Cosplayers op bokt

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eldora1

Berichten: 1858
Geregistreerd: 06-04-11
Woonplaats: Kamerik

Re: Cosplayers op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 14:28

Het is gewoon verkleden dus? Xd

YamaSaki

Berichten: 4864
Geregistreerd: 28-03-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Cosplayers op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 14:42

Wat is gewoon verkleden Eldora? Want daar is carnaval voor toch :P
Voor sommige mensen die aan cosplay doen, is het een hele fijne uitlaatklep, je helemaal inleven in een ander personage etc. Vaak mensen die van zichzelf vrij introvert zijn of wat dan ook, die leven dan helemaal op in een ander soort wereld. Vind ik prachtig om te zien, hoe mensen lekker zichzelf durven te zijn :)
Daarnaast heb ik ook kennissen, die echt kostuums maken die je zo op Broadway tegen zou kunnen komen echt geweldig!

Ik vind het zelf gewoon heel leuk, om creatief bezig te zijn en ben erachter gekomen dat ik het leuk vind om kleding te maken. Lekker frummelen enz :)
Zo heb ik vorig jaar Merida gedaan en van stof dat ik overhad, een leuk t-shirtje gemaakt :D

eldora1

Berichten: 1858
Geregistreerd: 06-04-11
Woonplaats: Kamerik

Re: Cosplayers op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 14:49

Nee ik snap serieus niet wat het is maar ik zie steeds mensen verkleed op foto's xd

YamaSaki

Berichten: 4864
Geregistreerd: 28-03-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 14:55

Cosplay is zeg maar mensen die zich kleden als, (en inleven in), een personage uit bijvoorbeeld een spel/anime/manga :)
Het komt vanuit Japan.
Dus even een heel simpel voorbeeld, Pokémon, je neemt een trainer als Misty, maakt/koopt de outfit enz en loopt rond als een Pokémon trainer :P
Vaak dan niet gewoon naar school ofzo hoor haha, maar naar conventies of events, zoals Animecon :)

Het echte roleplay doe ik niet extreem aan, hoewel ik dol ben op acteren, heb ik het vaak te druk met het organiseren van de karaoke op zo een event en vind ik het dus vooral leuk om de outfits te maken en lekker creatief bezig te zijn :)

Summerfly

Berichten: 2903
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 14:56

eldora1 schreef:
Nee ik snap serieus niet wat het is maar ik zie steeds mensen verkleed op foto's xd


No offence maar waarom meld je je dan hier? Als je er meer over wilt weten kan je het altijd googlen. :)

YamaSaki

Berichten: 4864
Geregistreerd: 28-03-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Cosplayers op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 14:58

Summerfly, misschien juist om erachter te komen wat het precies is ;)
Google, tsja dan zie je plaatjes, maar nu is het even simpel uit te leggen toch :)

Summerfly

Berichten: 2903
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Re: Cosplayers op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 15:02

Op Google staat genoeg uitleg, zo heb ik het ook leren kennen :D ik vind het wat apart om zomaar een topic binnen te vallen met de vraag 'dus het is gewoon verkleden?' als je echt geïnteresseerd bent zou je het misschien eerder vragen als 'hoi, ik zie soms mensen verkleed maar begrijp niet zo goed wat het is. Ik zie dat jullie dat ook doen, kunnen jullie mij misschien wat meer erover vertellen?' maar that's just me. Ik bedoel het verder ook niet vervelend naar eldora hoor :P

YamaSaki

Berichten: 4864
Geregistreerd: 28-03-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Cosplayers op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 15:05

Haha true, maar ach, iedereen heeft een andere manier van binnenvallen zeg k dan maar :')
Oke...ff muurtje klaar maken om te schilderen :P
Hopelijk van de week weer ff verder met mn cosplay, want moet er voor Abunai 3 af hebben, waarvan 2 nog totaal niet aan begonnen _O-

Summerfly

Berichten: 2903
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Re: Cosplayers op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 15:08

Ik moet voor Animecon nog craft foam en verf halen, stippen op mn bodysuit verven, mijn masker maken en mijn wig stylen en voor Abunai moet ik mijn kostuum, wig, schoenen en naruko nog kopen :+ drukdrukdruk

YamaSaki

Berichten: 4864
Geregistreerd: 28-03-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Cosplayers op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 15:19

Aerith heb ik nog niets voor xD
Ga je het kostuum ook kopen? Wel op tijd doen dan he, ivm levertijden enz :)
Voor Animecon heb je nog bijna een maand, dus moet goed komen joh!

