Bokkers die niet meer in het paardenwereldje zitten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Bokkers die niet meer in het paardenwereldje zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:05

Maar hier gewoon zijn voor de gezelligheid? :D

Ik rijd inmiddels al 1,5 jaar niet meer en heb het nu ook veel te druk met mijn studie. Maar stoppen met Bokt? Mooi niet! :))

Ben eigenlijk opzoek naar andere Bokkers om een gezellig kletstopic te vormen die ook niet meer in het paardenwereldje zitten. Zit je dat wel dan mag je je natuurlijk ook melden! :D

Ik zoek eigenlijk gewoon de gezelligheid _O- :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-01-16 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunshinee

Re: Bokkers die niet meer in het paardenwereldje zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:06

Ik zit wel in het paardenwereldje maar kletsen vind ik altijd leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:07

Hier hetzelfde! Ben bijna 3 jaar geleden verhuisd naar Utrecht en heb toen in de eerste instantie nog wel wat gereden, ongeveer een jaartje, maar ben nu denk ik ook rond de anderhalf jaar volledig gestopt. Kijk af en toe wel rond op de Boktmarkt voor een bijrijdpaard maar dan bedenk ik dat ik daar eigenlijk gewoon totaal geen tijd voor heb en dan geef ik het weer op :))

Hier dus ook bokt voor de gezelligheid, vooral omdat ik het een gezellig forum vind :)

Kimmetjee07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:08

Ik ben nu bijna 2 jaar koos paardrijd loos en zit hier idd ook voor de gezelligheid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:09

Jaaaa welkom welkom *\o/*

Haha @Emma ik heb zooo hetzelfde, altijd kijken en dan je bedenken waar je de tijd vandaan moet halen. :')

Iloveiswan

Re: Bokkers die niet meer in het paardenwereldje zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:11

Hier nu ook al 1,5 geen paard meer gereden. Maar half jaar geleden nog wel een jaar lang stage gelopen op een springstal.

Nu alleen nog maar vrijwilligerswerk op een manege tijdens wedstrijden. Helaas vind het wel heel jammer

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:11

ik zit ook al een aantal jaren niet meer in de paarden. Ik kreeg lichamelijke problemen en toen mijn laatste paard ingeslapen moest worden ben ik er helemaal mee gestopt. En nu jaren later (dit was in 2007 geloof ik ) zou ik het niet eens meer kunnen bekostigen..
ik kijk nog wel dagelijks een beetje rond op bokt. Maar post eigenlijk bijna niet meer en als ik post is het in niet paard gerelateerde topics..

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:13

Jep, ik meld me ook! Heb tot 2 jaar terug altijd veel gereden, maar wegens omstandigheden moeten stoppen. Wel veel stage's gelopen op stallen etc, maar ik wil graag de economische kant op. Ik zit nu voornamelijk op bokt voor de gezellige topics. :)

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:13

Missen jullie het niet enorm?

Kimmetjee07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:16

Sunshinee schreef:

Heel wisselend bij mij.
Zoals hierboven er al meerdere zeggen: Weinig tijd. Dus geen tijd er over natedenken.
Maar als de periodes weer rustig zijn, dan is dat gemis er wel weer wat meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:17

Kimmetjee07 schreef:
Sunshinee schreef:

Heel wisselend bij mij.
Zoals hierboven er al meerdere zeggen: Weinig tijd. Dus geen tijd er over natedenken.
Maar als de periodes weer rustig zijn, dan is dat gemis er wel weer wat meer.

Jup precies dit! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:17

Hier ook! Of nuja een tijdelijke stop hoop ik. Verhuist van het hoge noorden naar de zuiderburen. En besloten paardlief te laten staan in Nederland op zijn oude plekje. Hij heeft het daar enorm naar zijn zin en ik had nooit beter voor hem kunnen zorgen dan dat er nu gebeurt.

Mis het wel maar weet nog niet hoe ik het ga aanpakken. Twee paarden financieel onderhouden wil ik niet. Ik ben te fanatiek voor een manege, en heb de tijd niet voor een bijrijdpaard. Ook omdat ik vooral mijn paard mis, niet paarden in het algemeen.

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:18

Ja hier!

Ik ben een paar jaar terug gestopt met rijden en wil telkens weer beginnen, maar moet zeggen dat nu ik +-32 uur werk per week ik erg weinig energie over heb savonds om nog ergens heen te gaan.
Verder het geld voor een eigen paard heb ik helaas niet en hier in de buurt is een bijrijdpaard moeilijk te vinden helaas.

Of ik het mis, ja eigenlijk wel. Ik vind het enorme ontspanning maar zolang ik het 'druk' heb, heb ik er geen tijd voor en mis ik het niet. Maar in rustigere periodes wel.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:18

Ik rijd ook niet meer vanwege tijdgebrek door fulltime baan en andere hobby die prioriteit krijgt. Ga wel een paar keer per jaar nog een bosrit maken in Drenthe. Daardoor mis ik het rijden niet, maar wel het omgaan met paarden mis ik af en toe. Gelukkig zijn er wel een paar paarden waar ik altijd naar toe mag.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:19

