Gouda, componistenbuurt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Butterfly

Gouda, componistenbuurt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 17:09

Sorry als het verkeerd staat mods!

Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met wonen in Gouda en dan vooral Goverwelle/componistenbuurt. Ik ken de reputatie van Gouda, maar kan erg weinig vinden over de huidige situatie.

Mijn vriend werkt in Den Haag en we zoeken een huis op een bereisbare afstand van Den Haag (trein en auto). We zoeken een huis in een middelgrote stad, niet in de 3 grote steden, om het een beetje betaalbaar te houden.

Ook mensen die tips hebben voor plaatsen: welkom!

Celiien

Re: Gouda, componistenbuurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:10

Is misschien Zoetermeer wat? Erg gezellig en dichterbij den haag dan Gouda. Ook goed te doen naar Rotterdam/leiden : binnendoor wegen!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:26

Vriendin van mij woont in Gouda, maar dan vlakbij het centrum. Wonen daar prima, maar dan wel net een paar straten bij de huurwoningen vandaan.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:30

als alle drie de grote steden mogen, dan zou je ook nog kunnen denken aan amstelveen/hoofddorp..
mede ook afhankelijk van wat je reisbare afstand vind natuurlijk..

hoofddorp zit sowieso netjes met goede verbindingen op het spoor.

En het ligt eraan natuurlijk wat je budget is..

want ook in de drie grote steden, zul je waarschijnlijk wel binnen budget kunnen vinden, maar misschien net even andere wijken als waar je aan zou denken?

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 20:34

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga zeker even kijken in de plaatsen die jullie hebben genoemd, heel erg bedankt!

En verder de reacties over Gouda blijven welkom :)

0laura0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:50

Zelf woon ik al mijn hele leven in Gouda en heb hier dan ook 2 jaar geleden mijn eerste huis gekocht. *\o/*

De reputatie die je bedoeld is wat mij betreft onterecht. Gouda heeft net als iedere stad zo zijn mindere wijk, er is toen alleen erg veel media aandacht voor geweest.
Dat we onlangs zijn benoemd tot beste binnenstad voor middelgrote steden weet bijvoorbeeld niemand :o

Goverwelle trekt mij persoonlijk niet zo, maar dat komt omdat ik aan de andere kant van de stad ben opgegroeid. Woon nu zelf net buiten de binnenstad (kadebuurt) en dat bevalt erg goed.

De binnenstad is erg gezellig en door de centrale ligging zijn de vrote steden zowel met ov als auto goed te bereiken. :)

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 21:12

Andere buurten zijn ook zeker welkom! Wij hebben alleen een bepaalde huizensmaak en dat zie je meer in nieuwere wijken dan in oudere :D

Fijn om deze verhalen te lezen!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:17

Ik heb jaren in Gouda Goverwelle gewoond nabij de Paltrok. Vind ik persoonlijk een leukere hoek en ook dichter bij allerlei sociale voorzieningen.
Qua locatie heb ik er altijd met veel plezier gewoond.

In de hoek van de componistenbuurt zijn veel kinderen momenteel in de puberleeftijd.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:27

Ik woon nu ook al een aantal jaren in Gouda en vroeger daar ook op de middelbare school gezeten. Ik vind het een prima stad. Woon zelf ook in de kadebuurt. Het grootste gedeelte van Goverwelle spreekt mij niet zo aan, maar juist de componistenbuurt lijkt me wel oke. Al hou ik zelf meer van woningen voor 1950, maar dat is persoonlijke smaak. Evt kan je ook naar oa Plaswijck en Bloemendaal kijken en als je nieuwbouw wilt zijn er ook bouwprojecten bij Westergouwe gepland.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:36

In woon in Alphen aan den rijn, ook niet erg positief in het nieuws de laatste jaren. ... ik woon hier echter met veel plezier en heb, naast het schiet incident, nergens last van.
Gouda is meer stad, alphen meer dorp. Het is maar net wat je zoekt

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 09:57

Ik heb jaren in Gouda gewoond. Op de Voorwillenseweg, dat is het pad dat Goverwelle verbindt met de binnenstad en ligt tegenover Oosterwei, wat een aantal jaar geledn zo in het nieuws was vanwege de bussen die daar niet meer wilden rijden.
Ik heb daarmet heel veel plezier gewoond (jaren 30 huisje) ik vind de stad echt leuk, dat mis ik nog steeds sinds ik in een dorp woon.
Ik heb in Goverwelle gewerkt op twee basisscholen. Ook helemaal prima. Het is een woonwijk zoals alle anderen. Gewoon een aantal keer gaan rondlopen ook rond een uur of 5 of wanneer het niet zulk mooi weer is en kijken hoe je je daar voelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 10:00

Gouda is leuk! :D Je moet wel weten waar je gaat wonen, er zijn inderdaad wat slechte buurten.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 10:03

Ik heb me werkelijk nooit onveilig gevoeld en ik reed altijd in het donker op mijn fietsje door Oosterwei of waar dan ook. Nou ben ik ook niet zo snel bang maar het is gewoon anders als je er woont en er mensen kent.
Ga gewoon overal kijken en oordeel zelf

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:51

Nou er zijn nu toch wel buurten waar ik liever niet later op de avond in het donker in mijn eentje doorheen fiets hoor. :=
Maar goed, dat heeft ook wel met je persoonlijkheid te maken en of je überhaupt snel bang bent. :Y)

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 14:32

Thanks allemaal! Ik ga alle buurten en straten die jullie noemen onthouden! :)

Leuk om ook positieve dingen te lezen van mensen die er nu wonen.