Vriendschap, ben ik nu zo raar...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Veulen84

Vriendschap, ben ik nu zo raar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 02:03

Ik weet nog niet zo goed wat ik met dit topic wil. Eigenlijk alleen maar een raar onbehagelijk gevoel wegschrijven. Of misschien hoop ik dat iemand zegt, "och zo raar ben je niet". Voel je dus vrij om zo te reageren als je wil <<) Mocht je me toevallig kennen zou ik graag willen dat je het respect hebt om het internet op het internet te laten.

Ik ben een mega loyaal mens. Voor mijn vrienden ga ik echt heel ver. Voor de paar mensen die ik echt al heeel lang ken zelfs nog verder. Mensen weten dat ook van mij. Ik ben de persoon die ze 's nachts bellen bij problemen, ik bewaar hun geheimen en geef advies. De meeste mensen zeggen dat ze goed weten wat ze aan me hebben en de meeste vriendschappen zijn van jaren. Elke vriendschap is voor mij ook anders. Met mijn beste vriendin die ik echt al 15 jaar ken is het meestal bv serieus. Weinig oppervlakkig veel diepte. Bij andere vrienden is het soms wat meer luchtig.

Vandaag had ik tot 2x toe een echt heel moeilijk moment. Niet met de vrienden, maar met mensen die er om heen staan. Ik weet niet of iets echt foet is, maar ineens voelt het heel raar.
De echtgenoot van mijn beste vriend verweet mij vandaag dat ik de reden was dat hij en haar nooit diepgaande gesprekken hadden. Omdat ze zulke gesprekken altijd met mij voert. Ik gaf als weerwoord dat ze altijd met elkaar konden praten, dat ik daar nooit tussen ging liggen. Maar het feit dat ik altijd bereikbaar ben voor haar zorgde ervoor dat ze met hem nooit haar problemen besprak.

Nu zocht ik daar verder nog niet zo veel achter. Het gesprek gaf een wat bittere nasmaak, maar verder niet.

Tot mij later vandaag werd verweten dat mijn luchtige houding, een vriendin tegen hield om tot succes te komen. Deze persoon vertelde dit aan mij, maar had het ook aan die vriendin gezegd. Deze vertelde het eerst aan mij (dan zit het haar dwars). En later vond die persoon ook nog maar is dat ze het aan mij moest zeggen. Natuurlijk houd ik niemand tegen om iets te bereiken. Maar mijn ambities liggen zeker niet op het zelfde vlak als die van betreffende vriendin. Dat weet ze en af en toe lokken we elkaar wel eens een stukje uit om iets van elkaars ambitie te proberen. Maar opnieuw werd mij dus voor de voeten gegooit dat door mijn aanwezigheid er iets fout loopt in andermans leven.

Maar doe ik het concept vriendschap nu echt zo fout? Moet ik meer afstand houden of wat?

sorry voor eventuele schrijffouten. Ik ben dyslectisch en heb geen goede spellingscotrole op mijn ipad.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 02:11

Ik snap niet zo goed dat je dit zo hoog zit.
Je vrienden zijn toch blij met je?
Als een echtgenoot dan jaloers is, zegt dat meer over hem/haar en de relatie dan dat het zegt over je vriendschap.
Ik zou dat dan ook met desbetreffende vriend/vriendin bespreken wat er nu gezegd is.
(Je schrijft vriend en vriendin door elkaar)

Waarom twijfel je of je meer afstand moet nemen? Vindt je jezelf zo heersend en dominant? Lijkt mij eerder iets wat al eerder bij jezelf is opgekomen?
Wat maakt dat je dat nu spannend vind?
Iedereen heeft zijn eigen verantwoordelijkheden.

bruintje123

Re: Vriendschap, ben ik nu zo raar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 02:16

Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen keuzes.

Het stelletje of ze met elkaar praten of niet.
Je vriendin die haar ambities niet najaagt.

