Overname na faillissement, ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Overname na faillissement, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:53

Het bedrijf waar ik werk is failliet gegaan en deze week overgenomen. De komende weken moet duidelijk worden hoe we verder gaan en wie er mag blijven (mee over genomen wordt) Gezien mijn ervaring tov mijn directe collega's mag ik waarschijnlijk wel blijven..
Nu heb ik gelezen dat je eigenlijk een nieuwe baan bij de overnemende partij moet accepteren, omdat je anders waarschijnlijk geen WW krijgt. Maar is er dan wel over te onderhandelen over een nieuwe overeenkomst? Ik ben al jaren ontevreden over mijn salaris en doordat het zo slecht ging met het bedrijf kreeg ik er ook nooit iets bij (ondanks mondelinge toezeggingen) Ik wil dus alleen maar blijven als ik betaald ga krijgen naar het werk dat ik doe. Maar wat als we gaan onderhandelen (kan dit überhaupt?) en we komen er niet uit?

Ik ben sowieso wel met ander werk bezig, maar ik heb nog geen zicht op iets anders.

Iemand hier ervaring mee?

BigOne

Re: Overname na faillissement, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:57

Heb je een rechtsbijstandverzekering?? Zo nee, zorg dat je met iemand gaat praten die je goed kan adviseren, iemand die al jaren een HRM afdeling leid of ga naar het UWV en misschien kunnen ze je daar een goed advies geven. Het kan ook zo zijn dat je afspraken kunt maken dat je eerst voor hetzelfde salaris gaat werken en na een bepaalde periode je salaris verhoogt word. En wie zegt dat het bedrijf nu wel goed gaat draaien, kan maar zo zijn dat het over een half jaar wel weg is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:05

Ja ik heb een rechtsbijstand, kunnen zij hierin adviseren?
Ik weet wel zeker dat het bedrijf het beter gaat doen, we zijn ten onder gegaan doordat de totale holding het niet goed deed en door verkeerde beslissingen in het verleden.

xMaritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:10

Ik zit soort van in hetzelfde schuitje, maar dan andersom. Bedrijf is verkocht en de nieuwe eigenaar wil dingen in mijn nadeel aanpassen. Wat naar mijn idee niet mag, maar goed daar heb ik morgen een gesprek over.Naar mijn weten mag je uiteraard w onderhandelen, maar is de werkgever niet verplicht akkoord te gaan. Misschien kun je meer info op arbeidsrechter.nl vinden. Succes!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:11

Relaxed schreef:
Ja ik heb een rechtsbijstand, kunnen zij hierin adviseren?
Ik weet wel zeker dat het bedrijf het beter gaat doen, we zijn ten onder gegaan doordat de totale holding het niet goed deed en door verkeerde beslissingen in het verleden.

Als je werk en inkomen er bij in hebt zitten dan kun je in ieder geval advies vragen.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:16

Ik heb gewerkt bij miss etam die overgenomen werd en mensen dus een nieuw contract aangeboden kregen. Enkele van mijn collega's hebben dit niet aangenomen en zijn gewoon de ww ingegaan. Dus je bent niet verplicht om het aan te nemen. Al is het natuurlijk wel verstandiger want je gaat makkelijker van baan naar baan dan van ww naar baan is mijn ervaring

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:30

Thanks voor alle reacties! Ik ga mijn rechtsbijstand eens een mail sturen, nooit aan gedacht! :D

F_inley, dat laatste heb je gelijk aan, maar ben mijn werk en bepaalde collega's echt spuugzat. Daarbij denk ik ook niet dat ik al te lang bij huis zit.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:48

Hm..vragem kan altijd, masr je staat niet sterk lijkt me. Slehter mag niet uiteraard.

Je kan je beter eerst bij de nieuwe werkgever bewijzen en dan meer salaris vragen. Of kijken of er salarisschalen met functie s zijn.

Is er verder geen sociaal plan?
In overleg is er veel mogelijk als je liever de WW in wilt. Dan kan iemand anders zijn baan behouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:23

Joltsje schreef:
Hm..vragem kan altijd, masr je staat niet sterk lijkt me. Slehter mag niet uiteraard.

Je kan je beter eerst bij de nieuwe werkgever bewijzen en dan meer salaris vragen. Of kijken of er salarisschalen met functie s zijn.

Is er verder geen sociaal plan?
In overleg is er veel mogelijk als je liever de WW in wilt. Dan kan iemand anders zijn baan behouden.

Ik houd gewoon dezelfde leidinggevende, we hebben enkel een andere eigenaar gekregen. Van hem heb ik in het verleden de toezegging voor meer salaris gehad, maar ik weet natuurlijk niet welke mogelijkheden hij straks heeft. Er is geen sociaal plan, hier was immers geen geld voor :n

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:28

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:38