Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Daarnaast ervoor zorgen dat je niet in winkels (of verkoopsites) komt, dan kan je je geld ook niet uitgeven
laraxXxemma schreef:Ik spaar geld en bespaar daardoor ook veel. Wil ik dit echt hebben of gooi ik het in mijn potje voor mijn toekomstige eigen paard?
Vraag me af wat je allemaal aan kosten hebt als je nog thuis woont.. ik iig niet zo bijzonder veel, zeker als ik denk aan de kosten die ik straks heb als ik met een paar maanden op kamers ga... Wat heb je allemaal voor kostenposten als ik vragen mag?
Naast collegegeld natuurlijk want daar kan je niks op besparen.
SophieFT schreef:laraxXxemma schreef:Ik spaar geld en bespaar daardoor ook veel. Wil ik dit echt hebben of gooi ik het in mijn potje voor mijn toekomstige eigen paard?
Vraag me af wat je allemaal aan kosten hebt als je nog thuis woont.. ik iig niet zo bijzonder veel, zeker als ik denk aan de kosten die ik straks heb als ik met een paar maanden op kamers ga... Wat heb je allemaal voor kostenposten als ik vragen mag?
Naast collegegeld natuurlijk want daar kan je niks op besparen.
Dus schoolgeld, zorgverzekering, sportschool, mobiele telefoon, kleding, schoenen etc.

MariekeS_ schreef:Vaak zitten veel kosten in de kleinere, onbewuste uitgaven. Zoals elke dag een koffietje op de campus, 10tje hier, 10tje daar, bezoekje kruidvat...
Vaste lasten heb je vaak meer zicht op en kan je beter begroten dan de kleine kosten.