Opleideng dierenartsassistent/paraveterinair

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

friesmaaike

Opleideng dierenartsassistent/paraveterinair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 16:00

Heeyy bokkers /3

Ik zit op dot moment in 3 Havo en moet een vakkenpakket kiezen :') nou wil ik hierna naar het Mbo, om later dierenartsassistente of paraveterinair te worde :D dus daarbij hier de vraag :) wie van onze bokkers, heeft deze opleiding gedaan? Waar? En welke vakken hoorden erbij?

Alvast bedankt *\o/*

Maureen95

Re: Opleideng dierenartsassistent/paraveterinair

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 16:01

Ik zou eens bij groenhorst barneveld gaan kijken. Daar zijn nu volgens mij ook open dagen. Daar kan je de opleiding ook doen :) Ik zie alleen dat jij er ver weg zit, maar ze hebben daar ook een campus.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 16:01

Vraag de dierenarts eens of je een dagje of wat mee mag lopen, heb ik ook gedaan en toen bleek het toch echt totaal niets voor mij te zien. Ik wil namelijk liever geen receptioniste zijn en samen met schoonmaken is dat toch meestal hetgene wat je het grootste deel van de tijd doet.

friesmaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 16:02

Maureen95 schreef:
Ik zou eens bij groenhorst barneveld gaan kijken. Daar zijn nu volgens mij ook open dagen. Daar kan je de opleiding ook doen :) Ik zie alleen dat jij er ver weg zit, maar ze hebben daar ook een campus.

Ah thanks!! Inderdaad wel beetje ver :D

stijntilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 16:02

Ik heb deze opleiding destijds gedaan. Met je havo diploma kun je de opleiding in Barneveld bijvoorbeeld verkort doen. Ke krijgt dan geen vakken als Nederlands meer, alleen beroepsgerichte vakken. Ik vond het wel fijn dat ik destijds biologie in mijn pakket had.

friesmaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 16:03

Azmay schreef:
Vraag de dierenarts eens of je een dagje of wat mee mag lopen, heb ik ook gedaan en toen bleek het toch echt totaal niets voor mij te zien. Ik wil namelijk liever geen receptioniste zijn en samen met schoonmaken is dat toch meestal hetgene wat je het grootste deel van de tijd doet.

Inderdaad gehoord dat 70% van de tijd schoonmaken is!! :(:)

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 16:03

Kijk je ook naar baangarantie?
Ik ken helemaal niemand die deze opleiding heeft gedaan die passend werk heeft gevonden en dat zijn er..... ff snel geteld 10.

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 16:04

Maureen95

Tja je zal onderop moeten beginnen. Hetzelfde als je bij een stal wil werken. Het is niet altijd even leuk. Je zal inderdaad veel schoon moeten maken. Maar dat zal bij de meeste bedrijven wel zijn als je daar stage gaat lopen. Maar als je goed je best doet klim je vanzelf hogerop :)

Flevolander

Aangezien je waarschijnlijk gezien je huidige niveau makkelijk tzt een Hbo opleiding kunnen doen of wellicht nog door kunnen groeien.. Persoonlijk zou ik daar voor gaan ipv voor een diploma waar bijna geen werkgelegenheid in is...

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 16:05

loempia93 schreef:
Kijk je ook naar baangarantie?
Ik ken helemaal niemand die deze opleiding heeft gedaan die passend werk heeft gevonden en dat zijn er..... ff snel geteld 10.

Inderdaad erg weinig banen in te vinden ook.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 16:08

Ik heb deze opleiding gedaan via het helicon in Den bosch. Ik ben uitgestroomd op het 2e niveau. Dit omdat de opleiding absoluut niet was zoals ze hem toen aanboden.
Dit waren mijn vakken:
Science rekenen.
Science Basis
PTC praktijkschool (horst)
Project, leren leren
project leef en werkomgeving
Project voortplanting
Project praktijkleren
Project verzorgen
Biologie basis
Communicatie
Basis veiligheid (VCA)
BPV (stage)

Ik moet er wel bij zeggen dat ik in beide jaren docenten had die nieuw waren en het systeem niet kenden. Net als de mentoren. Waarvan ik 1 mentor had die nog stagaire was om docent te worden. Dus al met al ook geen succes gehad. Ook een half jaar geen rekenen ivm docent die weggestuurd is ivm betasten van leerlingen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 16:15