Cosplayers op bokt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nala

Berichten: 8198
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Cosplayers op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 22:10

Ziet er interessant uit!

Ik heb mijn interesses omgegooid en ben nu vooral bezig met het fotograferen op cons.
Het was vaak gewoon niet echt leuk meer om te cosplayen als niemand je herkent enzo... Dus dan word het voor mij ook al snel 'weggegooid geld'. Krijg de cosplay van een paar posts terug ook gewoon niet verkocht.
Ik ga denk ik ook niet meer naar de Nederlandse cons, aangezien er in Duitsland veel mooier gebied eromheen is, en ik dus niet naar binnen hoef (duur kaartje voor niks). Tevens heb ik daar gratis ov dus... :o

Twilight

Berichten: 5503
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 23:19

hier druk met yennefer afmaken, USO Girl en onderzoek naar Sissi jurk :) Voo elfia lekke heisen in bestaande cosplays ^^ no stress :D

@summerfly, miss even kijken naar swing jurkjes? kan derug niet zien. maar daar kan wel makkelijk een petticoat onder etc ^^ alleen zelf even kraag op fabriceren dan.
McCall's - M6922 is als ik t zo zie een goed patroon :)

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 17:27

Summerfly schreef:
Het is stilletjes hier, hoe is het met iedereen zijn projectjes?

Ik moet alleen nog even lichtblauw tulle kopen voor een petticoat en dan heb ik op alle stof binnen voor Lillie uit Pokemon Sun & Moon. Ik heb me aangemeld voor een cosplay parade & fashion show voor een expositie over Japan in Museum Volkenkunde in Leiden op 29 april, dus daar wil ik haar graag voor afhebben, maar ik struggle een beetje met het patroon voor haar jurkje. Weet iemand toevallig een geschikte?
[ [url=m/zJ6kSi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daarnaast heb ik eindelijk de eerste stap gezet voor mijn Aloy cosplay uit Horizon Zero Dawn door de (veels te dure :=) pruik & wefts te kopen. De wefts zijn made-to-order dus het zal nog wel een maandje duren voor dat pakketje binnenkomt. Ben wel superenthousiast!! Wordt een avontuur :P
[ [url=m/svPiiO.jpg]Afbeelding[/url] ]

https://youtu.be/VkIhKWmbnfc
https://youtu.be/fg6QQgIVM0E
Voor de kanten over jurk even jezelf opmeten (schouder middel heup onderkant) en dat delen door het aantal panelen dat je nodig hebt.
Uittekenen op papier, vorm aan de onderkant aanpassen en dat tig keer uitknippen en aan elkaar naaien :)
Peter pancollar erop en klaar.

Dilayla

Berichten: 363
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Steenokkerzeel, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 20:10

Mag ik mij hier ook melden...

Wij zijn door de superheldenverslaving van mijn zoontjes in aanraking gekomen met cosplay...
Vorig jaar gingen ik en vriendlief nog door het leven als Jessy en James uit Pokémon maar sinds heel kort zijn we als gezinnetje allemaal DC Comics leden. Mijn vriend gaat door het leven als The Riddler, mijn 2 zoontjes (5 en 10 jaar) als The Joker en Harley Quinn en ik als Poison Ivy (met een knipoog naar de steampunk).
Voor de toekomst wil de jongste nog een Deadpole cosplay en heb ik voor mezelf nog een eekhoorn (WIP) en een steampunk batgirl op het verlanglijstje... vriendlief zou graag ook nog een freddy kreuger en iets gebaseerd op de serie vickings willen hebben... mijn oudste is helemaal into Harley en wil niets anders... enkel nog andere uitvoeringen... ...

Afgelopen weekend was er FACTS in België
Afbeelding

Onze volgende op de lijst is waarschijnlijk animecom in Den Haag in juni...

Fem

Berichten: 12520
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: Cosplayers op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 20:13

Zijn er toevallig mensen die zondag niets te doen hebben en het leuk zouden vinden om model te staan op een kleinschalige meeting in Noord Brabant?
Alle kostuums zijn op zich welkom...

[FM] [M] Loonse & Drunense duinen - 9 april

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Re: Cosplayers op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:31

Hoi hoi! Zou ik mij hier ook mogen melden?
Na jaren interesse hebben gehad in cosplayen, maar het nooit echt durfen doen (+het diepe dal waar ik 5 jaar in zat) en, waar ik nog steeds last van heb, bang ben dat men mij "apart"or "vreemd" gaat vinden (vooral ouders..) ben ik nu maar eens van plan om te doen wat ik écht leuk vind, en dat is dus cosplayen!

