Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Citaat:De RET en de NS zijn inmiddels extra alert op de bedelaars. Volgens woordvoerder Martijn Kamans van de NS speelt het probleem op dit moment vooral in treinen vanuit het zuiden naar de Randstad. ,,We controleren daar met politie nu extra. Bedelen mag niet, is vervelend voor reizigers en daar treden we tegen op.'' Ook de RET controleert nadrukkelijker.
Bedelaars kunnen een boete van 90 euro tegemoet zien. Volgens Kamans blijkt dat ze vaak ook geen geldig vervoersbewijs bij zich hebben en krijgen ze ook daarvoor een boete van 38,50 euro.
Keet schreef:http://www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie/ar ... etro.dhtmlCitaat:De RET en de NS zijn inmiddels extra alert op de bedelaars. Volgens woordvoerder Martijn Kamans van de NS speelt het probleem op dit moment vooral in treinen vanuit het zuiden naar de Randstad. ,,We controleren daar met politie nu extra. Bedelen mag niet, is vervelend voor reizigers en daar treden we tegen op.'' Ook de RET controleert nadrukkelijker.
Bedelaars kunnen een boete van 90 euro tegemoet zien. Volgens Kamans blijkt dat ze vaak ook geen geldig vervoersbewijs bij zich hebben en krijgen ze ook daarvoor een boete van 38,50 euro.
Nee, mag dus niet.
tabaflab schreef:In Berlijn veel van dit soort mensen op straat, heel irritant.
En soms staat er ook nog in kleine letters dat de donatie vanaf 10 euro is
!Keet schreef:http://www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie/ar ... etro.dhtmlCitaat:De RET en de NS zijn inmiddels extra alert op de bedelaars. Volgens woordvoerder Martijn Kamans van de NS speelt het probleem op dit moment vooral in treinen vanuit het zuiden naar de Randstad. ,,We controleren daar met politie nu extra. Bedelen mag niet, is vervelend voor reizigers en daar treden we tegen op.'' Ook de RET controleert nadrukkelijker.
Nee, mag dus niet.
MaartJ schreef:Ik maak het bijna wekelijks mee, tussen Dordrecht en Rotterdam, steeds dezelfde man. Hij vraagt om geld voor een slaapplek voor de nacht en elke keer heb ik de neiging om te vragen hoe hij z'n vervoersbewijs dan heeft betaald..
Heel triest vooral dat er blijkbaar mensen zijn die dit 'nodig' hebben, terwijl het imo in NL niet nodig is om op straat te slapen.
waarbij opnieuw een inkomens eis vermeld stond.. leuk.. als ze af zouden zien van de eis had ik er misschien tijdelijk kunnen zitten, maar structureel geen oplossing..
Ik kon dat niet doen - ik was toen pas 14, of misschien 15 - maar denk ook niet dat ik het anders wel had gedaan.