waar. Wat zijn jouw redenen geweest om op het Erasmus te gaan studeren?

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 19:13

XxSasjuhh schreef:
Hebben jullie ook al plannen wat jullie hierna er mee denken te willen gaan doen? Ik twijfel namelijk ook nog heel erg over deze opleiding

Ik nog niet. Ik ga me eerst focussen op het succesvol afronden van de opleiding, dan zie ik wel verder!

deWolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 19:23

XxSasjuhh schreef:

Ik heb meerdere richtingen op het oog, met de cognitieve psychologie master zou ik graag mee willen doen met onderzoeken, Psychologie van Leren en Presteren lijkt mij ook wel leuk.

Na de master wil ik sowieso een equitherapie cursus doen en daar (parttime) iets mee doen.

Maar de toekomst zal het sowieso nog wel leren, je weet immers nooit wat voor banen er beschikbaar zullen zijn in de sector.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 19:27

Wat leuk allemaal psychologie studenten!
Ik ben in juli afgestudeerd. Helaas is er erg weinig werk en erg veel psychologen, dus denk er goed over na of je dat wel wilt.
Meer dan de helft van de mensen die ik ken kunnen geen baan vinden als ze afgestudeerd zijn..
Veel mensen werken maanden/jaren gratis, om maar werkervaring op te doen om ergens aangenomen te worden.
Natuurlijk duurt het nog lang voor je klaar bent en kan er in die tijd van alles gebeuren, maar er zijn een hoop studies die vast ook leuk zijn en meer baangarantie geven.
Als ik het over kon doen zou ik zeker een andere studie kiezen iig..

Oke, hoop negativiteit :+ Maar het is best een leuke studie hoor :P Dus wat dat betreft.

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 19:31

Dat klinkt inderdaad wel onzeker.. ik ga er nog maar is goed over nadenken en als ik het niet weet doe ik wel gewoon een tussenjaar, kiezen blijft knap lastig. Bedankt on iedergeval!

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 22:01

XxSasjuhh schreef:

Ik wel! Ik zou heel graag een master in neuroscience willen doen :)

xNathaliee schreef:
Char_lotte schreef:
Leuk topic!

Hé wat leuk. Ik twijfel om ook op het Erasmus te gaan studeren (Nederlandse versie dan). Ik ben bijna klaar met mijn HBO opleiding SJD en wil graag Psychologie gaan studeren, ik weet alleen nog niet waar. Wat zijn jouw redenen geweest om op het Erasmus te gaan studeren?

Leuk! Mij lijkt het probleem gestuurd onderwijs heel fijn. Ik voelde me op de open dag ook gelijk thuis op het Erasmus dus vandaar!
Tussen welke universiteiten twijfel je nog? :)

_suus19_ schreef:
Wat leuk allemaal psychologie studenten!
Ik ben in juli afgestudeerd. Helaas is er erg weinig werk en erg veel psychologen, dus denk er goed over na of je dat wel wilt.
Meer dan de helft van de mensen die ik ken kunnen geen baan vinden als ze afgestudeerd zijn..
Veel mensen werken maanden/jaren gratis, om maar werkervaring op te doen om ergens aangenomen te worden.
Natuurlijk duurt het nog lang voor je klaar bent en kan er in die tijd van alles gebeuren, maar er zijn een hoop studies die vast ook leuk zijn en meer baangarantie geven.
Als ik het over kon doen zou ik zeker een andere studie kiezen iig..

Oke, hoop negativiteit :+ Maar het is best een leuke studie hoor :P Dus wat dat betreft.

Oh dat is wel heel jammer... Welke master heb je gedaan?
Ik zit er sowieso aan te denken om na mijn studie naar het buitenland te gaan, en aangezien ik waarschijnlijk neuroscience wil gaan doen als master weet ik niet of dat ook voor mij op gaat... Maar wel iets om over na te denken!

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 12:43

ik heb zelf kinder- en jeugdrichting gedaan. maar ook klinische psychologie is lastig kwa werkgelegenheid. neuro etc. is idd beter, is wat minder populair :P

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:06

Ik twijfel tussen de VU, het Erasmus en Utrecht. Ik volg op dit moment de minor in Utrecht (inleiding in de toegepaste psychologie).

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:21

xNathaliee schreef:
Ik twijfel tussen de VU, het Erasmus en Utrecht. Ik volg op dit moment de minor in Utrecht (inleiding in de toegepaste psychologie).

Oh, oké :)
Ik heb ook nog een tijdje getwijfeld om in Utrecht of Leiden te gaan studeren, maar het Erasmus trekt me gewoon meer haha :)

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-16 20:43

Ik heb vandaag m'n eerste lessen gehad. Sociologie en filosofie. Dat eerste vond ik heel erg interessant :D! Filosofie kan wel interessant zijn denk ik, alleen snap ik er tot nu toe nog helemaal niks van.