Daar kun jij niet in de weg staan. Hun kiezen er voor dat ze vinden dat jij in de weg staat.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 02:22

Ik snap je frustratie wel.
Zelf had ik vorig jaar op een feest dat een partner van een gewone maar goede vriend woest vertrok.
Sloeg nergens op, bleek dus dat zij dacht dat ik met haar vent had gerotzooid.
Terwijl er nogal een leeftijdsverschil in zit, en hij niet een persoon is waar ik op val.
Onbegrijpelijk, zeker als je weet dat ik echt een held op sokken ben. :+
Het was gewoon iets met jong, blond en maat 36, dus het is een bedreiging ofzo.

Dus ik zou het bespreken met die vriend en vragen wat hij zegt of vind, en wat hij wil of je iets veranderd ja of nee.
Ik heb ook echt goede gesprekken met bepaalde vrienden, maar net als jij zou ik er nooit tussen gaan zitten.
Dit zou ik iig doen, maar dat is persoonlijk.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 02:32

Hannanas: Ik weet zelf ook niet waarom het me dwars zit. Behalve dan misschien het feit dat mijn redenatie vermogen met me op de loop gaat. Zijn mensen nog wel zo blij met een vriendschap als de mensen er omheen de vriendschap beu zijn? En moet er iets veranderen om te zorgen dat mensen dit gevoel niet krijgen? Misschien stap ik mijn verantwoordelijkheid wel voorbij?

Wat betreft het tweede. Nee ik ben niet dominant of heersend. Ik hou mijn koers en visie vaak voor mezelf. Het heeft 5 jaar geduurt voor ik vriendin 2 vertelde wat mijn ambities waren. Ze wist het heus wel, door de keuzes die ik maakte. Maar ik besprak het nooit met haar omdat ik haar werk en keuzes niet wilde beinvloeden.
De reden dat het nu in me opkomt is omdat blijkbaar vandaag meerdere mensen het moesten zeggen. Misschien als het verspreid was geweest over een grotere periode, was het me niet eens zo opgevallen. Had ik er een uurtje over gepuzzelt, had ik er nog iets over gezegd tegen de betreffende vriendin... Maar eigenlijk heb ik nu het gevoel dat het aan mij ligt.

Moonfish: dat is ook lekker. Ook prettig om dat zo te doen. Zo ver gaat het dan nog niet hier.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 03:30

Ja dat was errrrug leuk.
Niet dus, ik vond het zo erg en ik was zo teleurgesteld. -O-
Eindelijk voelde ik me na lange tijd weer mens na de breuk met mijn ex en een beetje zelfverzekerd, heb je dat gelijk. Weg vertrouwen.
Conclusie ik durfte amper nog met hem of een andere goede vriend te praten, want ja stel je voor dat he..
En ik was boos over hoe achterlijk mensen kunnen doen om letterlijk niks. :x

Lastig dit hoor.
Ik zou het er met die vriend eens over hebben, duidelijkheid scheppen in je hoofd.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 09:10

Die echtgenootvan vriend moet de schuld bij zichzelf zoeken en niet bij jou neerleggen. Gekke henkie..

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 09:20

Huh, hoe kan dat er in hemelsnaam voor zorgen dat zij niet kunnen praten en die ander niet tot succes kan komen? Laat je niet gek maken :(:)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 09:25

nou, het moet ook niet gekker worden om jou daar de schuld van te geven.
Dit zegt meer over die personen dan over jou.
Ik snap dat het moeilijk is, maar probeer je hier niets van aan te trekken.
Inderdaad afstand houden maar dan niet om de reden die jij geeft maar omdat die mensen jou iets verwijten wat nergens op slaat, dat noemen zich dan vrienden :( .

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:13

Als partners in een relatie niet of slecht met elkaar praten ligt dat aan hun.
Niet aan een buitenstaander.
Kan de 'boze' partner beter naar zichzelf kijken.