Yep, ik ook :D Ik heb al jaren geen paard meer sinds mijn laatste paard 10 jaar geleden is overleden aan ouderdomsgebreken.
Ik mis het eigenlijk niet. De liefde voor mijn paard was enorm, maar het was een enorm zorgenkind en het heeft me ontzettend veel zorgen, geld en tranen gekost. Die stress mis ik absoluut niet.
Momenteel ben ik werkzaam voor een groot paardenblad en site. Op die manier ben ik er toch nog een beetje mee bezig en zo vind ik het prima!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:19

Ik zit pas net zonder bijrijdpaard maar qua tijd is het eigenlijk ook niet handig...ik heb alleen in het weekend tijd maar jureer ook veel en doe aan fotomeetings dus ik denk niet dat ik iets vind voordat ik gewoon normaal fulltime werk zodat ik 's avonds kan rijden. (werk nu in de schoonmaak en moet 3x op een dag werken)

Ik organiseer wel 3 tot 4 keer per jaar buitenritten bij de Mill Ranch dus ik rij af en toe wel. :P

Aan de ene kant wil ik heel graag snel weer rijden maar aan de andere kant is het ook wel prettig om in het weekend niet naar stal te 'moeten'..zeker met dit weer. :+

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:20

Sunshinee schreef:

Wisselend, ik mis het wel. Maar ik heb er ook helemaal geen tijd voor. Dus het is prima zo.

Anoniem

Ik mis het eigenlijk niet echt. Toen ik nog veel bezig was met paarden was het echt mijn leven en vond ik het heel erg leuk, maar het is nou niet dat ik 's avonds in mijn bed lig en het paardrijden echt mis :o Heb het altijd super leuk gevonden en zie mezelf ook wel weer beginnen als ik wat meer stabiliteit heb, maar als student vind ik het toch wel fijn om gewoon te gaan en te staan waar ik wil. Ook een bijrijdpaard is echt wel wat meer verantwoordelijkheid dan ik wil hebben op dit moment, en op een manege rijden zou ik echt niet weer willen.

Anoniem

Ik bijna! Ik heb op dit moment een bijrijdpaard, heb hiervoor een haflinger bijgereden en een shetlander verzorgd en heb op 2 maneges gereden. Echter vertrek ik begin februari naar Fuerteventura voor een baan als duikgids/instructeur. Ik zit voornamelijk op Bokt omdat ik het een interessant en gezellig topic vind.

Mocht ik terugkomen en 'settelen' (woon nu nog bij mijn ouders), en zou ik een paard willen dan denk ik toch dat ik ga proberen om die shetlander te kopen. Dat was echt een once-in-a-lifetime paardje.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-01-16 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:21

Hier! Inmiddels zo'n twee en half jaar niet meer wekelijks op het paard te vinden. Soms ga ik wel eens mee met vriendinnen waar ik een rondje mag rijden. Laatste keer is ook al weer een half jaar terug ofzo haha.

Ik dacht het niet te missen. Ik ben namelijk gestopt omdat ik het totaal niet meer met de werkwijze van de manege waar ik reed kon vinden. Vond het welzijn ver beneden pijl en schaamde me dat ik er niet eerder uit was gestapt.

In de toekomst wil ik graag het rijden weer oppakken (en dan wel graag op een fijne, correcte manier), maar nog liever wil ik leren mennen. Ik heb de middelen er alleen nog niet voor! :)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:22

Ik zat tot voor kort er nog midden in.
Als laatste 7 maanden in België gewerkt op een dressuur stal, 65 uur in de week en gemiddeld 3 paarden rijden per dag.
En daarna kwam ik weer 'thuis'. Wel druk gezocht naar een bijrijdpaard, maar niks gevonden wat me echt aanspreekt, en toen weer begonnen met school, 4 dagen stage en 1 dag in de week van Groningennaar Nijmegen voor school.
Dus eigenlijk ook niet echt tijd.
Maar ik mis het zooo erg.. Ik baal er heel erg van, en ik ben bang hoe langer ik niet rij, hoe moeilijker het word om er weer in te stappen.
Hoe gaan jullie om met het gemis?

Kimmetjee07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:27

Ik zit nu in mijn 3de leerjaar van mijn MBO opleiding. Er vanuit gaan dat alles op rolletjes verloopt heb il nog 1 jaar te gaan. Geld Het zelfde voor mijn brandweer opleiding.

Ik hoop dat als ik dit achter de rug heb, het weer kan gaan oppakken.
Laatst bijgewerkt door Kimmetjee07 op 10-01-16 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:28

Herkenbaar :D ik rij zelf ook al even niet meer. Vorig jaar gestopt bij mn verzorgpaard en toen op zoek gegaan naar een ander verzorgpaard maar ik heb nu niet zo veel tijd.

Maar bok wel iedere dag :))

Mis het soms wel heel erg..

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:29

En waar komt iedereen vandaan?

En hebben jullie nog wel alle spullen zoals cap en rijbroek en dergelijke?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:31

Ik woon nu vlakbij Groningen, maar hoop binnen korte termijn te verhuizen naar Arnhem.

Heb nog 2 paar laarzen(zomer en winter), rijbroeken, cap en 1 setje spoortjes

Edit: Oja bedenk me nog veel meer, net op het moment dat ik op versturen druk.
Ik heb ook nog:
2 hoofdstellen (1 Engelse en een rambo micklem)
1 pessoa om te longeren met longeersingel
Touwhalster
Western laarzen
Western sporen
2 paar rijhandschoentjes
Laatst bijgewerkt door fleurtjeuh op 10-01-16 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt