Prijs van echte 100% cashmere? Meningsverschil...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Prijs van echte 100% cashmere? Meningsverschil...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 17:25

Hoi bokkertjes,

ik en mijn collega zitten in een discussie over de prijs van echte Cashmere.

Om een beeld te schetsen: Ik heb een 100% Cashmere shawl van mijn ouders gekregen. Deze is gekocht in die mega mall in Dubai. De winkelwaarde was 210 euro maar deze is wel aardig naar beneden gepraat.
Ik ben uiteraard helemaal blij met de shawl, echter mijn collega die een gigantische fashion freak is en altijd in het duurste spul rond loopt verteld me in feite dat Cashmere rotzooi is want ze heeft zelf een Cashmere shawl gekocht op een Indiase markt voor 10 euro, oftewel de waarde van de shawl die ik heb gekregen is hooguit 5 Euro voor de winkelier....

Wie heeft er hier nou gelijk??

Ter illustratie:
Afbeelding

Afbeelding

MarlindeRooz

Re: Prijs van echte 100% cashmere? Meningsverschil...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:29

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 18:21

Heb ik dus toch gelijk ^^ zij heeft gewoon van goedkope kwaliteit of een neppert te pakken gehad. Die van mij kan je echt niet doorheen kijken en veert perfect terug in vorm

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:24

Daarnaast: In Peru roept ook iedere truienverkoper dat het "real baby-alpaca" is. Op zo'n markt natuurlijk totaal geen controle, dus leuk om te hebben zo'n trui, maar de kans dat het echte wol van "baby-alpaca's" is, is natuurlijk niet zo groot als je er 10 euro voor betaalt.. Grote kans dat hetzelfde geldt voor de sjaal van je collega. Maargoed, mijn neppe baby-alpacavest zit net zo lekker hoor ;)

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:28

In marokko kan je zo zijde doeken kopen voor 15 ipv 50 ofzo. Natuurlijk geloofde ik er niets van maar vond de stof echt gaaf, dus enkel gekocht op uiterlijk, niet op wat het wel of niet zou zijn. Ik zei dat de verkoper moest zweren op het hoofd van zijn moeder. Doen ze natuurlijk niet :'). Ik zei dan oke op het hoofd van je collega. Ik betaal en hij roept z'n collega om geld te wisselen. De collega is nergens meer te vinden. Zeg ik hierop: "duidelijk wie er gelijk heeft". En dan gaf hij toe dat het cactuszijde (?) was. Zolang ze niets kunnen bewijzen geloof ik er niets van.
Wat ook kan helpen is bijvoorbeeld met een lucifer over gaan om te zien of er niets smelt.
Maar als je ervaring hebt met echte cashmere in jouw geval dan dan merk je wel duidelijk verschil :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 06:26

Wat maakt het nu uit wat het gekost heeft? Jij bent er heel blij mee en daar gaat t toch om? Echt of nep maakt niet dat ie minder fijn draagt

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 07:38

Wat een verschrikkelijke collega. Jij krijgt iets van je ouders en bent daar blij mee en zij kraakt het af. Als zij werkelijk zo'n fashionista is dan weet zij hoe het met goeie en slechte kwaliteit zit. Ik zeg bij dat soort types meestal:oh dan zal die van jou wel kinderarbeid zijn. :D

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 07:44

Collega is jaloers... Vervelend dat soort mensen. Wees eens blij voor een ander!

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-16 13:36

Jennyj01 schreef:
Wat een verschrikkelijke collega. Jij krijgt iets van je ouders en bent daar blij mee en zij kraakt het af. Als zij werkelijk zo'n fashionista is dan weet zij hoe het met goeie en slechte kwaliteit zit. Ik zeg bij dat soort types meestal:oh dan zal die van jou wel kinderarbeid zijn. :D

Haha dat is ook precies wat ik heb gezegd en ze beaamde het ook nog ^^.Maar ze is inderdaad gewoon jaloers, zag het al aan haar gezicht, wilde her alleen zeker weten. En inderdaad, het ging mij niet eens om de prijs, tis gewoon een mooie shawl, ik liet foto's zien (draag hem niet op werk) en ze las hoeveel hij kostte. Kreeg dus niet te horen dat het een mooie shawl was of wat dan ook, het enige wat ze zei was dat het goedkope zooi is vandaag de dag...

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 13:54

Ja, zo'n mensen kom je overal tegen jammergenoeg. Vaak weten ze beter dan jezelf hoeveel je spullen kosten...
Ik vind het een erg mooie shawl! Waarschijnlijk ook erg aangenaam dragen!