omdat ik nu echt niet meer weet hoe ik dit moet aanpakken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lovevalser

omdat ik nu echt niet meer weet hoe ik dit moet aanpakken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 23:39

Hallo allemaal,

graag wil ik hetvolgende even van mij afschrijven en en ik benieuwd wat jullie ervan vinden en hoe ik dit verder moet aanpakken.

Sinds ongeveer oktober word ik nogal door iemand dwarsgezeten. Naast de paarden doe ik ook aan dansen op een vrij hoog niveau. We zijn german open champion in de huidige fomatie met mij erin en al 6 jaar op rij europees en wereld kampioen ( waarbij ik afgelopen jaar voor het eerst in het team zat als rezerve). Nu zit onze school verspreid door zuid nederland en ruhr gebied in duitsland. en komen we elk weekend samen om te trainen etc. vanuit eindhoven, waar ik woon gaan er standaard 3 mensen en regelmatig nog 2 mee. Voor oktober deden we allemaal netjes afspreken wie reed. 1 heeft rijbewijs en een eige auto. Ik zelf kan heel af en toe de auto van mijn ouders meekrijgen. Maar de laatste tijd worden ik en nog een meisje buiten gesloten.
degene met de auto traind ook af en toe mee in venlo, ik zelfs soms ook. maar dan spreekt ze ipv met de eige eindhoven groep af. eerst af met de venlo mensen. hierdor hebben wij geen vervoer en kunnen wij dus niet naar trainingen.

Dat is wat het meeste gebeurd,
Ook gebeurt het dat we wel mee kunnen rijden maar dat op het laatste moment toch word gezegt dat het niet kan omdat de andere meerijden. Of omdat er toch niet zoveel zin is om te gaan.

Ook word ik nogal genegeerd, als ik de les binnen kom zeg ik altijd hallo. maar dan is er geen reactie vanuit haar. en word er gewoon overheen gepraat. helpt ze iedereen en dan word ik overgeslagen.

Volgends onze trainer moeten we allebij niet zo bitchen en met elkaar gaan praten. en aardig tegen elkaar doen. Ik heb dit al vaak geprobeerd en dan flikt ze toch weer van die dingen. dus nu heb ik ook wel zoiets van zoek het maar uit.

vandaag was het weer raak;
fijne training gehad in ehv, komt er vanuit mijn docent het bericht dat we het weekend weer naar duisburg moeten. Dus vraag ik voor de ogen vn mijn docent aan haar of ik met haar meekan. twijfeld ze lang en mijn docent keek al een keer zo naar haar van komt er nog wat. zegt ze ja. Ik; dankje fijn, laat je nog even weten hoelaat ik dan bij jou moet zijn.
krijg ik net een apje dat ik eerst helemaal naar venlo moet komen en dat ze me daar pas ophaalt en ook weer afzet. dat ze zondag niet gaat...... Dus nu kan ik niet gaan en volgende week heb ik al wedstrijd. en ik heb nog super veel assen die ik mmoet leren|

en ook de worlds is al over 10 weken en ik moet nog zo veel!!!
heb het er echt mee gehad!!!!

bente_sat

Re: omdat ik nu echt niet meer weet hoe ik dit moet aanpakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 23:47

Eerlijk gezegd vind ik dat het je eigen verantwoordelijkheid is om op een training te komen en als je dan een keer mee kan rijden omdat het zo uit komt is dat natuurlijk een grote bonus. Als het meisje waar je bij mee kan rijden andere plannen heeft waardoor ze je tot halverwege mee kan nemen snap ik dat wel en zou ik blij zijn dat je toch een stuk hebt mee gereden.

Een vraagje wat staat er voor haar tegen over dat ze jou mee neemt? Als je de benzine zou delen of een ander gebaar maakt kan het zomaar zijn dat je veel vaker mee kan rijden.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 23:48

Verschrikkelijk, duisburg is ook niet om de hoek. Niet fijn van je teamgenootje(s), maar er is niks aan te doen. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 23:50

Heel eerlijk? Dit lijkt me toch echt jouw probleem in plaats van haar probleem.
Hoe zij naar de trainingen etc. komt moet ze zelf weten, ze is niet verplicht jou op te halen en mee te nemen. Kun je niet gewoon je eigen vervoer naar de trainingen regelen, met bijvoorbeeld je ouders? Dan ben je niet afhankelijk van een ander.

lovevalser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 23:53

en is vanuit de vereniging een vergoeding per km dus als je met 3 of meer in de auto zit heb je de benzine eruit en soms zelfs wat winst.
We doen altijd de overige kosten delen.

ik ben onderhand 22 en mijn ouders gaan mij niet elk weekend wegbrengen. het s tenslotte niet om de hoek.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 23:54

Huur een auto.
Leen een auto.
Koop een auto.
Desnoods ga je met de trein...

