Videocamera opladen via output media kabel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gitana

Videocamera opladen via output media kabel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-16 16:25

Hoihoi

Kan iemand mij misschien helpen met mijn kleine probleem..

Ik heb een videocamera, die nu zo´n 6 jaar oud is schat ik.
Ik ben de oplaadkabel kwijt, maar heb nog wel een media kabel.

De media kabel kan ik aansluiten op mijn laptop, want die heeft een usb uiteinde, en dan laadt de camera op :)
Helaas duurt dit opladen zo ongeveer 9 uren.. :+

Ik vraag me dus af of ik de camera ook gewoon via het stopcontact kan opladen.

Dit is dus vanuit het media output punt in de camera, via media kabel, met usb uitgang naar een los usb stekkertje en dan naar stopcontact.

Zou dit kunnen, of gaat dan de camera kapot? moet er misschien een converter tussen ofzo?

Ik hoop dat mijn verhaal wat duidelijk is :+

BartVB
Eigenaar

Re: Videocamera opladen via output media kabel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 18:30

Je kan de camera gewoon via een USB oplader opladen, dat hoeft niet perse via de PC.
Maar grote kans dat het dan nog steeds 9 uur duurt...

Welke camera is het precies? Grote kans dat je voor weinig ergens een passende oplaadkabel kan scoren. Of een lader voor de accu.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-16 11:36

BartVB schreef:
Je kan de camera gewoon via een USB oplader opladen, dat hoeft niet perse via de PC.
Maar grote kans dat het dan nog steeds 9 uur duurt...

Welke camera is het precies? Grote kans dat je voor weinig ergens een passende oplaadkabel kan scoren. Of een lader voor de accu.

Okee, dat klinkt positief :D
Ik kan idd wel een oplader kopen, maar die kosten sowieso 30 euro en dat heb ik er nu even niet voor over..

Ik ga het in ieder geval proberen.. het baarde me wat zorgen omdat de camera een ander input punt heeft voor de ´echte´ oplader, daar staat dc op ofzo..

BartVB
Eigenaar

Re: Videocamera opladen via output media kabel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:23

Klopt. De normale (niet USB) lader is gewoon een adapter die de 230V wisselspanning uit de muur omzet naar een lage gelijkspanning. Vaak iets van 9 volt ofzo, met een beetje geluk staat het voltage op de camera. Als dat zo is zou je nog kunnen kijken of een universele adapter van de HEMA of Mediamarkt in de camera kan worden geprikt. Via die weg gaat het laden waarschijnlijk een heel stuk sneller dan via USB.