Zorgtoeslag.nl trap er niet in.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tiwi1969

Zorgtoeslag.nl trap er niet in.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 17:22

Mijn zoon, scholier van net 18, heeft zorgtoeslag aangevraagd via Internet.

Helaas is hij daarbij op de website Zorgtoeslag.nl gestuit en heeft daar (in de veronderstelling dat dit de website was van de overheid en dat het normaal is om te betalen voor de aanvraag) zijn zorgtoeslag aangevraagd.

Nu wordt hij geconfronteerd met een rekening van 29,50 aan bemiddelingskosten voor iets wat je makkelijk gratis kan aanvragen bij de Belastingdienst.
Voor een scholier met Stufi en een zo nu en dan wat werk ernaast is dit veel geld en de zorgtoeslag krijgen ze niet voor niets.

Mijn indruk is dat deze website erop uit is om onwetende mensen geld uit de zak te kloppen voor een onnodige dienst door met advertenties op Google eerder uit de zoekmachine te komen dan de website van de Belastingdienst.

Op de website wordt aangegeven dat ze bemiddelen, maar niet dat er ook gratis bij de belastingdienst zorgtoeslag kan worden aangevraagd.

Ik hoef geen medelijden, maar ben wel benieuwd of er meer mensen zijn die hier ook in zijn getrapt.

Wat ik wil met dit topic: zoveel mogelijk mensen waarschuwen tegen de praktijken van deze website!

Anoniem

Re: Zorgtoeslag.nl trap er niet in.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 17:27

Afbeelding

Ts ik weet niet hoe lang geleden het is maar zo te zien kan je zoon onder de rekening uit! Maar naar is het wel..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 17:29

Dergelijke sites heb je ook voor het aanvragen van je autotheorie helaas.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 17:30

Helaas hij heeft het al in November aangevraagd.

Ik om er nu pas achter omdat er een aanmaning bij de post zat. Hij had zijn spaarrekening ingevuld i.p.v. zijn banknummer en daar kunnen ze niet van incasseren.

Telefoon nemen ze gewoon niet op, bandje met alle medewerkers in gesprek en daarna blijft de telefoon overgaan tot je een ons weegt.
Heb wel een email gestuurd dat wij niet van plan zijn om te betalen, ben benieuwd of ze een antwoord sturen.

Ze hebben wel een gelieerde website met daarop de uitleg waarom het geen volgens hun geen oplichting is....

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 17:34

staat wel heel duidelijk op hun site vermeld..

gelukkig is dit een relatief goedkope les voor je zoon TS..
altijd goed kijken met wie je te maken hebt, voor je online zomaar dingen invult..

het is een dienst die geleverd wordt en daarvoor betaal je eigenlijk altijd wel

Citaat:
Zorgtoeslag.nl is altijd bereid om u te helpen met het invullen van de gegevens. Stuurt u gerust een mailtje of neem telefonisch contact met ons op. Zodra u de aanvraag bij ons indient, ontvangt u een bevestigingsmail. Onze deskundigen nemen uw aanvraag vervolgens door, zodat u de maximale zorgtoeslag ontvangt die past bij uw situatie. Het kan zijn dat onze experts contact met u opnemen wanneer zij vragen of advies hebben naar aanleiding van uw aanvraag. Voor deze service betaalt u slechts € 29,50. U ontvangt binnen zes tot acht weken nadat wij de aanvraag hebben verwerkt, per post bericht van de Belastingdienst. De Belastingdienst kent de zorgtoeslag aan u toe en betaalt deze uit.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 17:36

Het is ook geen oplichting (wel een slimme zet van hun) en ze mogen dit gewoon zo doen.
Je bent dan ook verplicht te betalen als zij de opdracht netjes hebben uitgevoerd.

Net zoals met je belastingaangifte.... 1000en mensen schakelen een boekhouder in;
ook als je er op googled komen deze als eerste naar boven.
En dat terwijl je gewoon gratis je papieren kan laten invullen door de belastingdienst.

evelien_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 17:37

Goeie waarschuwing. Zullen er echt genoeg intrappen die het voor de eerste keer aanvragen en zo worden zij lekker slapend rijk van een dienst die gewoon gratis is bij de belastingdienst. Maar ik vraag me dan ook af of dit wel legaal is? anders had de belastingdienst zelf ook wel een betaaltarief ingesteld.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 17:38

elenaMM77 schreef:
het is een dienst die geleverd wordt en daarvoor betaal je eigenlijk altijd wel

Volgens mij is het gewoon laffe misleiding? Zelfs als het juridisch niet verboden is, blijft het moreel gewoon een flauwe manier van geld innen voor niks nuttigs.
Snap niet dat mensen die onzin nog gaan overgieten met een sausje redelijkheid.

Ik vind er ook niks 'slims' aan eigenlijk.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 17:44

Er zijn genoeg bedrijven die verdienen aan informatie die normaal gewoon gratis te verkrijgen is.
Ik snap dat dit heel vervelend is, helemaal als je ter goede trouw bent.

Het is wettelijk niet verboden zolang ze maar aangegeven dat ze niet de officiële organisatie zijn.

bv bij het RDW kun je gratis autogegevens inzien op kenteken, ook of de kilometerstand logisch is.
Heel veel bedrijven en apps vragen daar gewoon geld voor, terwijl ze dezelfde info geven.
En ja dat mogen ze.

In de winkel betaal je ook voor een fles water en zeggen ze ook niet dat je het veel goedkoper uit je eigen kraan kan halen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 17:53

Ik denk dat dit inderdaad een geval van pech is. Als er op de site vermeld staat dat zij €29,50 aan servicekosten vragen, kun je daar moeilijk onderuit komen. Het staat vermeld op de site dus het zijn geen kosten die ze achteraf pas aan jullie kenbaar maken. Wat dat betreft ligt de 'fout' dus wel degelijk bij je zoon en kan het bedrijf niet vrij weinig mee. Laat het een goede les zijn voor de volgende keer.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 18:00

Tja helaas pindakaas, een leer voor je zoon denk ik... Ik vind het wel bizar dat er blijkbaar zoveel mensen in trappen want deze site bestaat al heel lang.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 18:12

Ik vind dat je niet de website de schuld kan geven. Het staat duidelijk op die site vermeld. In het vervolg beter lezen voordat je snel je gegevens neergooit.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 18:15

Tuurlijk kun je de site de schuld wel geven. Ze doen dit bewust hoor :) Het blijft gewoon een laffe manier van doen, en ik vind het bizar dat dergelijk gedrag zo normaal gevonden wordt?
Gaat lekker met de normen-en-waarden :)

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 18:16

Goed dat je waarschuwt!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 18:17

Ik vind het niet normaal; maar er is helaas niets aan te doen.
Deze site (en anderen) zijn al eens besproken bij Radar/Kassa en er was wettelijk niets tegen ze te beginnen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 18:24

Ze doen het inderdaad bewust... zo zijn ze er ook als de kippen bij om 49 euro van je rekening af te halen voor het afmelden voor zorgtoeslag... heel handig van ze, want ze weten dat mensen die zich afmelden van de zorgtoeslag blijkbaar geld zat hebben.
Maar ze liften gewoon mee met de officiële belasting website, legio mensen trappen er in.
Als je binnen 8 dagen meldt dat je niet met ze in zee gaat (per e-mail, niet bellen want ze nemen nooit op) kun je nog van ze af komen. Ze beantwoorden namelijk wel e-mails en zo heb ik al eens kunnen voorkomen dat ze 49 euro voor afmelden zorgtoeslag konden incasseren.
Zet er in die e-mail dan bij dat je per abuis aan had genomen dat ze onderdeel van de officiële belastingsite waren en nu blijkt dat ze dat niet zijn, je geen gebruik meer wenst te maken van hun diensten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 18:25

Brainless schreef:
Ik vind het niet normaal; maar er is helaas niets aan te doen.

En dat fatalisme ben ik ook zat. Laten we beginnen door elke keer dat zoiets langskomt niet te zeggen dat het 'slim' is, of handig gedaan, of dat het ook wel een beetje eigen schuld is, of... Het begint namelijk gewoon met benoemen - zelfs als de wet nog niet veranderd kan worden, dan kunnen we toch op z'n minst beginnen met laten weten dat iedereen die op deze manier geld verdient gewoon laf bezig is. Gewoon niet meer verdedigen.

Want pas als we dit soort acties laf en misleidend vinden, komen er uiteindelijk ook wetten om het te verbieden. En iedere keer dat iemand excuses voor ze verzint ('mensen moeten gewoon goed opletten') draag je bij aan het in stand houden van dit soort onzin (die ons als maatschappij uiteindelijk vooral kost, aan verspilde tijd en ergernis.)

Dit soort dingen zijn niet ok, ook niet als ze juridisch nog door de mazen glippen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 18:30

Ehhhh ik verdedig ze absoluut niet.
Ben er zelf persoonlijk mee bezig geweest, (niet voor mij gelukkig, maar niet minder triest) dat heeft alleen geleid tot hele hoge kosten (en alsnog moeten betalen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 18:41

Waarschuwingstopics zijn op deze manier niet toegestaan op Bokt. Het staat je vrij om je ervaringen in een nieuw topic op een neutrale manier wederom te plaatsen.
Hierbij een link naar wiki waar je de handvaten kunt vinden: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Negatieve_ervaringen
Hierbij een slotje.