Summerfly

Berichten: 2903
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Re: Cosplayers op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 15:22

Ja komt goed! :D voor Abunai heb ik nog wel even, ga met een groepje en we hebben allemaal bijna hetzelfde kostuum, en een van ons heeft het al besteld en had het binnen een maand binnen :D en voor Animecon hoeft er gelukkig niks meet uit China te komen :+

YamaSaki

Berichten: 4864
Geregistreerd: 28-03-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Cosplayers op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 15:23

Wat gaan jullie doen dan? :D
Haha dat scheelt idd

Summerfly

Berichten: 2903
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 15:24

We doen een groepcosplay van Hanayamata! Doen ook mee met de act compo *\o/*

Afbeelding

YamaSaki

Berichten: 4864
Geregistreerd: 28-03-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Cosplayers op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 15:26

Leuk! :D Al helemaal voorbereid en alles?

Summerfly

Berichten: 2903
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Re: Cosplayers op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 15:28

Nee, we hebben nog niet zoveel _O- we hebben wel een eerste versie van ons script en zijn allemaal bezig met het dansje leren, maar moet goedkomen :D

YamaSaki

Berichten: 4864
Geregistreerd: 28-03-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Cosplayers op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 15:29

_O- Gelukkig hebben jullie nog bijna een maand :D

DJZ

Berichten: 3134
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Cosplayers op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 16:12

Ik heb ook een vraagje over cosplay: maakt het uit welk personage je "uitbeeld" of is het een personage wat op dat moment "in" is, welke uitgebeeld wordt? En mag dit ook van "levende" personen zijn (zoals zorro/superman), of alleen van teken/animatie films?

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Cosplayers op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 16:19

Alles mag en niks moet. Ik persoonlijk vind dat je postuur wel een beetje overeen moet komen met de personage

DJZ

Berichten: 3134
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Cosplayers op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 16:22

Want het gaat er eigenlijk om dat je dat personage zo echt mogelijk uitbeeld, toch??

Summerfly

Berichten: 2903
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Re: Cosplayers op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 16:28

Dat is maar net wat je zelf wilt. Ik ben van mening dat het niet uitmaakt hoe je eruitziet als je iets wil cosplayen. Ik ken mensen die geen pruiken of makeup willen dragen, piercings of tattoo's hebben die ze niet willen coveren of liever hun gympies onder hun Deadpool kostuum willen dragen. Helemaal prima toch :D het gaat erom dat je lol hebt als een character, en dan maakt het echt niet uit hoe je eruit ziet! Zelf ben ik wel heel perfectionistisch dus wil ik graag dat het er wel op lijkt, maar niks moet :D

DJZ

Berichten: 3134
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Cosplayers op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 16:29

Okee thnx :) duidelijk :)

YamaSaki

Berichten: 4864
Geregistreerd: 28-03-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Cosplayers op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 17:04

Inderdaad, alles wat je wil kan :D
Zelf hou ik niet van mainstream, dus doe ik bv echt niet mee met de Frozen hype.
De versie van Merida die ik heb gedaan bv, is ook een eigen insteek erop, mn jurk is asymmetrisch bijvoorbeeld :)
Tuurlijk is het fijn als je lichaam een beetje t personage past, maar als je bv getint bent en Sneeuwwitje wil doen, leef je uit! Net als dat als je maatje 44 hebt, kan t ook :)
Wel ben ik dan voorstander van, pas het aan naar je lichaam. Dus niet half naakt zonder dat t past.
Maatje meer kan prima met een corset of iets rondlopen, maar maak het passend/flatterend.
Dat doe ik met mn dunne lijf ook :P

Zo heb ik nu Serah Farron op de planning staan, vind het een leuk character en qua outfits ook, voordeel, ze heeft geen boobies maat E, dus past bij mij met mn kleine boezem :o
Afbeelding
Ik ga een andere outfit maken, maar dit is Serah.

