Adopteer een Pup KNGF

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

iirrssjjee

Adopteer een Pup KNGF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 12:42

Hoi allen,

Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar er kwam niet echt een specifiek topic naar boven met daarin dit onderwerp.

Een paar jaar geleden zag ik als (jonge) meid de reclame voor adopteer een pup van het KNGF. Ik heb er nooit echt aandacht aan besteed, want ik was nog jong, woonde thuis, blablabla.
Sinds een half jaar woon ik samen en moest ik ineens weer terugdenken aan die reclame. Schijnt het inderdaad nog te bestaan! De bedoeling is dat je elke maand €7,50 stort, waarmee je eigenlijk de opleiding van de pup tot (blinde)geleidehond bekostigd. Het lijkt mij zeer interessant en zit eraan te denken om dit te doen!

In ruil daarvoor krijg je toegang tot het dagboek van de hond, waarin je eigenlijk precies kan zien en lezen wat de pup gedaan heeft, geleerd heeft etc. De opleiding duurt ongeveer 2 jaar en dan is de hond "afgestudeerd".

Zijn er bokkers die dit al doen? En wat is jullie ervaring hiermee? Het lijkt mij erg leuk namelijk en €7,50 is ook niet een torenhoog bedrag, maar je steunt er het goede doel onwijs mee natuurlijk! (Heb KNGF altijd een mooi doel gevonden)

Geerr

Re: Adopteer een Pup KNGF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 12:45

Ik volg even mee! Het lijkt mij onwijs gaaf om me aan te melden voor puppy pleeggezin. Maar omdat dit nog niet mogelijk is, is dit misschien wel een goed alternatief!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 13:01

Ik heb al jaren een 'adoptiepup' via het KNGF. Ik vind het een mooi doel en een hele leuke manier om ook eens te lezen hoe het allemaal in zijn werk gaat. Mijn adoptiepup heeft een online dagboek waar je vanalles in kunt lezen en je krijgt de updates ook eens in de maand geloof ik per mail. Ik vind het wel een aanrader!

https://www.adopteereenpup.nl/

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 13:32

Wij hebben zelf nesten gefokt voor het KNGF waarvan er van de 9 geboren er 7 opgeleid geleidehond zijn geworden. Wat best een heel hoog aantal is, aangezien er veel worden afgekeurd.

De nesten die we gefokt hebben hebben we gefokt met een teefje die we in eerste instantie geschonken hadden aan het KNGF maar deze is met een hoop drama teruggekomen. Na die twee nesten hebben we ons ervan gedistantieerd en nooit meer iets met het KNGF willen doen. Niet dat ik het geen goed doel vind, ik vind geleidehonden onwijs belangrijk, maar dat is klaar. Eventuele redenen kunnen wel per PB.

Een geleidehond opleiden kost veel geld, tijd en energie en de meeste worden ook nog afgekeurd voor het opleidingstraject of erna. Je kan je wel inschrijven op de lijst voor een afgekeurde geleidehond. Voor veel mensen een ideale optie aangezien veel mensen ook geen pup willen.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 13:50

Wat jammer ingeborg dat jullie zo'n vervelende ervaring hebben gehad. Wel heel mooi dat er zoveel geschikte honden uit jullie nesten zijn gekomen! Volgens mij hebben mijn adoptiehonden het ook lang niet allemaal gehaald, bleken toch niet geschikt. Wel jammer als ze al ver in een traject zijn. Maar volgens mij gaan sommige honden dan een andere richting op en kijken ze ook nog of ze als hulphond inzetbaar zijn. Wel heel mooi als dat wel lukt.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-16 18:12

Niemand?