Ticket geboekt maar nooit ontvangen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pressent

Ticket geboekt maar nooit ontvangen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 20:19

Lieve Bokkers,

Ik heb momenteel een grote frustratie over een vliegticket dat bijna 2 maanden geleden geboekt is bij Nuhr air maar ik nooit ontvangen heb. Ik heb 23-11-2015 bij Nuhr air savonds een ticket proberen te boeken. Toen ik de boeking deed verscheen er na de betaling in beeld dat er geen stoelen meer beschikbaar waren en dus ook geen ticket mogelijk was. Mijn geld was inmiddels wel afgeboekt dus ik probeerde de klantenservice te bellen maar kon deze niet bereiken. Ik ging ervanuit dat het geld terug gestort zou worden maar belde toch de volgende ochtend de klantenservice om te vragen wanneer dit zou zijn. Echter vertelde de vrouw van de klantenservice mij dat het ticket wel geboekt was, deze heeft ze mij toen direct toe gezonden maar inmiddels had ik al een ander ticket geboekt want ik zou die avond al vliegen. Nu wil ik graag mijn geld terug omdat ik het ticket niet ontvangen heb in mijn mail (tot de vrouw van de kantenservice hem toe zond en ik al een nieuw ticket geboekt had) en daarnaast ook omdat er in het scherm naar voren kwam dat er geen stoelen meer beschikbaar waren.

Ik heb hierover gemailt, hierop kreeg ik geen reactie. Toen heb ik nog een keer de klantenservice gebeld. Deze vertelde mij dat alles wat zij konden doen was een notitie maken en ze raadde mij aan opnieuw te mailen. Dit is daarna nog 3x gebeurd en ik heb tot op vandaag geen antwoord gekregen.

Heeft iemand tips voor mij over deze zaak en wat ik hier aan zou kunnen doen?

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:01

NM -> LZP

secricible

Re: Ticket geboekt maar nooit ontvangen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:07

je had iig beter het geld kunnen storneren, denk dat je daar nu te laat mee bent maar de moeite waard om uit te proberen...

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:17

Ik lees op internet meer klachten over deze maatschappij, je bent niet de enige.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:24

Maar je hebt het ticket dus de volgende dag wel gekregen?

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 11:26

Hmmm vervelende situatie.
Ik had denk ik nog geen nieuw ticket geboekt tot dat ik ze had bereikt...want zij hebben jou alsnog het ticket op tijd gestuurd en kunnen het nu afdoen als storing in het systeem. Jij hebt zelf dat andere ticket geboekt voordat zij een kans hebben gekregen om het op te lossen. ( ik werk zelf in toerisme en als onze gasten ons niet eerst de kans geven om het op te lossen doen wij daar niks meer mee en is het pech ) daar heb je nu niks meer aan. Ik hoop dat ze loyaal zijn en dat je je geld terug krijgt.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:11

secricible schreef:
je had iig beter het geld kunnen storneren, denk dat je daar nu te laat mee bent maar de moeite waard om uit te proberen...

storneren kan alleen bij een automatische incasso.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:12

klopt, en daar ging ik vanuit omdat er stond dat het "was afgeboekt" maar realiseer me nu dat dat natuurlijk helemaal niet zo hoeft te zijn dat het met een machtiging is gegaan...

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 13:29

Ik heb het ticket via ideal betaald.. Ja het probleem was ook dat ik de volgende dag zou vliegen dus niet echt de tijd had om af te wachten tot ik ze zou bereiken..

Het ticket werd mij inderdaad wel opgestuurd toen ik belde.. Maar toen had ik er dus niks meer aan..

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 13:36

pressent schreef:
Ik heb het ticket via ideal betaald.. Ja het probleem was ook dat ik de volgende dag zou vliegen dus niet echt de tijd had om af te wachten tot ik ze zou bereiken..

Klinkt misschien heel banketstaaf, maar dat is jouw probleem, niet die van de luchtvaartmaatschappij...
Ik ben het eens met bloementje3. Hopelijk zijn ze loyaal en kunnen ze nog iets voor je betekenen.
En wellicht de volgende keer eerst even Google raadplegen om te kijken wat de ervaringen van anderen zijn.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 13:40

Je hebt de ticket toch gekregen? Dat je hem niet hebt gebruikt is hun probleem toch niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 13:43

pressent schreef:

Het ticket werd mij inderdaad wel opgestuurd toen ik belde.. Maar toen had ik er dus niks meer aan..

Tja heel bot gezegd maar zij kunnen er niks aan doen dat jij écht heel last minute je ticket pas regelt.. Wat daar dan ook de reden van mocht zijn, je hebt ze niet de kans gegeven om de fout te herstellen.. Met wat mazzel krijg je een (deel) van je geld terug, maar als je het niet terug krijgt zou ik ook niet heel vreemd opkijken..

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 13:45

Eigen schuld. En vind je nu zelf ook net dat je hier laat mee komt?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 13:49

Je hebt een ticket gekocht, die heb je (na een telefoontje) ontvangen en je hebt hem vervolgens niet gebruikt... denk dat je niet veel kunt in dit geval.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 13:51

Wat maakt het nou uit of je je ticket heel laat boekt? Als het bedrijf die tickets nog verkoopt wat is daar dan mis mee? Staat er iets in de voorwaarden over wanneer je je ticket toegezonden krijgt? Als ik zo kort dag een vlucht boek bel ik vaak de maatschappij en regel het via de telefoon. Ik vrees alleen dat je naar je ticket kan fluiten.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 13:53

Als je naar het vliegveld gaat en je passpoort scanned komt automatisch je boarding pass eruit
Ik vlieg heel regelmatig en ze sturen mij ook geen e ticket meer

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 13:56

Titel van je topic klopt ook niet trouwens

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 14:29

Ik snap jullie ook inderdaad, maar het ging mij meer om de melding die ik kreeg bij het boeken dat het ticket niet geboekt kon worden omdat er geen stoelen meer waren. Wanneer ik zo'n melding krijg dan mag ik er toch van uit gaan dat het boeken niet gelukt is?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 14:32

Dat is idd wel een beetje vreemd ja. Dus dan zou je misschien aan de hand daarvan nog kunnen proberen het te verhalen?

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 14:36

Dat heb ik dus ook aan de telefoon aangegeven de volgende dag en deze mevrouw verwees mij naar het email adres van het servicecentre omdat deze via telefoon niet te bereiken zijn, deze heb ik toen gelijk een uitgebreide mail gestuurd met de situatie, in een automatisch antwoord kreeg ik terug dat ik binnen 6 weken een reactie zou krijgen maar deze heb ik dus nooit gehad.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 14:38

Misschien kun je eens contact opnemen met een juridisch loket oid? Wellicht kunnen die je antwoord geven?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 14:49

Ik denk dat je hier verder niets mee kunt, het is je eigen 'fout'. Misschien heb je wel een ticket voor de laatst beschikbare stoel geboekt? Dan is het logisch dat het daarna niet meer mogelijk is om een ticket te boeken. :)

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 16:21

xCarpediem schreef:
Ik denk dat je hier verder niets mee kunt, het is je eigen 'fout'. Misschien heb je wel een ticket voor de laatst beschikbare stoel geboekt? Dan is het logisch dat het daarna niet meer mogelijk is om een ticket te boeken. :)

Of tegelijk met iemand de laatste stoel geboekt en dat diegene dan toch de betaling niet heeft afgerond oid.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 09:03

Er wordt eerst een boeking gedaan voor het betalen, anders kom je ook niet op de betaal site terecht dus ik denk niet dat je hier nog iets aan kan doen.