Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Collie2008 schreef:Waarom ben je de opleiding gestart? Wat was toen je verwachting of je doel?
MWD is best breed hoor, van praatpaal tot regelaar. Daarbij ben je, als je je opleiding afmaakt, wel HBO geschoold en kan je vaak toch ook het bedrijfsleven in op andere gebieden (mits je de juiste route weet natuurlijk). Je kan er ook voor kiezen om eerst een paar jaar in de commerciele sector te werken en later je MWD beroep weer op te pakken? Al is dat wel weer lastiger als je al een X aantal jaar er niets mee gedaan hebt.
Als je echt 100% zeker weet dat mensenwerk niet jouw ding is....Dan zou ik zeker stoppen
.
Ik zou daarom nu alvast gaan kijken bij andere HBO en MBO opleidingen, en bij zoveel mogelijk mensen die jouw studie hebben gedaan en nu werkzaam zijn om een breder beeld van de mogelijke werkvelden te krijgen. In het hoeveelste jaar zit je nu? Als de afronding dichtbij komt zou ik ook even kijken hoe je eventueel vertraagd kunt afstuderen. Mocht je nog een tweede hbo studie willen doen kan dat je bakken met geld schelen. laraxXxemma schreef:MBRT? Als je rekenen niet leuk vind?
(sorry offtopic maar ik ben zelf MBRT studentdenk niet dat het wat voor je is als je een hekel hebt aan rekenen)
). Echt totaaaal iets anders en wat ik nooit had verwacht, ik heb namelijk niks met cijfertjes
Maar wel met ondernemers (blijkbaar, wist ik ook niet). Ik ga me dan ook meer richten op het coachen van ondernemers. En daarbij komt mijn opleiding weer heel goed van pas!
Marieke1495 schreef:Allereerst de vraag, waar loop je nu stage? Ik vind dat de stage die je in het derde jaar loopt erg bepalend is voor het beeld wat je van het maatschappelijk werk krijgt. Die kan zowel positief of negatief ervaren worden.![]()
Zoals ruitje ook al aangaf, er zijn best wat praktische functies op mbo niveau die misschien bij je zouden passen. Of inkomensconsulent bij de gemeente?