Ik heb last van muizen en ik krijg ze maar niet te pakken!
Vorig jaar had ik er ook last van en had ik een paar houten valletjes bij de praxis gekocht en die werkte perfect. Eerste keer had ik hem in een kwartier na plaatsen te pakken, de andere keer na een nachtje.
Inmiddels zitten er dus weer een paar in huis en de valletjes van vorig jaar heb ik met muis en al in de container gegooid. Nu heb ik weer valletjes gekocht. Maar ze werken niet. Eerst van de praxis, maar anderen dan eerst en die klappen gewoon kapot, schiet dus totaal niet op. Daarna van de gamma, maar die stonden te "strak" waardoor ze niet dichtslaan. Nu heb ik het pinneke aangepast waardoor die wel dichtvalt, maar tsja, dicht zonder effect.
Toen heeft mijn vader van deze levende vallen voor me gekocht:

Maar ook daar heb ik geen succes mee. Die vallen bij het lichtste tikje al dicht, waardoor ik elke keer wel een dichte val heb, maar zonder muis erin.
Grrrr. Ik weet het gewoon niet meer. Gif wil ik dus echt niet. Ik wil niet het risico lopen dat mijn hond het opvreet en ik heb ook geen zin om rottende muizen overal in huis tegen te komen... of juist niet tegen te komen en dat ze daar jaren liggen. BAH. nee.
Welke val werkt nu wel echt?

Dat hielp
. Heb er 6 geplaatst of zo, morgen ochtend maar zien wat het voor de rest nog heeft gedaan. Dit keer trouwens wel kaas gebruikt, want brood krijgen ze er te makkelijk uit.