Klacht levering PostNL, wat zijn mijn rechten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

miramii

Klacht levering PostNL, wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 11:24

Goedemorgen!
Laatst bijgewerkt door miramii op 02-02-22 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

EvelijnJarig

Re: Klacht levering PostNL, wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 11:29

Heb je ook de verzender op de hoogte gebracht? Die heeft namelijk de opdracht aan PostNL gegeven misschien dat die er nog achteraan kan gaan.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 11:34

Je gaat je geld niet terug krijgen. Post bezorgers doen dat wel vaker dan zetten ze zelf een handtekening en geven het af bij de buren. Dit doen ze vaak met pakketjes van bijvoorbeeld aliexpress deze hebben meestal een hele lage waarde en zijn altijd aangetekend. Post bezorgers hebben het veel te druk en zijn overwerkt. Als jij niet thuis bent en het is een handtekening dan moeten ze of een briefje schrijven dat ze het morgen nog eens proberen en het weer meenemen naar het depot en dan de volgende dag weer meenemen in de bus en dan nogmaals bij jou aan de deur staan. Of het afgeven op het postkantoor. Je kunt ook als opmerking bij je pakketje zetten mag niet bij de buren (dit staat vaak op pakketen met medische spullen erin).

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 11:37

Nee, het gaat om een pakket met waarde van 225 euro. De verzender is ook op de hoogte, maar uiteindelijk ben ik degene die dat bedrag heeft neergelegd.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 11:40

Post bezorger zal inderdaad een klacht krijgen.. Maar hoorde verhalen van 10 klachten per dag en nog niet ontslagen worden... Hier wordt niks mee gedaan want post nl zelf weet ook wel dat als alle bezorgers zich netjes aan alle regels houden bezorgers vaak het werk niet af krijgen.

Mijn vriend houdt zich overigens wel altijd netjes aan de regels maar maakt dan ook dagen van half 8 tot 11

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 11:42

De postbezorger is een verlengstuk van postnl.. Zij zijn dus hoe dan ook verantwoordelijk voor zijn gedrag! Of je je geld terug krijgt weet ik niet.. Postnl is weer zo lekker krom dat de verzender dit in touw moet zetten.

Overigens hier ook laatst een postpakket aangetekend ontvangen.. is ook gewoon bij de buren afgeleverd :? Ik wist eigenlijk niet eens dat dat dan niet mocht.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 11:43

@litilaura dat begrijp ik, maar waarom heb ik geen recht op geld terug dan? Normaal zou Ik het niet erg gevonden hebben, maar met deze waarde is het wel vervelend.. ik vind het heel vervelend voor de bezorger, maar ik heb nu extra geld neergelegd voor niets. Aangeven heeft dus geen zin, gezien het bij een aangetekend/verzekerd pakket niet zou mogen gebeuren. Ik ga ervan uit dat als dat er staat, ik het niet extra hoef aan te geven, toch?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 11:45

Ik zou het sowieso op hun Facebook plempen.. Dan soms beter effect hebben dan een telefoontrutje (sorry voor de telefoontrutjes :+ ) die zelf ook soms kont nog staart weten..

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 11:50

Gewoon nogmaals bellen en zeggen dat je je geld terug wilt.

Ik heb ook eens keer iets verzonden, kreeg ik het pakket retour... Adres bestaat niet..
Adres bestond wel, alleen er zaten 2 bedrijven in 1 gebouw en meneer de pakketbezorger wist niet waar het nou was, dus heeft het maar retour gestuurd en gezegd dat het adres niet bestaat 8)7 8)7 8)7

Ik heb toen een bon gekregen, zodat ik het pakket nogmaals kosteloos kon verzenden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 11:54

litilaura schreef:
Post bezorger zal inderdaad een klacht krijgen.. Maar hoorde verhalen van 10 klachten per dag en nog niet ontslagen worden... Hier wordt niks mee gedaan want post nl zelf weet ook wel dat als alle bezorgers zich netjes aan alle regels houden bezorgers vaak het werk niet af krijgen.

Mijn vriend houdt zich overigens wel altijd netjes aan de regels maar maakt dan ook dagen van half 8 tot 11

Klachten of niet, als post.nl het niet kan waar maken moeten ze het ook niet aanbieden en mensen ervoor laten betalen. En jouw vriend werkt serieus 14.5 uur per dag? Lijkt mij sterk, tenzij je tot 11 uur 's middags bedoelt.

EvelijnJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 12:00

waarom lijkt je dat stug DeMolenhoek.... omdat het onmenselijke tijden zijn... die pakketbezorgers zijn echt niet voor de middag klaar.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 12:06

DeMolenhoek schreef:
litilaura schreef:

Klachten of niet, als post.nl het niet kan waar maken moeten ze het ook niet aanbieden en mensen ervoor laten betalen. En jouw vriend werkt serieus 14.5 uur per dag? Lijkt mij sterk, tenzij je tot 11 uur 's middags bedoelt.