Hoe kan je ambities van een ander in de weg staan?
Werken jullie voor dezelfde werkgever?
Ik snap het niet. Als je hogerop wil zal je er zelf wat aan moeten doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:19

Je doet i.m.o niks verkeerd.
Mensen maken nog altijd hun eigen beslissingen. :j
Als ik die echtgenoot was, zou ik mezelf eens achter de oren gaan krabben.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:34

Dat heeft niets met jou te maken. zelfs als mensen dénken dat ze het over iemand anders hebben, hebben ze het nog steeds over zichzelf.
Naast je neer leggen dus :)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:43

Geryon schreef:
Huh, hoe kan dat er in hemelsnaam voor zorgen dat zij niet kunnen praten en die ander niet tot succes kan komen? Laat je niet gek maken :(:)

Precies dit. Als jouw vriend/vriendin diepgaande gesprekken met jou verkiest boven gesprekken met de echtgenoot, dan moeten ze toch eens goed rond de tafel gaan zitten. Ik ga er vanuit dat jij niet het alleenrecht op die gesprekken opeist, dus dat zegt meer over die relatie dan over jou. En wat betreft die ambities begrijp ik er helemaal niets van. Azen jullie op hetzelfde baantje? Hoe kunnen jouw ambities die van een ander is de weg staan?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:47

Dat klinkt alsof beide personen die iets aan/op te merken hadden om een of andere reden onzeker van je worden of zijn. Het is aan hen om daar wat aan te doen, niet aan jou.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:13

Die echtgenoot is zelf verantwoordelijk voor wat er besproken wordt in zijn huwelijk...

Als hij de diepgaande gesprekken ook wil voeren met zijn vrouw... Dan moet hij dat simpelweg bespreken met zijn vrouw... Ik vraag me serieus af waarom hij kwaad is op jou...

Blijf vriendelijk maar geef gewoon aan dat hij met zijn vrouw moet bespreken dat hij graag zou willen dat ze bepaalde zaken met hem bespreekt om samen tot een oplossing te kunnen komen. Maar dat jij als beste vriendin van zijn vrouw toch gewoon als vriendin er voor haar zal zijn en dus ook met haar belangrijke zaken bespreekt.

Mijn inziens mag een kan hij haar dat niet ontnemen... Misschien heeft zij wel een reden om het niet met hem te bespreken maar met jou. Misschien voelt ze zich niet gehoord door hem, misschhien bagitaliseerd hij voor haar gevoel het probleem etc. Het kan vanalles zijn, maar daar kan hij alleen achter komen door het met haar te bespreken. Boos worden op jou zal hem geen oplossing bieden en als ik jou was zou ik ook niet in gaan op een eventuele vraag waarom zaken met jou besproken worden en niet met hem.

Voor de rest moet je gewoon je gevoel volgen, er voor anderen zijn is een mooi iets! Niet stoppen met liefhebben en elkaar helpen omdat anderen je aan het twijfelen brengen...

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 13:30

Bedankt allemaal voor de berichtjes. Ik heb het vanmorgen nog even besproken met vriendin 2. Onder werktijd inderdaad. Ze was oprecht verbaast dat het me zo dwars zat, omdat het haar niet echt stoort. Eigenlijk eindigde ze ook een beetje met wat iemand anders hier Zei. Dat omdat ik zo sterk en onafhankelijk ben het lastig is om tegen me op te boxen en dat deze persoon dus wel vaker opmerkingen maakt over mij. Maar blijkbaar heb ik dat even niet opgepikt.

Die andere vriendin... Ik weet het niet. Denk dat ik het op de ene of de andere manier toch met d'r moet bespreken. Maar dan maar gewoon rechtstreeks.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:15

Mensen vinden het moeilijk om zichzelf de schuld te geven van dingen :) Het is altijd makkelijker om die bij een derde te leggen.

Dat niet kunnen praten in hun relatie ligt meer aan hen dan aan jou. Kennelijk zit er in hun relatie iets niet goed genoeg, wat maakt dat die vriendin eerder naar jou toestapt dan naar hem. Daar zal hij toch echt zelf aan moeten werken.