Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
miramii schreef:Nee, helaas is veranderen van studiegroep of een student uit de groep plaatsen geen optie, tenzij de student het ermee eens is. Dit omdat school vind dat het in het werkveld net zo gaat, dus je er maar gewoon mee om moet leren gaan. Hoger opzoeken is daardoor ook best wel lastig, omdat mijn docent (in dit geval) ook mijn studieloopbaanbegeleider is.
Hij neemt niet de exacte tekst over, maar bekijkt de gebruikte bron en de verwerking van die bron. Dit verwoord hij dan net iets anders in ons verslag. Bij sommige onderdelen kan het haast niet anders dat hij dezelfde bron moet gebruiken, maar de verwerking zou sowieso anders moeten zijn..
miramii schreef:Nee, helaas is veranderen van studiegroep of een student uit de groep plaatsen geen optie, tenzij de student het ermee eens is. Dit omdat school vind dat het in het werkveld net zo gaat, dus je er maar gewoon mee om moet leren gaan. Hoger opzoeken is daardoor ook best wel lastig, omdat mijn docent (in dit geval) ook mijn studieloopbaanbegeleider is.
Hij neemt niet de exacte tekst over, maar bekijkt de gebruikte bron en de verwerking van die bron. Dit verwoord hij dan net iets anders in ons verslag. Bij sommige onderdelen kan het haast niet anders dat hij dezelfde bron moet gebruiken, maar de verwerking zou sowieso anders moeten zijn..
Dus wordt het juist aangemoedigd om te kijken of er al iets bestaat
miramii schreef:Nee, helaas is veranderen van studiegroep of een student uit de groep plaatsen geen optie, tenzij de student het ermee eens is. Dit omdat school vind dat het in het werkveld net zo gaat, dus je er maar gewoon mee om moet leren gaan..
Sindsdien ben ik er ook super strikt in!
Mette schreef:Precies... Ik heb een keer een groepsgenoot gehad die een stuk tekst letterlijk gekopieerd had. Gelukkig kon ik aantonen dat zij het stuk geschreven had en ik van niks wist. Ik was echt woestSindsdien ben ik er ook super strikt in!
En wat een kulargument, dat het in het bedrijfsleven er ook zo aan toe gaat.
bigone schreef:Mette schreef:Precies... Ik heb een keer een groepsgenoot gehad die een stuk tekst letterlijk gekopieerd had. Gelukkig kon ik aantonen dat zij het stuk geschreven had en ik van niks wist. Ik was echt woestSindsdien ben ik er ook super strikt in!
En wat een kulargument, dat het in het bedrijfsleven er ook zo aan toe gaat.
Hoe hoger de functie je krijgt in het bedrijfsleven of overheid, hoe beter je op moet letten. Geen kul argument maar hoe hoger je komt hoe vaker mensen moeite zullen doen om je pootje te haken met zaken die jij bedacht hebt en zij indienen en zo met de veren gaan strijken. Niks kulverhaal maar helaas keiharde waarheid.