Koia

Berichten: 583
Geregistreerd: 07-05-10
Woonplaats: Hoogstraten

Re: Cosplayers op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 17:21

Dat vind ik dus weer onzin YamaSaki, als iedereen zich aan het 'pas het aan aan je lichaam' idee moet houden dan kan geen een westers persoon nog cosplayen als een personage uit een anime of manga..dan kunnen de meeste aziatische cosplayers trouwens ook wel ophouden aangezien er zo veel personages zijn met size 0 maar wel boobsize huge. Vind het niet de openminded mindset die ik van cosplayers gewent ben. Ben jij ook zo iemand die cosplayers met het niet ideale lichaam achter hun rug uitlacht?

Twilight

Berichten: 5503
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 17:22

YamaSaki schreef:
Cosplay is zeg maar mensen die zich kleden als, (en inleven in), een personage uit bijvoorbeeld een spel/anime/manga :)
Het komt vanuit Japan.
Dus even een heel simpel voorbeeld, Pokémon, je neemt een trainer als Misty, maakt/koopt de outfit enz en loopt rond als een Pokémon trainer :P
Vaak dan niet gewoon naar school ofzo hoor haha, maar naar conventies of events, zoals Animecon :)

Het echte roleplay doe ik niet extreem aan, hoewel ik dol ben op acteren, heb ik het vaak te druk met het organiseren van de karaoke op zo een event en vind ik het dus vooral leuk om de outfits te maken en lekker creatief bezig te zijn :)


niet alleen meet spel/anime/manga. Films en tv spelen er ook steeds een grotere rol in en daarnaast original chars.

liesenlizzy schreef:
Ik heb ook een vraagje over cosplay: maakt het uit welk personage je "uitbeeld" of is het een personage wat op dat moment "in" is, welke uitgebeeld wordt? En mag dit ook van "levende" personen zijn (zoals zorro/superman), of alleen van teken/animatie films?


Nee, alles kan en alles mag. vind wel de reacties zoals je lichaam moet bij het personage passen wel beetje kant nog wal raken, dan zou ik nooit fatsoenlijk iets kunnen cosplayen ;)
ik vind ongeacht je maat,huidskleur, gender etc, etc, je zou moeten cosplayen wat je wilt, no matter what.

die beredenering, je lichaam meot er bij passen vind k beetje erg negatief.

Koia schreef:
Dat vind ik dus weer onzin YamaSaki, als iedereen zich aan het 'pas het aan aan je lichaam' idee moet houden dan kan geen een westers persoon nog cosplayen als een personage uit een anime of manga..dan kunnen de meeste aziatische cosplayers trouwens ook wel ophouden aangezien er zo veel personages zijn met size 0 maar wel boobsize huge. Vind het niet de openminded mindset die ik van cosplayers gewent ben. Ben jij ook zo iemand die cosplayers met het niet ideale lichaam achter hun rug uitlacht?


Hier ben ik het mee eens, krijg er ineens een lekkere nare bijsmaak van in mijn mond als cosplayer met maat 48
Laatst bijgewerkt door Twilight op 15-05-16 17:26, in het totaal 2 keer bewerkt

YamaSaki

Berichten: 4864
Geregistreerd: 28-03-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Cosplayers op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 17:26

@Twilight, trust me dat weet ik :P Maar ik gaf aan waar t mee bekend is geworden enz, omdat als je gaat googlen je meer van dat zult zien, dan Game of Thrones of Dr.Who/Startrek, om maar ff een paar dingen te noemen die ook populairder worden tegenwoordig.