Dagindeling bruiloft

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rudina

Dagindeling bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 14:50

Hey lieve bokkers,

Ik zal vooraf mijn verhaal zo kort mogelijk houden.
1 augustus 2015 waren wij 10 jaar samen, deze dag wouden wij heel graag trouwen maar omdat wij een halfjaar daarvoor ons huis hadden gekocht waar de nodige klussen aan verricht moesten worden hadden wij geen budget voor een mooie bruiloft.
1 augustus was voor ons de symbolische dag, deze dag hebben wij een trouwreportage gedaan. 2 augustus hadden wij een feest thuis georganiseerd en 3 augustus zijn wij op een maandag ochtend voor de wet getrouwd.
Dit viel achteraf allemaal erg tegen, de dag die voor ons speciaal zou moeten zijn stond in de teken van de foto's en de gehele dag waren wij opgescheept met de fotografe waar niet echt een klik mee was.
Het feest thuis was oke, maar wij hadden ons verkeken op al het werk in de ochtend stonden wij al vroeg hapjes klaar te maken en tijdens het feest was het ook rennen en vliegen.

25 augustus kreeg ik zomaar uit het niks testdrang, ik voelde mij zwanger, was hartstikke moe en had nog wat meer kwaaltjes die op een zwangerschap konden duiden.
En ja hoor, een dikke knaller van een test dit maakte de bruiloft ineens ook een stuk bijzonderder!
22 september was ik 8 weken en 1 dag ik was erg benieuwd of alles wel goed ging, of de baby op de goede plek zat en of het er misschien niet 2 zouden zijn?
Dus wij hadden een echo geboekt bij een echocentrum, hier zagen wij voor het eerst ons kindje.
Het hartje klopte goed, en alles zag er keurig uit er was nog maar 3% kans dat er nu nog wat fout zou kunnen gaan. Wat een fijn gevoel!
6 oktober hadden wij de termijn echo, en ik zag meteen dat het niet goed was het kindje was niet bewegelijk en het gezicht van de verloskundige sprak boekdelen.
Ik had een missed abortion en op 25 was de mini 'bevalling' het was niet meer mogelijk om überhaupt fijn terug te kijken op de bruiloft.

Op facebook kwam er regelmatig een actie op mijn tijdlijn voorbij waarmee je een bruiloft kon winnen, ik had steeds zo iets van tja jammer wij zijn net getrouwd.
Tot ik op een ochtend toch mijn stoute schoenen had aangetrokken, en mijn verhaal had gedaan.
Normaal vind ik het vreselijk als mensen hun hele leven bij zo'n actie op facebook online gooien maar ik moest dit nu gewoon doen.
We zaten nog maar een net een paar minuten in het nieuwe jaar en ik kreeg bericht dat wij de winnaars waren, dit zag ik niet aankomen er deden ook zulke leuke stelletjes mee.
Ik heb de hele nacht lopen shaken en kon de slaap niet meer vatten.

Gister waren wij op de trouwlocatie, het was er prachtig!
De eigenaren waren ook super vriendelijk, zijn vrouw is de fotografe en daar was ook meteen een goede klik mee.
Wij hebben de locatie voor een dag gewonnen, de fotografe en de trouwauto.
Het eten en drinken komt voor onze eigen rekening, hun zijn echter niet de beroerdste om mee te denken of dingen te regelen met eventuele zakenpartners.

Nu willen hun alleen zo snel mogelijk de tijden en de datum weten maar ik heb eerlijk gezegd niet zoveel verstand van hoe zo'n dag precies verloopt.
Ik zat zelf te denken om de kapster bij mij thuis te laten komen dit ivm proefkapsel gezien de locatie op een uur rijden is vanaf ons.
Daarna met onze ouders en goede vrienden de locatie versieren, vervolgens de bruidsreportage.
Dan de ceremonie in de kerk en daar op aansluitend de receptie.
Wij willen vervolgens met zijn tweeën ergens gaan dineren en de huwelijksnacht door brengen in een hotel in de buurt.