Zaterdag de 29ste ga ik naar Elfia en daar staat een stand met pruiken en daar zou ik graag mijn eerste pruik voor mijn eerste cosplay willen gaan kopen om van daar uit bezig te gaan met mijn cosplay.

De character die ik wil gaan cosplayen is Tomochika Shibuya van Uta no Prince sama:
Afbeelding

Twilight

Berichten: 5503
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Re: Cosplayers op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:53

Hallo. Welkom. En leuk. Raar zal je vast zijn in sommige ogen maar moet je van je af laten vallen.

Jij bedoelt wicked wigs :) hun hebben leuke wigs
Maar vind ze duur in vergelijking met bijv wigisfashion en lushwige :)

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Re: Cosplayers op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:56

Je hebt gelijk hoor, raar zal het altijd zijn, maar voor mij is het toch wel een stap vooruit! :)

Yup, die bedoel ik!
Oh? Die twee ken ik nog niet? Die hebben vast ook wel pruiken van een goede kwaliteit, of niet?
Ik zal na het eten wel even kijken of ik een site van ze kan vinden.

Twilight

Berichten: 5503
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Re: Cosplayers op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 16:00

Wigisfashion.com :) versturen vanuit china en mooie kwaliteit voor lage prijs :)
Lushwigs.com is UK bedrijf en ook hele mooie pruiken :)

Heb van beide wigs en ik vind ze ook perfect!

Summerfly

Berichten: 2903
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Re: Cosplayers op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 16:06

Welkom! Dat character ken ik :D Keek vroeger (of nouja, vroeger.. rond de release van season 1) altijd UtaPri, en vond haar altijd een leuk character!
Er zijn heel veel plaatsen om (goedkoop) pruiken te scoren en mijn favoriet is wig-supplier.com. Niet alleen zijn hun pruiken super goedkoop, ze zijn ook nog is hele goede kwaliteit en komen snel binnen. De shipping is wel aan de dure kant. Ze hebben een heleboel character-specific wigs dus ik zou er zeker een kijkje nemen!

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 17:15

Twilight schreef:
Wigisfashion.com :) versturen vanuit china en mooie kwaliteit voor lage prijs :)
Lushwigs.com is UK bedrijf en ook hele mooie pruiken :)

Heb van beide wigs en ik vind ze ook perfect!


Ooh dan zal ik even kijken!

@Summerfly ze is ook gewoon een leuk character (en ze zijn bezig met seizoen 5 van UtaPri(het maken ervan), dus ik kan nog volop genieten van Tomo-chan).
Bedankt voor de tip, zal er zeker even kijken!

Nala

Berichten: 8198
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Cosplayers op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 19:51

Oh leuk! Ik heb hier nog mijn Nanami Haruka cosplay liggen, haha! Als je een deel van haar school outfit kunt gebruiken, de cosplay is te koop.

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 19:53

MorganeR schreef:
Oh leuk! Ik heb hier nog mijn Nanami Haruka cosplay liggen, haha! Als je een deel van haar school outfit kunt gebruiken, de cosplay is te koop.


Ooh dat klinkt heel aantrekkelijk, ik stuur je even een PB!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 16:30

Ergens is het wel jammer dat het hier in Nederland lang niet zo populair was als in Japan. De afgelopen weken wasi k weer in Japan en daar is het toch wel genieten van de cosplay. Ben zelf niet helemaal in outfit gegaan, ik had al zo veel bagage mee. Maar had wel een pruik mee. Niet persé character gerelateerd.

Ik heb hierthuis een cosplay van Mizore Shirayuki liggen van Rosario + Vampire. (en dan met de pruik van Moka uit dezelfde serie) Ik moet alleen nog even kijken of ik hem op dit moment pas. Ik heb hem in 2014 gekocht in Japan, toen paste ik hem nog. Maar nu ben ik 1 kind, een dosis medicatie en 30 kilo rijker :')

savieralover

Berichten: 1701
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Cosplayers op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 23:14

oehh jans maak je nog even een foto topic zodat we mee kunnen genieten van japan O:) ben zelf ook even aan het kijken om heen te gaan. hebben via shoestring nu een single reis dus das wel aantrekkelijk :+

en je cosplay komt vast goed. anders gewoon her en der aanpassen :')

Kiki1995

Berichten: 1078
Geregistreerd: 14-01-15
Woonplaats: Achterhoek

Re: Cosplayers op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 23:02

Welkom bij de club ScarofWars! Ik heb zelf ook in zo'n diep dal gezeten, cosplay en de vrienden die ik daardoor maakte hebben mij ontzettend door die tijd geholpen! Rare blikken zul je altijd wel krijgen, maar gelukkig zijn er ook genoeg mensen die je hobby met je delen en wel leuk doen!

WickedWigs heeft hele mooie pruiken (maken ze trouwens sinds kort ook op commissie!) maar dat is inderdaad wel aan de prijs. Ik weet niet of je Paypal tot je beschikking hebt, maar anders is Ebay of Aliexpress ook wel een goede voor je cosplay en pruik! Veel kostuummakers van daar doen ze vaak ook op maat maken. Als je daar hulp ofzo mee nodig hebt dan kan je me een PB'tje sturen! c:

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 08:29

Kiki1995 schreef:
Welkom bij de club ScarofWars! Ik heb zelf ook in zo'n diep dal gezeten, cosplay en de vrienden die ik daardoor maakte hebben mij ontzettend door die tijd geholpen! Rare blikken zul je altijd wel krijgen, maar gelukkig zijn er ook genoeg mensen die je hobby met je delen en wel leuk doen!

WickedWigs heeft hele mooie pruiken (maken ze trouwens sinds kort ook op commissie!) maar dat is inderdaad wel aan de prijs. Ik weet niet of je Paypal tot je beschikking hebt, maar anders is Ebay of Aliexpress ook wel een goede voor je cosplay en pruik! Veel kostuummakers van daar doen ze vaak ook op maat maken. Als je daar hulp ofzo mee nodig hebt dan kan je me een PB'tje sturen! c:


Dankjewel Kiki!
Wat goed dat jij door cosplay en je vrienden uit dat diepe dal bent gekomen. :)
Je hebt gelijk hoor, ligt ook aan mijzelf dat ik daar tegen op zie.

Ah, dat is waar, dat doen ze idd ook nog..
PayPal heb ikzelf niet, misschien wordt het eens tijd dat ik het krijg.
Op AliExpress heb Ik best wel veel dingen al gezien, inderdaad. Zal op Ebay ook wel even kijken.
Oh dankjewel, zal ik zeker doen!

Summerfly

Berichten: 2903
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Re: Cosplayers op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 18:14

Paypal is wel een beetje een must als cosplayer haha, ik bestel zoooo vaak spullen/kostuums/wigs op buitenlandse websites met alleen paypal dat ik echt niet zonder kan :P duurt wel even om het op te zetten (tenminste, als je het op je bankrekening aansluit duurt het twee dagen geloof ik?)

Oh jongens, ik ben verliefd op de nieuwe League of Legends champion, Xayah <3
Afbeelding
Afbeelding
Ik kan haar gewoon niet níet cosplayen :+ moet dan nog wel even een Rakan vinden (haar in-game lover) want die interacties zijn gewoon geweldig <3 moet wel even beter worden in League want ik ben verschrikkelijk :')

Kiki1995

Berichten: 1078
Geregistreerd: 14-01-15
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 17:31

Ja een Paypal of prepaid credit card is echt wel een must bijna als je uit het buitenland wilt bestellen, die eeuwige struggle die ik altijd had als 14-jarige om cosplay dingen te bestellen :')

Rakan en Xayah zijn zo nice! Vrienden van mij uit België gaan ze ook samen cosplayen! Ben echt benieuwd c:

Heb zelf net weer voor het eerst sinds lange tijd een cosplay bestel op Ebay. Sarada Uchiha uit de nieuwe Boruto series! Kan ik eindelijk een karakter cosplayen met mijn eigen bril op zonder dat mensen daar weer een mening over klaar moeten hebben staan! C:
Afbeelding

Tigress

Berichten: 8946
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Cosplayers op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 17:35

Ah cool! <3

Hier langzame vorderingen in de corgi cosplay. Ik heb een harnas waar een actioncamera op past, wat meteen een mooie basis is voor het harnas van de hond zelf :D

YamaSaki

Berichten: 4864
Geregistreerd: 28-03-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 15:59


Miss_F
Berichten: 67
Geregistreerd: 05-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 16:29

Jej! Een cosplay-topic!
Ik heb ondertussen al gehad:
- Selene van Underworld
- Anna uit Frozen *\o/*
- Velma uit Scooby Doo B-) (dit was een groepscosplay)

Afbeelding

Afbeelding

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Re: Cosplayers op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:53

Pruik is gekocht, heb een outfit gekozen die ik wil cosplayen en ik heb er zo'n zin in om bezig te gaan!

YamaSaki

Berichten: 4864
Geregistreerd: 28-03-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Cosplayers op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 16:14

En welke is t geworden ScarOfWars?
Die van mij is pas voor Abunai, dus heb gelukkig nog ff :P

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Re: Cosplayers op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 16:17

Ik wilde eerst voor iets casuals gaan, maar ben daar uiteindelijk niet voor gegaan.
Heb voor deze gekozen, deze is iets "specialer".
Afbeelding

Bij deze is het de rechter!
Afbeelding