Zorg dat je niet afhankelijk bent van zo'n muts!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 23:56

Ja vervelend, maar je bent toch zelf verantwoordelijk voor je vervoer? Ik vind het ook wel een beetje kinderachtig dat je gaat vragen of je mee mag rijden waar je trainer bij is, terwijl je weet dat ze het eigenlijk niet wil.

Je kunt iemand niet dwingen om jou leuk te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 23:56

Tijd om onafhankelijk te worden, op die leeftijd.
Kun je met OV? Auto lenen van ouders, broers/zussen, buren, tante, etc?

Je kan iemand niet dwingen je altijd mee te nemen, helaas.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 23:58

Ik weet natuurlijk niet hoe je zelf kwa financieen zit, maar zo te lezen heb je een rijbewijs. Is een kleine auto misschien een optie?
Als je denkt aan een Fiat seicento rij je rond voor een paar 10tjes per maand. Dan ben je van niemand afhankelijk en als je het goed regeld met de andere meiden halen jullie er allemaal winst uit.

Daarnaast, hoe is het geregeld, wanneer je meerijd betalen jullie (jij) dan ook benzinegeld, of een kleinigheidje zo eens in de tijd?

Het is natuurlijk niet leuk dat ze je buitensluit, maar ze is ook niet verplicht om je iedere x mee op sleeptouw te nemen.

Edit:lees net dat jullie kmvergoeding krijgen, dan is het misschien helemaal handig om zelf vervoer te regelen..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 00:00

Huur voor een dag een auto en vraag anderen mee te rijden en deel de kosten. Tada.

Het is niet haar probleem, je bent geen 12 meer ;) en dan nog zou het haar probleem niet zijn.

Sla je vleugeltjes uit en denk zelf eens in oplossingen :)

lovevalser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 00:01

met de trein doe ik heel afentoe, maar dit duurt echt heel lang, iets van 3 uur, en is erg duur. en dat word dan te duur met de kosten van de trainingen erbij.

wat kort door de bocht om te zegen dat dit kinderachtig is. Als ze me niet aardig vind en me liever niet mee wilt hebben kan ze dat ook recht in mijn gezicht zeggen. en niet steeds zo halve signalen afgeven.( want soms doet ze alsof ze mijn beste vriendin is.....)

beter dat ik voor de neus van mijn trainer vraag of het kan, en daarbij netje en beleeft ben. dan ziet hij ook dat ik mijn best heb gedaan om aardig te zijn.

oja, zij zit ook bij mij in het team dus dat is ook nog een nadeel voor haar als ik er niet kan zijn

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 00:02

Eigen vervoer regelen en je niet afhankelijk maken van andere.
Waarom moet een "vreemde" (zie niet dat jullie vrienden zijn) dit voor jou regelen.
Vraag je ouders of vrienden of je een auto mag lenen, en anders hard aan het werk voor een eigen autootje.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 00:03

Vervoer is toch echt je eigen probleem, staat los van 'ze vindt mij niet lief'. Spreek uit dat je liever duidelijkheid wil: ja of nee.

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 00:15

Bah, wat vervelend voor je. En wat een nare reacties hier ook zeg! Als ik het goed begrijp kon jij vrijwel altijd met haar meerijden, maar is dat opeens veranderd. Daar had je effe niet op gerekend en nu zou je op zoek moeten naar een andere oplossing. Er zijn al wat oplossingen aangedragen, inderdaad zelf een auto kopen is een goede. Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, dus ik weet ook niet of dat tot de mogelijkheden behoort. Maar het is in ieder geval goedkoper en flexibeler dan de trein.

Maak je verder niet te druk om haar, maar regel lekker je eigen zaakjes, dan kan zij in de stront zakken en hoef jij niet meer gedwongen aardig te doen.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 00:24

Tjah sorry, maar echt jouw probleem. Ik zou hierbij ieder geval super irritant vinden als iemand niet zelfstandig op trainingen kon komen. Had je er niet aan moeten beginnen want dat wist je van te voren. En als ik iemand niet aardig vind, zou ik die dan ook niet mee laten rijden. Helaas pindakaas zou ik dan zeggen :=

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 00:25

Ja joh, helaas pindakaas en dat had ze maar moeten weten voor ze begon? Ze traint op Europees/Wereldniveau, daar zijn niet zo ultraveel teams van hoor. En daar kom je ook niet zomaar :+

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 00:26

Eerlijk? Van A naar B komen hoort gewoon je eigen verantwoordelijkheid te zijn. Toen ik de enige in een groep met een rijbewijs en auto was vond ik het bloed irritant dat iedereen maar verwachte dat ze altijd met me mee konden rijden, en dat ik wel even een half uur omreed om ze voor de deur af te zetten. Dat wordt je al snel zat kan ik je zeggen.