Hun laten ons vrij met wat wij doen zoals een receptie, of eventueel een feest nu zijn wij beiden niet van die feestbeesten dus kiezen wij voor een receptie dit mocht elders maar ook op hun terrein wij kiezen voor dit laatste.
Wie of wat wij precies voor de ceremonie moeten regelen weet ik ook niet, ik weet in ieder geval dat ik mij weg wil laten geven door mijn vader en mijn man en ik willen elkaar een huwelijksbelofte voorlezen.
Wat ons betreft hoeven familie en vrienden geen zegje te doen, mijn moeder had bijvoorbeeld op ons feest 2 augustus een toespraak gedaan en daar kwamen dingen in terug dat ik dacht mam dit gaat niet iedereen wat aan..
Hoe laat vinden deze ceremonies doorgaans plaats en hoelang duurt dit gemiddeld?

Verder zit er dus een trouwauto bij, ik kan niet bedenken waar wij dit voor nodig hebben gezien alles op een locatie plaats vind en wij zelf op een uur rijden wonen. Misschien leuk voor de foto's?

Wie kan mij wat opheldering geven? Leuke tips zijn ook heel erg welkom!

Daihyo

Re: Dagindeling bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 14:55

Ik kan je geen adviezen geven, maar wil je wel van harte feliciteren en gelukwensen. Dat hebben jullie wel verdiend na het afgelopen jaar. Maak er een mooie dag van!

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 14:59

Dank je wat lief Amanda!

Excuses trouwens mocht het er allemaal wat onduidelijk staan, maar ik had al 3x uitgebreid geschreven en telkens bij het verzenden ging er iets fout. :+

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 15:06

Ten eerste gefeliciteerd!

Het mooie van een huwelijk plannen is dat je het precies zo kan doen als je zelf wil. Ik zou persoonlijk de ceremonie niet te lang doen. Half uurtje ofzo. Ook zou ik het versieren van de locatie niet zelf doen, maar overlaten aan je CM/vrienden oid. Omdat jullie al getrouwd zijn officieel (toch?) hoef je niet meer voor de Burgelijke stand te trouwen en kan je dus ook een bevriend iemand jullie laten trouwen bijvoorbeeld.

Hoe je het daarna wil met taart, receptie is helemaal aan jezelf. Je kan het zo gek maken als je zelf wil.

Wij hadden eerst fotoshoot, zijn om 16u getrouwd. daarna taart en champagne. daarna diner met beide gezinnen, getuigen ed en daarna hadden we een groot feest.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 15:38

Mijn trouwdag (26 juni 2015) zag er als volgt uit:

Ik heb thuis geslapen en na het ontbijt samen zijn wij naar ons ouderlijk huis gegaan om ons daar voor te bereiden.
7:30: bij ouders
8.30: kapper aan huis
9.30: visagiste komt
11.00: jurk aan
12.00: man komt mij ophalen, foto's maken (ringen niet vergeten, haha :) )
15.00: op de trouwlocatie, alle daggasten + geïnteresseerden. Duurde 45 minuten.
16.30: aankomst feestlocatie, borrel+taart met daggasten (26)
17.30: diner
19.30: opfrismoment
20.00: start feestavond met 140 gasten
1.00: einde

Mijn tweelingzus was mijn ceremoniemeester en heeft alle regeldingetjes uit handen genomen. Dus op de dag zelf kon ik gewoon achterover leunen en genieten :)) Ze is ook mee geweest met foto's maken en heeft met de mensen op de locaties geregeld dat alles vlot verliep. Ik vond het heel fijn om zo'n aanspreekpunt te hebben, en ook word je dan niet telkens gestoord door gasten met nutteloze vragen.

En ik heb ook heel veel aan Pinterest gehad voor ideeën rondom de bruiloft! Heerlijk!

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 16:19

Gefeliciteerd!

Ik ben nooit getrouwd, dus ervaring met een eigen dagindeling heb ik niet :+
Van hoe laat tot hoe laat hebben jullie de locatie? En hebben jullie ook al een datum bedacht?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 17:48

Onze indeling was als volgt:
9:30 kapper + make-up bij mijn ouders
12:00 daggasten arriveren bij mijn ouders
12:15 bruidegom arriveert bij mijn ouders, daar met de daggasten nog broodjes gegeten (lunch)
13:20 aankomst koets
13:45 ceremonie
14:30-16:30 foto's maken
16:30 Proosten + bruidstaart
18:00 aankomst avondgasten
18:30 BBQ werd aangestoken

Wij hadden het feest thuis, in klein gezelschap, 40 gasten. Je zegt dat je geen feestbeest bent, misschien dat dit dan wel een mooi alternatief is, met alleen de mensen waar je echt close mee bent. Wij vonden het echt heel fijn, hadden voor iedereen tijd, heerlijk gekletst, gelachen, gegeten en gedronken. Dansen werd er bij ons niet gedaan. :D

Ik zou zeggen, kom gezellig in het topic [HK] ♥ Van jurk tot zoen, trouwen is wat wij gaan doen! ♥ #6 meekletsen. Genoeg ideeen daar!