Nee 11 uur 's avond en dan werkt ie sneller dat post nl's streven van 20 huizen per uur hij moet namelijk eerst 3 kwartier rijden naar het depot toe daar laden (half uur) dan 3 kwartier terug naar de wijk dan bezorgen a 20 huizen per uur en gemiddeld 180 huizen is 6 uur bezorgen tussendoor ook nog een keer of 4 naar postkantoren om pakketen af te geven en op te halen. Dan moet ie 's avonds nog collega's helpen die hun werk nog niet af hebben (kam ook andersom dat collega's hem moeten komen helpen) dan moet 1 van hun terug naar het depot 3 kwartier heen en terug en op depot nog alles inleveren. Reken maat uit op zo'n dag is ie meestal rond half 11/ 11 uur thuis.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 12:08

Zou gewoon bellen :j

Werktijden van bezorgers zijn idd zolang.
Mijn vriend gaat soms 's ochtends thuis 6 of 7 uur weg. Met een beetje geluk is hij 's avonds rond 8 uur thuis om te eten. Op drukke dagen is hij idd rond 10 uur pas thuis en moet dan nog avondeten.
Als hij zelf pauzes in plant is hij nog later thuis. Want die zijn niet ingeroosterd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 12:39

Evelijn schreef:
waarom lijkt je dat stug DeMolenhoek.... omdat het onmenselijke tijden zijn... die pakketbezorgers zijn echt niet voor de middag klaar.

Ja, omdat het onmenselijke tijden zijn en ik mij niet kan voorstellen dat zoiets wettelijk kan/mag en dat mensen dat blijven doen.
Lees dat het dus wel vaker voorkomt, nou, dat vind ik echt onmenselijk, snap ook niet dat je zo blijft werken, je hebt toch geen leven meer op die manier? Constant weg van huis.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 12:41

Postnl hanteert sowieso zulke rare regels.. Nee dit verbaast mij niet. Pakketjes op eigen kosten rondbrengen, verplicht vervoer, kleding oid moeten kopen en dit weer aflossen. Ze zijn er ook al regelmatig mee in het nieuws geweest. De meeste verdienen ook maar net boven bijstandsniveau!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 12:44

Op de facebook het verhaal vertellen, dan krijg je vaak wel een reactie, ik vind dat je in ieder geval recht hebt op een tegoed bon voor het verzenden van een pakket. Zo doen ze het meestal ook. Maar een pakket waarvoor getekend moet worden bij de buren afleveren zou toch echt niet mogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 12:49

T mag niet, maar gebeurt hier aan de lopende band hoor.
Zo moest ik van de week nog tekenen voor een pakket voor de buurvrouw. Nu staan wij op prima voet en geen problemen....maar t moet niet kunnen....
Andersom hebben zij ook al eens 'moeten' tekenen voor een aangetekend pakket wat voor ons was
(upc box).
Toen heb ik geklaagd en kwam de postbezorger met een chagrijnige bek zn excuses maken.
(had altijd ellende met die kerel, gelukkig is hij weg).

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 13:09

Ik kan geen officiële Facebook pagina van hun vinden :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 13:16

PostNL

Kom op zeg.. :') :=

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 16:18

Ik werk ook bij de post, en ik mag met geen mogelijkheid een eigen handtekening zetten bij aangetekende brieven/pakketten. Ook mag dit echt niet afgegeven worden bij de verkeerde persoon. Als het een keer gebeurd krijg je een waarschuwing, een tweede keer heb je grote kans dat je eruit vliegt.... Het is bij ons op kantoor een redelijke doorloop van personeel (mede door die reden). Ik zou als ik jou was nogmaals je klacht neerleggen bij de klantenservice, mijn ervaring is namelijk ook dat iedere persoon er weer anders op reageert...

lin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 16:22

Bij ons werd ook een pakket aangeleverd. Zeg tegen de postbode nog er moet voor getekend worden en hij zegt van niet. Zie ik later op mijn app dat hij er voor heeft getekend.
Aangegeven via twitter bij post.nl en deze bezorgen heeft toch echt een officiele waarschuwing gehad. Zie hem nu ook niet meer bij ons in de buurt bezorgen. (Kan er ook aan liggen dat ik al heel vaak klachten over deze man had) (Ook heeft hij in het verleden aangetekende post bij de buren afgegeven. Hier ook klachten over ingediend)

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 00:23

@sammie daarbij kwamen bij mij een aantal lokale postNL bedrijven uit en niet de 'officiële site'. Ik begreep er al niets van.

@demolenhoek bedankt!

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 00:54

Hier wordt ook gewoon een aangetekend pakketje getekend en in de schuur gelegd. Overigens niet door postNL maar door DHL, de pakketbezorger van postNL hier is heel netjes, die belt zelfs mensen op om te vragen of ze thuis zijn en of het in de schuur gelegd mag worden. :)

Ik ga dit topic even volgen. Dat aangetekende pakketje bevatte ook een waardevolle inhoud, dus ben wel benieuwd wat je hier mee kan

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 01:03

Je zou kunnen claimen dat je t niet hebt gehad natuurlijk. Maar je hebt het wel gehad dus wat je daarmee opschiet.... Geld terug krijgen gaat sowieso niet lukken.