Dagelijks geluidsoverlast (muziek) van de buren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Dagelijks geluidsoverlast (muziek) van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-16 16:10

Wij weten het niet meer -O-

Mijn vriend en ik wonen sinds kort (september) in ons koophuis. Zeer fijne en nette buurt. Alleen onze buren...

Dagelijks, meerdere malen per dag, draaien zij snoeiharde muziek. Zowel puberdochter als vader. Er is geen moeder in beeld voor zover ik weet. Natuurlijk maakt iedereen wel eens (onbedoeld) wat geluid, maar dit slaat echt alles. Van keiharde hardstyle tot rockmuziek. Zelfs als ik sta te koken met mijn hoofd onder de afzuigkap dreunt de muziek door alles heen, de kopjes staan af en toe te trillen in de kast. Het maakt niet uit waar ik sta in mijn woning, van beneden tot boven dreunt het door alles heen. Deze huizen zijn niet echt gehorig want van andere buren horen we nooit wat.

Ik word er echt bloednerveus van en het stoort ons zeer in ons woongenot. Vandaag was ik vrij, wilde eigenlijk lekker niets doen en genieten van mn huis, maar ben van pure ellende maar ergens anders heen gegaan.

Natuurlijk zijn we al diverse keren naar de buren geweest om het te melden, alle keren zonder verwijt en heel vriendelijk. Zowel tegen vader als dochter. En zowel tijdens de overlast, als een keer daarna toen we ze ergens spraken. Vaak wordt de muziek even zachter gedaan maar de volgende dag is het weer net zo erg, al dan niet erger.

Wij zitten met de handen in ons haar. Op dit moment is het weer snoei en snoei hard en ik moest het even van me afschrijven. Heeft iemand de gouden tip? Praten en aanbellen heeft dus geen enkel effect. De politie bellen lijkt me wat te ver gaan?

CM_

Re: Dagelijks geluidsoverlast (muziek) van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 16:12

Ik zou de politie toch bellen, als het onderling niet geregeld kan worden, helpen zij je graag is mijn ervaring.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 16:12

Als praten niet helpt zal ik toch eens de wijkagent bellen. Al is het maar alleen dat hij je wat tips kan geven voor hij zelf langsgaat.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 16:14

misschien als de muziek zo luid staat hun eens vragen of ze i jouw huis willen komen luisteren hoe hard jij het hoort? En hun voorstellen dat ze koptelefoon of oortjes gaan gebruiken als ze graag luide muziek horen?

Als dit zo blijft toch de wijkagent inschakelen

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-16 16:16

Oja vergeten te zeggen, wij hebben ook gevraagd of ze bij ons willen komen luisteren. Dit wilde ze niet.

Alle tips gaan wij overwegen en al dan niet toepassen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 16:18

Zoe_97 schreef:
misschien als de muziek zo luid staat hun eens vragen of ze i jouw huis willen komen luisteren hoe hard jij het hoort? En hun voorstellen dat ze koptelefoon of oortjes gaan gebruiken als ze graag luide muziek horen?

Als dit zo blijft toch de wijkagent inschakelen

Inderdaad, zo zou ik het ook doen, het is van de ene kant jammer dat je een koopwoning hebt. dan zal de hunne ook koop zijn. Hebben jullie trouwens bij aankoop gevraagd aan de verkopers/makelaar of er geluidshinder voor kwam en hoe de relatie met buren was?? Grote kans dat de verkopers hierom zijn verhuist.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 16:19

Herkenbaar probleem!
Wij hebben een hoekhuis waar officieel ons achtertuin hoort te zitten zit helaas een klein appartementje gebouwd, die man heeft ook constant muziek aan wat bij ons door dreunt.
Ik durf er alleen niet zo heel veel van te zeggen want onze honden slaan ook wel eens aan, wij hebben ook wel eens de muziek aan etc. Wij gaan er dus maar mee heen want een goede band vind ik ook wel prettig, maar ik wacht zeker op de dag dat hij ooit de boel verkoopt voor een redelijk bedrag dan gaat de hele boel plat voor een mooie achtertuin! :o

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 16:20

het eerst waar ik aan denk: (sorry niet om je te kwetsen)
daarom stond het waarschijnlijk dus te koop

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 16:23

Ik zou eens in de nacht lekkers tekeer gaan, als zij gaan klagen kan je ze even goed vertellen hoe en waarom?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-16 16:25

Huis stond absoluut niet te koop hierom, ze hebben er 15 jaar gewoond en wegens scheiding te koop gekomen.

Maargoed, een wijkagent dus. Ik ga eens even opzoek.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 16:27

Jelleee schreef:
Huis stond absoluut niet te koop hierom, ze hebben er 15 jaar gewoond en wegens scheiding te koop gekomen.

Maargoed, een wijkagent dus. Ik ga eens even opzoek.

Misschien kun je alsnog bij de vorige eigenaar even informeren of zij er ook last van hadden.

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 16:33

Ga ook eens een gesprek aan met de andere buren / omwonenden om te kijken of het probleem bekend is. En probeer zoveel mogelijk een dossier op te bouwen. Noteer wanneer je ze aangesproken hebt, wanneer de muziek te hard staat enz.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 16:36

Wolken schreef:
Ga ook eens een gesprek aan met de andere buren / omwonenden om te kijken of het probleem bekend is. En probeer zoveel mogelijk een dossier op te bouwen. Noteer wanneer je ze aangesproken hebt, wanneer de muziek te hard staat enz.