Er worden hier al een aantal goede opties genoemd om toch op je bestemming te komen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 00:26

Het is natuurlijk leuk dat je op zo'n hoog niveau wedstrijden danst maar daar hoort nu eenmaal ook een hoop haat en nijd bij, afgunst enz.
Misschien hoopt ze wel dat als jij afvalt , iemand in het team komt die zij leuker vindt.

In ieder geval ben je oud genoeg om je eigen oplossingen te zoeken.
Ze is duidelijk genoeg geweest maar jij wil dat liever niet begrijpen omdat meerijden wel zo makkelijk was.

Regel je eigen vervoer en neem anderen mee.
Zo kom jij een eind uit de kosten en ben je niet meer afhankelijk.

Ik had al een eigen autootje vanaf mijn 19de en betaalde alles zelf.
Had wel een handige vriend, gelukkig.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 00:29

xSlvna schreef:
Ja joh, helaas pindakaas en dat had ze maar moeten weten voor ze begon? Ze traint op Europees/Wereldniveau, daar zijn niet zo ultraveel teams van hoor. En daar kom je ook niet zomaar :+

Dus dan moeten anderen maar zorgen dat zij op de juiste plek komt := dat's natuurlijk gelul, tenzij het met teamvervoer met bijvoorbeeld een bus gaat uiteraard..

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 00:32

Nou nou, jongens, ik denk dat het wel helder is dat het haar probleem is toch?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 00:32

Nee ik zie het niet als andermans taak om haar op de training te krijgen hoor. Maar dat is een beetje een gunnende factor, als ik telkens van A naar B naar C zou moeten rijden zou ik de mensen op B wel meenemen. Ben gewend dat gekeken worden naar hoeveel auto's er zijn en dat dan de auto's vol op bestemming komen.

Maar TS is inderdaad oud genoeg om voor zichzelf te zorgen.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 00:38

Nou he he, bokt gaat weer lekker zeg. Denk dat ze inmiddels wel snapt dat ze een andere optie moet zoeken. Maar snappen jullie nou echt het probleem niet? Voorheen kon ze altijd mee rijden en nu opeens niet, is het onduidelijk of ze een andere keer wel of niet mee kan rijden en laat haar teamgenoot (!!) haar als het ware in de steek. Ik snap dat het vervelend kan zijn als mensen steeds mee willen rijden, zonder vergoeding, maar er staat al dat reiskosten vergoed worden. Als TS op de route ligt, waarom haar dan niet gewoon even mee nemen? We zijn toch mensen of niet? En als dat meisje het niet wil, dan moet ze dat gewoon een keer zeggen. Beetje banketstaaf om te zeggen dat ze maar een keer zelfstandiger moet worden. Helemaal het zinnetje 'ja, ik had op mijn 19e al een eigen autootje'. Nou, hoera, good for you. Niet iedereen heeft die mogelijkheid.

Dat TS een andere optie moet verzinnen is duidelijk, maar moet dat altijd zo bot gezegd worden?

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 00:38

Hoe kun je nou ooit een goed team zijn als je niet als team opereert. Er zit echt wat mis dan en daar zou je trainer oog voor moeten hebben en met jullie allemaal aan moeten werken.

Er zijn verder genoeg vervoerstips gegeven maar dit was het eerste wat bij mij opkwam toen ik je verhaal las.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 00:40

Krijg wel het gevoel dat je er een beetje vanuit gaat dat je mee kan rijden. Ookal betaal je de kosten, iemand moet wel omrijden, heen en terugweg. Ik zou het ook niet prettig vinden als er altijd vanuit wordt gegaan dat het zomaar kan. Je ben er gewoon druk mee

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 00:47

Iedereen heeft die mogelijkheid wel, kwestie van prioriteiten.

Als je op dat niveau wil dansen en wedstrijden wil doen in het buitenland, zul je ook moeten zorgen dat je er komt.

Dus of de bond, vereniging of club waar ze bij zit , gaat met de groep rond de tafel zitten om goede afspraken te maken hoe iedereen bij trainingen en wedstrijden komt of ze laten het je zelf uitzoeken en regelen alleen een onkostenvergoeding.
Blijkbaar is ze de enige die in de problemen komt met vervoer of heeft de club genoeg leden die wel zelf kunnen regelen om er te komen.
Als ze echt een belangrijk teamlid is kan ik me niet voorstellen dat de club niet wat regelt.
Maar misschien moet ze zelf ook wat duidelijker aangeven dat ze niet in staat is om er zelf te komen, iedere keer.

Ik heb zelf in het danswereldje gezeten en de jeugd ging nog met een bus vanuit de dansschool maar iets ouder moest je zelf maar op de wedstrijden zien te komen.
Nou was dat stijldansen dus als koppel en geen team maar het is gewoon een duur wereldje , zeker als je internationaal gaat.