Mijn vriend en ik wonen sinds kort (september) in ons koophuis. Zeer fijne en nette buurt. Alleen onze buren...
Dagelijks, meerdere malen per dag, draaien zij snoeiharde muziek. Zowel puberdochter als vader. Er is geen moeder in beeld voor zover ik weet. Natuurlijk maakt iedereen wel eens (onbedoeld) wat geluid, maar dit slaat echt alles. Van keiharde hardstyle tot rockmuziek. Zelfs als ik sta te koken met mijn hoofd onder de afzuigkap dreunt de muziek door alles heen, de kopjes staan af en toe te trillen in de kast. Het maakt niet uit waar ik sta in mijn woning, van beneden tot boven dreunt het door alles heen. Deze huizen zijn niet echt gehorig want van andere buren horen we nooit wat.
Ik word er echt bloednerveus van en het stoort ons zeer in ons woongenot. Vandaag was ik vrij, wilde eigenlijk lekker niets doen en genieten van mn huis, maar ben van pure ellende maar ergens anders heen gegaan.
Natuurlijk zijn we al diverse keren naar de buren geweest om het te melden, alle keren zonder verwijt en heel vriendelijk. Zowel tegen vader als dochter. En zowel tijdens de overlast, als een keer daarna toen we ze ergens spraken. Vaak wordt de muziek even zachter gedaan maar de volgende dag is het weer net zo erg, al dan niet erger.
Wij zitten met de handen in ons haar. Op dit moment is het weer snoei en snoei hard en ik moest het even van me afschrijven. Heeft iemand de gouden tip? Praten en aanbellen heeft dus geen enkel effect. De politie bellen lijkt me wat te ver gaan?
Of je word midden in de nacht wakker van snoeiharde muziek omdat hij gewoon weer eens niet wist hoe laat het was.