Ja daar dacht ik ook aan.
Vraag of andere omwonenden er ook last van hebben.
Samen sta je sterker als je er iets aan kunt doen.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 16:40

Ik begrijp je TS.
Wij hebben ook zulke buren. Gelukkig word het hier beperkt tot de zaterdag en zondag. Maar ik begrijp dat je zegt dat je totaal geen rust meer hebt in je eigen huis. Wij zijn in het weekend ook zo vaak mogelijk weg.

Heb je al eens gevraagd waarom ze niet willen luisteren bij jou?
Ik vind het een goed idee om met meerdere buren naar de wijkagent te stappen.
Voordat je dit doet zou ik dit wel aangeven bij je buren.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 16:43

Nogmaals vragen of ze bij jou thuis willen komen luisteren en dat je een oplossing wil. Indien ze niet mee willen werken ze erop attenderen dat je dan genoodzaakt bent om de wijkagent in te schakelen.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 20:38

Ik heb een bovenbuurjongen die er ook wat van kan. Mijn klasgenootje stelde voor om de hele dag 'my milkshake brings all the boys to the yard' te draaien, en dan zelf natuurlijk weg gaan. Heb het toch maar niet gedaan.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 20:43

Herkenbaar,dat is afschuwelijk.Je hebt hen zelf al aangesproken, dan wordt het toch de politie.Ik voel met je mee!Zulke mensen hebben meestal problemen, maar daar schiet jij niets mee op helaas. -:(- :( 8)7

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 20:45

Arjan1983 schreef:
Ik zou eens in de nacht lekkers tekeer gaan, als zij gaan klagen kan je ze even goed vertellen hoe en waarom?

En de andere buren? Die moeten maar in het lawaai zitten van de TS omdat ze haar andere buren wil straffen? Geen goed idee.

...

Wij hadden ook zo'n buurman, zulke mensen hebben gewoon niet door dat ze lastig zijn. Die 'goeie' jongen heeft voor ons Amy Winehouse verpest door de hele dag "Rehab" te draaien, en niet eens het hele nummer! nee nee, maar een klein stukje.. en dat 2 uur lang. |( Of je word midden in de nacht wakker van snoeiharde muziek omdat hij gewoon weer eens niet wist hoe laat het was.

Ik zou gewoon even met hun andere buren gaan praten, kijken wat zij in al die jaren al hebben geprobeerd. Dan maar de politie erbij, want je moet verdorie wel kunnen genieten van je eigen huis. Ze zetten maar een koptelefoon op als ze zoveel lawaai om hun hoofd willen hebben. Sterkte in ieder geval, wij hebben het niet opgelost gekregen, wel heel vaak zijn excuus overigens. Nu wonen we aan de andere kant van het land, dus kunnen we het gelukkig niet meer horen (scheelt weinig hoor)

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 20:45

Ik denk dat je op een gegeven moment toch door je opties heenraakt.
In jouw geval had ik waarschijnlijk ook omwonenden gevraagd of zij er ook last van hebben en inderdaad de wijkagent ingeschakeld. Op een gegeven moment is het gewoon niet meer anders, mits je je erbij neer legt natuurlijk.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 20:49

Op het moment dat het bij hun stil is, en je weet zeker dat ze wel thuis zijn, je eigen muziek vol opendraaien en boodschappen gaan doen.
Laten ze zelf ook maar even weten wat ze een ander aan doen.

Wel even de overige buren op de hoogte stellen.

Pff, zou toch even de politie bellen. Bij meerdere meldingen nemen ze gewoon de stereoset in beslag, dan is het zeker stil.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:17

Heeft je gemeente niet een meldpunt voor overlast? In Leeuwarden is er wel een voor dit soort dingen, het helpt dan al helemaal als er meerdere buren melding van maken. Het is nodig zodat de gemeente meer slagkracht heeft wanneer er juridische stappen worden genomen zoals bij huisuitzetting bijvoorbeeld. Ook melden bij de wijkagent is hier een optie, zo is in mijn wijk kortgeleden nog de audio-apparatuur in beslag genomen bij een jongen die na herhaalde waarschuwingen maar niet wilde luisteren.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:35

Bouw een dossier op. Zodra het weer raak is: schrijf het op met datum, tijd en de duur.

Dit kan je later van pas komen! Ik heb zelf helaas ook met dit bijltje gehakt (godzijdank was dat een huurhuis).
En zorg dat je de geluidsoverlast opneemt! Er zijn apps voor je telefoon om het geluid op te nemen. En anders film je het voor hetzelfde effect.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-16 21:38

Bedankt voor het meedenken allemaal! Ik ga het allemaal even doornemen met vriendlief.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:25

Ik heb er ook last van gehad (wel huurflat) en heb toen in overleg met de wijkagent een dossier opgebouwd. En steeds als het te gek werd, belde ik de politie. Bij mij hadden de andere buren er ook last van, op een nacht heeft de andere buurman zijn deur ingetrapt en is hem aangevlogen. Uiteindelijk is deze man zijn huis uitgezet.
Maar bouw dus inderdaad een dossier op en bel de politie keer op keer op als het té erg is.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:31

Jelleee schreef:
Oja vergeten te zeggen, wij hebben ook gevraagd of ze bij ons willen komen luisteren. Dit wilde ze niet.

Alle tips gaan wij overwegen en al dan niet toepassen

Wil je het echt oplossen? Dan zul je andere middelen in moeten zetten.........