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 18:29

Bedankt voor jullie dag planning, leuk om te lezen! :)

Ik denk dat het bij ons ongeveer zo zal zijn

08:00 kapster thuis (make-up doe ik zelf)
09:00 aanrijden
10:00 helpen met de aankleding en versiering
11:45 omkleden
12:00 foto's
13:30 ceremonie
14:00 / 14:15 receptie die ongeveer 2/3 uur zal duren
eerst de taart aansnijden, verder zullen wij een catering inhuren voor de hapjes.
Drank halen wij zelf allemaal denk dat dit selfservice wordt maar hun hadden evt. oppas die ze voor serveren konden inzetten dus dat is misschien ook wel een fijne optie.

Als de receptie afgelopen is willen wij met zijn 2 ergens gaan dineren, samen gewoon nagenieten van de dag. En daarna onze weg vervolgen naar het hotel. :)

Weet alleen nog steeds niet echt wat we met de trouwauto aan moeten haha misschien leuk accessoire voor de foto's.
Uitnodigingen zit ik ook over te piekeren wat zetten we er op, wij gaan weer trouwen? :+
Er komen nu wel meer mensen.

Verder willen wij echt voor de kerk gaan trouwen dus moeten we even uitzoeken hoe dat precies zit. De locatie is ook een kerk.

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 18:35

misschien hele domme opmerking maar heb geen leuke bruidmeiden. die kunnen ook iets voor je betekenen. Ik was met nog 2 meide bruidsmeid bij me vriendin op de bruiloft. Mocht zelf onze jurk kopen enige vereiste was de kleur. en wij hebben de bruid toen werk uit handen genomen

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 18:58

Mijn beste vriendin is wel de getuige, dus ook wel een beetje mijn 'bruidsmeisje' haar laat ik ook om 10 uur op de locatie komen haar behulpzame ouders zullen er dan ook wel bij zijn, verder is een vriend de getuige van mijn man die komt ook eerder en onze ouders dus op de locatie hebben we gelukkig meerdere handen.
Maar dingen regelen wil ik vooral allemaal zelf doen, vind het altijd wel prettig om de regie in handen te hebben anders zou iets misschien niet helemaal na wens zijn bijvoorbeeld.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 19:14

Gefeliciteerd met je prijs!

Ik ben zelf werkzaam in deze branche, kan de gastvrouw of heer van deze locatie je niet verder informeren en inspireren betreft de indeling van jullie dag?

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 19:27

Lijkt mij een gaaf beroep Jorisdy!

Ze hebben de locatie nu voor 5 jaar gehuurd, voor ze het eventueel over zullen kopen.
Voor hun was dit ook nog allemaal nieuw vandaar dat ze deze actie hadden, onze foto's zullen uiteindelijk ook gebruikt worden voor promotie.
Maar ze zijn wel bereid om met ons mee te denken, ze hebben zakenrelaties waar ze het een en ander mee kunnen bespreken.
Wij zouden het zelfs uit handen kunnen geven aan hun dat ze alles regelen, en ons na afloop een factuur toe sturen.
Als ze dingen zullen regelen zullen ze dat natuurlijk van te voren wel met ons doornemen maar ik ben iemand die snel toe hapt omdat iemand moeite ervoor doet en dan ben ik er misschien achteraf helemaal niet tevreden over. Vandaar dat ik alles zelf graag allemaal wil gaan regelen, maar voor sommige dingen weet ik gewoon niet waar ik moet beginnen met zoeken.
Ben nu bezig met het zoeken van een pastoor, kosten hier van, iemand die het überhaupt bereid is mijn man is bijvoorbeeld katholiek en ik niks.
Kwam net wel op een site uit deze man heet P edro, maar ik schrok nog al van het prijsje wat er bij stond en denk dat ik beter bij een pastoor terecht kan die al werkzaam is in die woonplaats en er voor in is om in een andere kerk ons te verbinden.