En toen zaten we al 4 dagen in de kou

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

monnikenburg

En toen zaten we al 4 dagen in de kou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 00:17

Ik kan nog net een beetje typen, zo koud is het in huis.
11 graden om precies te zijn op m'n kamer.
Afgelopen woensdag is onze oude ketel er mee opgehouden, en nadat er een monteur bij was geweest bleek dat hij ook niet meer aan de gang te krijgen zou zijn.
Dus nieuwe ketel.
Maar dat is helaas niet zo snel gefikst als gehoopt.
Hopelijk maandag maar voor hetzelfde geld zitten we nog langer in de kou.

We zijn nu dus maar aan het bikkelen met elektrische kacheltjes en beneden is het s'avonds pas zo'n 18 graden.
Ik kan wel merken dat de kou effect op m'n lichaam heeft, en zelfs de honden en katten reageren anders als anders.

Duimen jullie dat we maandag weer warmte krijgen

MarliesV

Re: En toen zaten we al 4 dagen in de kou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 00:19

Pff dikke dekens op je bed. Proberen zo min mogelijk koud te worden want opwarmen kost heel veel energie.

Voldoende eten en drinken!

Sterkte en hoop echt dat het maandag weer is opgelost.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 00:20

ohhhh jeetje wat koud zeg!! Hopen dat jullie snel weer in de warmte zitten zeg! Kaarsjes aan, dekentjes erbij en dicht tegen elkaar aan voor de lichaamswarmte en romantiek :)
Sterkte!

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 00:22

dat is een beetje het punt, sinds gister heb ik totaal geen zin meer in eten of drinken. Vandaag heel de dag bijna bij een vriendin geweest om wat op te warmen en heb daar lekker gegeten maar eenmaal weer in de kou word het gelijk weer minder.
Gisteren had ik ook niet in de gaten dat mijn laarzen lek waren, en alles stond tot mn enkels onder water bij de paarden dus ja koude natte voeten niet normaal meer.
Ben toen echt smiddag's maar van ellende in m'n bed gaan liggen onder 2 dikke dekbedden, dat was nog het lekkerste haha

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 00:30

Ik zou de kacheltjes dan 's nachts gewoon lekker aan laten staan..

Sterkte :=

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 00:32

Wat belachelijk dat je al zo lang in de kou zit! :oo

Mijn vader plaatst oa. ketels en daar zitten mensen nooit langer dan een dag zonder verwarming, dat hoeft echt niet zo lang te duren..

Hoe dan ook sterkte nog! Niet fijn nu :(:)

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 00:33

Hier geen verwarming, wel houtkachel sinds weekje. Dit is mijn tweede winter hier. Wij hebben een klein deel van de woonkamer toen afgezet en elektrisch kacheltje er in. Je went er aan. In de ochtend is 9-13 graden, als het warm is nu 17-18. Veel lekker heet douchen, driedubbel kleden en dekens op de bank. Ik woon fijn , de kou is ff doorbijten soms, maar zou voor geen goud naar een warm stadsappartement willen

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 00:33

Kan je niet tijdelijk ergens anders heen?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 00:34

Martine_R schreef:
Ik zou de kacheltjes dan 's nachts gewoon lekker aan laten staan..

Sterkte :=

Niet heel veilig altijd kans op brand gevaar.

Hoop dat ze het maandag snel maken ts niet echt comfortabel met deze temperatuur zonder verwarming

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 00:46

Nee die kacheltjes laat ik snachts niet aan hoor.
Vind ik ook te gevaarlijk

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 00:54

een electrische deken op de bank leggen voor je huisdieren?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 01:08

Kun je niet tijdelijk bij vrienden of familie terecht? Dit is toch geen doen?

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 01:31

Een aantal jaar geleden heb ik er ook zo bij gezeten, toen vroor het echt goed en hield m'n gaskachel er mee op. Ook een slecht geïsoleerd huisje, dus dat was echt heel koud en moest nog een week wachten op de nieuwe kachel. :brr: Ik heb toen twee oude dekbedden (1 persoons, slaap zelf onder 2 persoons) gepakt en eentje op m'n bank gelegd om op te zitten en eentje voor over me heen, met daartussen nog een fleecedekentje. Ik zat er ook compleet met muts, sjaal, handschoenen, dikke sokken en sloffen onder, het is maar goed dat daar nooit foto's van zijn gemaakt. :D Die kacheltjes zou ik idd ook niet snachts aan laten staan, veel te gevaarlijk. Wat ook wel lekker is, is om een kruik te maken, warm je ook weer een beetje van op! Hopelijk heb je snel weer een nieuwe ketel, het is echt zo ontzettend vervelend om in de kou te moeten zitten! :(

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 01:36

Kruik idd en stop je sokken/t-shirt bij je in bed 's morgens zodat je kleren warm zijn als je ze aantrekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 01:47

Kruiken, dekens en misschien zijn van die sibro kachels een idee? Hebben wij hier ook staan en toen vorig jaar bij ons de cv ermee ophield een uitkomst!

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 01:54

Je zou een bloempot op zn kop op het fornuis kunnen zetten, dat warmt ook lekker op, iig dat hem ik me laten vertellen. Daarnaast de oven veel gebruiken, ook daarvan wordt je huis warmer.

Ook zou ik de elektrische kacheltjes gewoon aan laten staan, dat deden wij ook gewoon op vakantie als het snachts 5-10 graden was.. Ze verkopen die dingen echt niet als het niet veilig is. En anders moet het op het veiligheidslabel staan, als daar niets op staat dan kan je ze echt gewoon aanlaten.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 01:57

heb je nog wel warm water? andees een lekker warm voetenbad? of hete douche?

voetenbadje is anders met de waterkoker ook nog wel voor elkaar te krijgen lijkt me

en probeer inderdaad toch te blijven eten want je lichaam heeft de energie echt nodig nu!

succes in ieder geval!

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 02:02

ik heb op stal (in mijn zadelhok, oude schaftkeet) ook altijd een elektrisch kacheltje aan staan in de winter. staat weliswaar maar op 6 graden maar hij staat 24/7 aan. Zit een veiligheidspalletje op, zodra dat ding maar een mm verschuift gaat hij automatisch uit tot je hem handmatig weer aan zet. Scheelt in elk geval wel iets in warmte in huis maar ze vreten stroom...

Vind het overigens wel belachelijk dat ze je een week in de kou laten zitten.vHier was er ook ooit wat mis met de CV maar die deed net andersom, midden in de zomer ging dat dingen lopen stoken. Maar dezelfde dag is er iemand langs geweest die het gefixed heeft, wel een nood oplossing maar het voldeed.

Zie iemand aanraden een lekker warme douch te nemen maar ik denk dat TS nu ook geen warm water heeft. (?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 02:08

Nou ja, misschien vinden jullie mij gek maar ik heb op mijn kamer geen verwarming en daar is het vaak maar 11 graden of minder hoor. Gewoon met een dik donsdeken kom je al een eind. Zou wat kruiken/flessen vullen met warm water en deze onder de kussens van de zetel steken als deze niet te dik zijn, of tussen de kussen en dekentje erover :)

speurneuscJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 02:09

ik zou lekker beneden slapen

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 02:36

Ik zou kijken of je ergens een kachel kan scoren die warme lucht blaast..

Zo ben ik de week doorgekomen dat het 8 graden in ons appartement was toen de vloerverwarming net geïnstalleerd was (nieuwbouw) en het niet deed...

Lekker voor gaan zitten met een deken op en dat is echt lekkerder als zo'n elektrisch ding..

melcior

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 02:42

DeMolenhoek schreef:
Nou ja, misschien vinden jullie mij gek maar ik heb op mijn kamer geen verwarming en daar is het vaak maar 11 graden of minder hoor. Gewoon met een dik donsdeken kom je al een eind. Zou wat kruiken/flessen vullen met warm water en deze onder de kussens van de zetel steken als deze niet te dik zijn, of tussen de kussen en dekentje erover :)

Haha nee hoor ;) ik heb ook geen verwarming op mijn slaapkamer en slaap ook nog met klapraam open en het grote raam op de dievenklauw echt koud indd maar vindt het heerlijk fris en lig nog steeds onder me donzen zomerdeel maar denk een dezer dagen wel het 2e deel erbij pakken

Maar kan me voorstellen dat je je woonkamer wel lekker warm wil hebben ;) heb nu ook de gaskachel aan en heerlijk onder een fleece deken en moet er nu nog even niet aan denken het koude bed in te kruipen haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 02:49

Haha, ach, hier met regelmaat ook maar 18 graden en dan gewoon een dikke trui en fleecedeken. Als je het gewoon bent van veel te stoken snap ik wel dat je het niet fijn vindt, maar ik zie het probleem niet direct...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 02:51

Goed aankleden en een kleine ruimte goed opwarmen.

Wij hebben al jaren geen verwarming aan op de slaapkamers, ook niet bij de "kinderen" (zijn tieners)
Stoken in de woonkamer met houtkachel en bij heel koud weer ook een houtkachel in de keuken.

Hopelijk maandag weer warmte :(:)

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 07:33

DeMolenhoek schreef:
Haha, ach, hier met regelmaat ook maar 18 graden en dan gewoon een dikke trui en fleecedeken. Als je het gewoon bent van veel te stoken snap ik wel dat je het niet fijn vindt, maar ik zie het probleem niet direct...

Denk dat als je een week in minder dan 15 graden zit je er toch anders over denkt.
S'avonds is het pas 18 graden he, overdag nog lang niet.
Bovenfien is mijn werkkamer ook mijn slaapkamer, en dan heel de dav zitten in 11 of 12 graden en je werk fatsoenlijk proberen te doen, ga je gang haha