Als je "ruzie" hebt, kunnen jullie dan ook niet slapen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Als je "ruzie" hebt, kunnen jullie dan ook niet slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 00:37

Hoi bokkers,

Vanochtend heb ik ruzie gehad met iemand. We hebben dit vanmiddag wel bij gelegd maar mijn ding is nog niet helemaal uit gesproken.
Ik heb dit wel vaker en kan dan rustig de hele nacht wakker blijven. Terwijl ik hartstikke moe ben.
Ik zit nu te wachten in de hoop dat degene op wapp komt.

Vroeg me af of ik de enige ben... moest het even kwijt.

Sokje_6

Re: Als je "ruzie" hebt, kunnen jullie dan ook niet slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 00:38

Ik schrijf alles wat in m'n hoofd zit altijd op, al is het maar 2 woorden op een post-it. Helpt bij mij altijd.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 00:40

Ja dat herken ik wel.
Dan lig ik in bed en heb in m'n hoofd hele gesprekken met de desbetreffende persoon. :+
Enige wat helpt is om te proberen er helemaal niet meer aan te denken, maar dat is lastig.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 00:41

Ik heb hetzelfde hoor, er is geen haar op mijn hoofd die dan aan slapen denkt..
Erg lastig als je de volgende dag gewoon weer vroeg op moet staan..
ik zou gewoon je verhaal eruit gooien ookal komt diegene niet op whapp, dan krijg je morgen wel een reactie.
Bij jou is dan het ergste eruit :j

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 00:41

Zeer herkenbaar. Kan soms wel slapen, maar dan word ik tig x wakker en weer opnieuw inslapen is erg lastig...
Succes, hoop dat het toch gauw goed opgelost is voor je!

Kabouter123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 00:43

Wat je zegt klopt voor mij ook, maar dan meer algemeen. Als ik ongerust ben om welke reden ook of erg pieker, kan ik de slaap niet of moeilijk vatten. Dan lijkt mijn hartslag verhoogd en kom ik er niet toe te relaxen, wat je nodig hebt om te slaap te vatten. Kan me enorm uitputten.

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 00:47

Herkenbaar.
Ik zit dan ook de hele nacht te bedenken wat ik diegene nog wil zeggen of wat voor berichtje ik moet sturen.
En als ik dan eindelijk slaap, dan word ik weer wakker en ga ik weer liggen piekeren.
Wat bij mij helpt is afleiding dmv YouTube filmpjes kijken. En daarna weer proberen te gaan slapen.
Even je hoofd op andere gedachten brengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 00:49

Ben dus niet de enige!

Bedankt voor de tips. Ik ben nu mijn dingen aan het opschrijven. Hem het hele verhaal appen kan ik helaas niet doen; jan en alleman pakt zijn telefoon om zijn berichten te lezen en ik heb er weinig zin in dat iedereen weet dat wij ruzie hebben. Irritant is dat :(

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 00:51

Schrijf het op in een Notitie in je telefoon. Dan heb je t van je afgeschreven en zou je t zo kunnen versturen maar kun je je later nog bedenken. Maar verder heb ik precies hetzelfde hoor, onrustig, slecht in slaap komen hele gesprekken voeren in je hoofd. Slaap lekker alvast ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 00:53

Dankje! :)
Dat is wel een goeie idd

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 01:07

Waarom bel je hem niet op?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 01:09

Logt eraan met wie ik ruzie heb..
Als het mijn partner is, dan kan ik daar inderdaad niet van slapen.. Als t iemand anders is, geen probleem.. :')

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 23:18

ligt er inderdaad aan met wie, maar als het een heftige ruzie is kan ik iig een uur daarna niet slapen inderdaad, en meestal als ik dan eenmaal slaap dan heb ik ook bijna altijd wel nachtmerries

Van we week super laat een keer ruzie gehad, toen maar wat drankjes gedaan met mijn huisgenootjes en er een huisfeestje van gemaakt ;) liever goed slapen om half 3 's nachts dan om half 2 sowieso een gebroken nacht krijgen.

p.s. :P vanwaar de ruzie tussen aanhalingstekens? wat voor soort ruzie bedoel je?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 09:12

Barbet schreef:
Ja dat herken ik wel.
Dan lig ik in bed en heb in m'n hoofd hele gesprekken met de desbetreffende persoon. :+
Enige wat helpt is om te proberen er helemaal niet meer aan te denken, maar dat is lastig.

Precies het laatste :')

osanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 09:14

Ja heb ik ook heel erg, maar vooral omdat ik weet dat bij ruzies heel erg op elkaar gestoken wordt.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 09:43

daisssx schreef:
Ik heb hetzelfde hoor, er is geen haar op mijn hoofd die dan aan slapen denkt..
Erg lastig als je de volgende dag gewoon weer vroeg op moet staan..
ik zou gewoon je verhaal eruit gooien ookal komt diegene niet op whapp, dan krijg je morgen wel een reactie.
Bij jou is dan het ergste eruit :j

Uitspreken via whapp? Uitpraten doe je via echt contact, niet via je telefoon waar elk woord op een andere manier kan worden uitgelegd dan dat je bedoelt.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 18:16

Whatsappen vind ik juist echt het aller naarst! Ik vind niet dat je het kan maken om een hele berg emotionele lading op iemand te dumpen en dan niet te wachten op diegene's antwoord, dat vind ik gewoon niet netjes maar dingen echt nog 's avonds of 's nachts uitpraten over whatsapp is ook niet echt chil.

In het echt is er nog een soort van begrip en good will die soms op de whatsapp compleet mist, echt alles kan verkeerd opgevat worden over whatsapp en vaak wordt dat het dan ook :P Murphy's law ofzo
Dan kan je beter nog bellen