Mocht je me toevallig kennen zou ik graag willen dat je het respect hebt om het internet op het internet te laten. Ik ben een mega loyaal mens. Voor mijn vrienden ga ik echt heel ver. Voor de paar mensen die ik echt al heeel lang ken zelfs nog verder. Mensen weten dat ook van mij. Ik ben de persoon die ze 's nachts bellen bij problemen, ik bewaar hun geheimen en geef advies. De meeste mensen zeggen dat ze goed weten wat ze aan me hebben en de meeste vriendschappen zijn van jaren. Elke vriendschap is voor mij ook anders. Met mijn beste vriendin die ik echt al 15 jaar ken is het meestal bv serieus. Weinig oppervlakkig veel diepte. Bij andere vrienden is het soms wat meer luchtig.
Vandaag had ik tot 2x toe een echt heel moeilijk moment. Niet met de vrienden, maar met mensen die er om heen staan. Ik weet niet of iets echt foet is, maar ineens voelt het heel raar.
De echtgenoot van mijn beste vriend verweet mij vandaag dat ik de reden was dat hij en haar nooit diepgaande gesprekken hadden. Omdat ze zulke gesprekken altijd met mij voert. Ik gaf als weerwoord dat ze altijd met elkaar konden praten, dat ik daar nooit tussen ging liggen. Maar het feit dat ik altijd bereikbaar ben voor haar zorgde ervoor dat ze met hem nooit haar problemen besprak.
Nu zocht ik daar verder nog niet zo veel achter. Het gesprek gaf een wat bittere nasmaak, maar verder niet.
Tot mij later vandaag werd verweten dat mijn luchtige houding, een vriendin tegen hield om tot succes te komen. Deze persoon vertelde dit aan mij, maar had het ook aan die vriendin gezegd. Deze vertelde het eerst aan mij (dan zit het haar dwars). En later vond die persoon ook nog maar is dat ze het aan mij moest zeggen. Natuurlijk houd ik niemand tegen om iets te bereiken. Maar mijn ambities liggen zeker niet op het zelfde vlak als die van betreffende vriendin. Dat weet ze en af en toe lokken we elkaar wel eens een stukje uit om iets van elkaars ambitie te proberen. Maar opnieuw werd mij dus voor de voeten gegooit dat door mijn aanwezigheid er iets fout loopt in andermans leven.
Maar doe ik het concept vriendschap nu echt zo fout? Moet ik meer afstand houden of wat?
sorry voor eventuele schrijffouten. Ik ben dyslectisch en heb geen goede spellingscotrole op mijn ipad.
.