Help! Uggs verkleurd na wassen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kimiwan

Help! Uggs verkleurd na wassen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 12:45

Hallo,

Ik heb gister mijn uggs gewassen, heel voorzichtig en precies zoals het beschreven staat op de site van uggs.

Gewoon afgespoeld onder de kraan en met een sponsje nat gedept, vervolgens heel voorzichtig schoongemaakt met een beetje cleaner/conditioner van uggs zelf (van zo'n pakketje) en weer afgespoeld. Maar nu bekeek ik ze net en 1 van de 2 is wat donker (vlekkerig) verkleurd -O- is dit nog weer goed te krijgen? Ik heb de donkere verkleurde net nog een keer extra afgespoeld, ben zelf toch wel bang dat het door het schoonmaakspul komt..

Ik heb de uggs classic short kleur chestnut.

Iemand tips? Baal er verschrikkelijk van..

Mutsie93

Re: Help! Uggs verkleurd na wassen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:48

Weet je zeker dat ze al goed droog zijn? En anders zou ik gewoon even naar de winkel gaan waar je ze gekocht hebt, en de spullen waarmee je ze hebt schoon gemaakt meenemen. Zij zullen vast wel weten of dit op te lossen is

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:52

Met een fijn suèdeborsteltje even borstelen, dat helpt 9 van de 10x wel.

kimiwan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 12:53

Xenia93 schreef:
Weet je zeker dat ze al goed droog zijn? En anders zou ik gewoon even naar de winkel gaan waar je ze gekocht hebt, en de spullen waarmee je ze hebt schoon gemaakt meenemen. Zij zullen vast wel weten of dit op te lossen is

Ik heb ze denk ik wel al een jaar en nog nooit eerder schoongemaakt, ik twijfel of ze er nu nog wat aan kunnen doen bij de winkel..

Wel altijd netjes behandeld en nooit problemen mee gehad, alleen zat er een heel klein vlekje op dus dan toch maar een keer wassen, nu wel spijt van..

Of ze helemaal droog waren durf ik ook niet te zeggen, maar zo voelde het wel aan

kimiwan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 12:53

XmissdaphX schreef:
Met een fijn suèdeborsteltje even borstelen, dat helpt 9 van de 10x wel.

Al geprobeerd maar helaas niks geholpen.. Hij blijft donker

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:55

Even aankijken. Wellicht is het nog niet helemaal droog en dan nog een keer opborstelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 15:50

Ze zijn nog niet droog. Mijn uggs zijn ooit nat geregend en pas na 4 dagen waren ze volledig droog en hadden ze weer hun oorspronkelijke kleur (ook chestnut shorts). Ik dacht na 2 dagen dat ik ze al af kon schrijven, maar ze hadden gewoon nog wat tijd nodig.

Vlekken kunnen ook nog gewoon wegtrekken, dan is de stof op die plek gewoon wat natter geweest.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 15:53

weggooien en fatsoenlijke schoenen kopen :+

Nee zonder gekkigheid, ik denk dat je ze best nog ene tijdje (weekje) laat drogen dat ze zeker 100% droog zijn, ne anders voor raad langs de winkel

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 15:53

Hier waren ze pas na bijna een week helemaal droog en dat was met kranten aan de binnenkant en tot die tijd waren ze inderdaad vlekkerig. Ik moet wel zeggen dat ze sowieso niet knapper werden van wassen maar er zat een berg pekel op dus ik had weinig keus..

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 15:54

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 16:20

Heb je ze bij de verwarming laten opdrogen, want dat moet je echt totaal niet doen. Als je dat doet krijg je vlekken en moet je ze eerst weer helemaal nat maken om ze goed te krijgen :+ Die van mij zijn eergisteren door de regen helemaal nat geworden, maar nog steeds niet droog. Goed laten drogen en als ze echt helemaal droog zijn pas het zand en andere vieze dingen eraf vegen. Heb je ze wel eens ingesprayt met de UGG spray, dan zijn ze beter beschermd :j

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 18:42

kimiwan schreef:
Gewoon afgespoeld onder de kraan

Als je dit hebt gedaan denk ik dat je daar de mist in bent gegaan, je moet ze van te voren licht bevochtigen, dat is wat anders als onder de kraan afspoelen.

kimiwan schreef:
en met een sponsje nat gedept

En als je enkel dit hebt gedaan heb je ze waarschijnlijk ook te nat gemaakt, nat deppen is wat andwers als licht bevochtigen.

Zelf nooit problemen gehad met Uggs reinigen (zowel de meer suede achtige Uggs zoals die jij aangeeft en de gewone leren), maar maak het ook nooit nat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 18:42

Mwah, uggs kunnen echt wel een paar keer flink nat worden zonder problemen. Heb mijne ooit in de stromende regen aangehad en ze waren echt doorweekt, maar die zijn ook prima opgedroogd uiteindelijk.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 18:44

Rebeccaa, heb je er dan na die stromende regen ook chemische dingen opgegooid zoals schoonmaakspul?

Is wel een verschil he, enkel water of water met nog wat anders erbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 18:57

Het lijkt me dat je de shampoo van ugg zelf moet kunnen gebruiken op je natte uggs. Waar is het anders voor. :+

Overigens heb ik er helemaal niks mee gedaan. Heb ze gewoon in de kast gegooid en een week later er weer uitgehaald.

vraagteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 18:59

Ik heb nog wel een paar nieuwe voor je... heb ze vorig jaar gekocht maar ze staan stof te happen in de kast. Nooit gedragen..... ;-)

kimbrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 19:03

Minimaal 2 dagen even geduld hebben! Sommige schoenen nemen het water veel meer op dan je in eerste instantie kunt zien en aangezien je je gewoon aan de wasaanwijzing hebt gehouden zou het niet mis moeten zijn gegaan :)

kimiwan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 11:55

Neonlight schreef:
Rebeccaa, heb je er dan na die stromende regen ook chemische dingen opgegooid zoals schoonmaakspul?

Is wel een verschil he, enkel water of water met nog wat anders erbij.

Op de gebruiksaanwijzing op het flesje met schoonmaak spul van uggs zelf werd duidelijk gesproken over handwas en afspoelen onder de kraan.. Ik heb met een sponsje gedept omdat ik mijn uggs een half jaar terug heb ingesprayd en het water er eerst dus zo weer afliep, ik heb ook alleen maar het schoonmaak spul van uggs zelf gebruikt en precies zoals op het flesje werd beschreven, de ene is ook weer erg mooi geworden maar de andere dus vlekkerig en donkerder terwijl ik precies hetzelfde heb gedaan bij beide schoenen