Bokkers met ADHD, Hoe gaan jullie er mee om?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gerdjee

Bokkers met ADHD, Hoe gaan jullie er mee om?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 23:40

Haaaii :wave:

Ik ben altijd al een beetje energieker dan de rest geweest en altijd heel erg snel afgeleid :Y) Ik kreeg in de brugklas de diagnose ADHD en nu ik 17 jaar ben heb ik eindelijk medicijnen gevonden die voor mij vrij goed werken :D Ik heb mezelf veel beter onder controle en het is niet zo'n enorme warboel in mijn hoofd. Wel is huiswerk maken of leren voor school nog steeds vrij onmogelijk voor mij... Ik probeer zoveel mogelijk in de les te doen en goed op te letten want ik weet van mezelf dat ik thuis toch niks doe. helaas ben ik daardoor in havo 4 blijven zitten en ben ik overgestapt naar vmbo zodat ik niet nog 2 jaar op de middelbare school hoef te zitten aangezien ik nu al 17 ben. Nog steeds leer ik niet maar op het vmbo heeft dat gelukkig geen invloed op mijn cijfers want die zijn gigantisch hoog _/-\o_ Maar ja nu heb ik morgen een presentatie en ik hoor nu dus die presentatie te maken maar in plaats daarvan maak ik een topic op bokt :+ lekker logisch weer..

Ik ben benieuwd hoe de bokkers met ADHD er mee om gaan en wat voor hen het beste helpt :) Misschien kunnen we tips en ervaringen met elkaar delen :D

ik hoop trouwens dat dit topic hier goed staat :')

Gerdjee

Re: Bokkers met ADHD, Hoe gaan jullie er mee om?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 19:19

niemand?

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:41

Visolie! Echt hele goede visolie slikken(niet van de Kruitvat).

Opgeruimd huis, opgeruimde kamer (hoewel dat voor ADD-ers echt lastig is), maar dat zorgt voor een opgeruimd hoofd. Verder liggen overal in huis verspreid lijstjes met dingen die ik niet moet vergeten.
Structuur in mijn dag, structuur in mijn dagelijkse ritme(/rituelen), hardlopen (om mijn energie om te zetten), en planningen maken.

Wat bij mij bij concentratie ook erg goed hielp, was om je te dwingen alles uit te zetten en op je computer of telefoon een alarm te zetten van 5 minuten. In die vijf minuten doe je ALLEEN je presentatie. Zonder afleiding. Meestal is het namelijk het probleem van het beginnen. Als je eenmaal begonnen bent, is de rest peanuts.

Succes!

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 14:02

Dat zijn echt ontzettend fijne tips! vooral dat laatste is echt een goed idee :D

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 00:31